Jeep Cherokee 2.1Td motor - Renault

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

vstepanek
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 01 říj 2011, 06:55
Odpovědi: 0

Jeep Cherokee 2.1Td motor - Renault

Příspěvek od vstepanek »

Zdravím chlapci chtěl bych poprosit o pomoc se seřízením motoru Renault J8S 2.1Td hlavně na spotřebu a samozřejmě i trochu na výkon.

Když jsem auto koupil tak nefungovala spousta věcí jako obtokový ventil u turba, ovládání obohacovače atd. Motor příšerně černě hulil šel celkem pěkně odspoda a bral kolem 8,5L. Po opravě a hlavně výměně různejch hadiček a seřízení v servisu začal brát zhruba 11L a výkon nic moc. Odspoda nebyl moc velkej zátah a pokud se trochu podtočil kvalt tak začal strašně kouřit a motor se ulil a skoro chcípnul prostě se musel pořád hodně točit. Ubral jsem na naftě a už čoudí podstatně míň a i zátah odspoda je lepší, ale hlavně se tolik neulejvá při nízkejch otáčkách. Chtěl bych motor trochu poladit hlavně teda na tu spotřebu a aby šel plynule za plynem v celým rozsahu plynu. Momentálně pozoruju, že na čtyřku musím jet nad 60 a pokud je to pod 60 tak už se začíná motor podtáčet. Před seřízením v servisu to nedělalo a mohl jsem jet na čtyřku třeba 45 a v pohodě. U seřízení jsem byl a mechanik seřizoval předvstřik podle tabulek a teď bych kecal z 75 na 85 a nebo obráceně to si bohužel nepamatuju.

Poradíte prosím někdo co a jak a kde?
jarda117
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 20 lis 2011, 15:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od jarda117 »

Pro motor J8S s indexem620, 622 a 758 je zdvih písku 0,75 mm při nastavené horní úvrati ( kolík v klikovém hřídeli ).
Vůle ventilů za studena SV 0,20 mm a VV 0,25 mm.
Vstřikovací tlak je 130 bar +-5 bar.
Snad Ti to trochu pomůže.
vstepanek
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 01 říj 2011, 06:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od vstepanek »

Jj tohle se určitě bude hodit. To znamená, že tam původně bylo 0,85 a jelo to líp. V podstatě potřebuju hlavně získat lepší zátah od volnoběhu do cca 2000 otáček.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Nechci Tě zrazovat, ale i když motor seřídíš nejlépe jak půjde, bude to mrtvé do těch 2000 než sepne turbo..Ten motor je bezvadný, od doby tohohle motoru Renault lepší neudělal, ale tahá téžké auto a bez turba je prostě v háji.
nepropadat panice...
vstepanek
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 01 říj 2011, 06:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od vstepanek »

Já vím, že to není žádná hitparáda a můj přechod ze 4,0 L HO se 148kw a 300Nm na 2.1 64kw byl dost bolestivej. Když jsem auto koupil tak do seřízení v servisu ten zátah od cca 900 do 2000 otáček byl slušnej a v celym rozsahu plynu byl plynulej proto si myslím, že by s tím zase šlo něco udělat. Pokud je aktivní předsuvník tak to jede jako střelený.

Jo a váha toho auta je 1.450 kg což si myslím, že naloženej Espace má jako prd.

Podle mě je hlavní problém se spřevodováním takže jako další plánuju změnu převodů a to bude zase úplně jiná liga.

P.S. proč má Espace na stejným motoru větší turbo?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33811
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

co čtu tak pístek má být O,7 mm pokud jsi měl kolík O.85 na pístku měřeno uchylem a jelo to jak drak je něco špatně

jedna zmožností je označit si sekáčkem čerpadlo a začat po chloupkách spíš přídávat směrem od motoru a zkoušet co ten motor chce,
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jelikož to je mechanika a má to čerpadlo Bosch, větší for Tě upozorní zvukem a nemůže ti motor/ rozběh/ zpomalit. Je dobré začínat s větším a pak ubírat..A samozřejmě sledovat kouř a jak maká turbo..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Měl jsem ten motor v Espacu a je fakt, že to turbo bylo obrovské a přitom to tahalo od volnoběhu bez turbodíry. Pokud máš stejný, tak jak píše Jericho, nastavit předvstřik "na ucho" a dávku nafty tak akorát, aby to lehce čoudilo při plným knedlíku. Ovšem, jestli někdo jebal do tlakového přidavače nafty, tak to už bude krapet složitější...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
vstepanek
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 01 říj 2011, 06:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od vstepanek »

Tak za chvíli jdu na to venku už je příjemných plus 4° :D tak se bude pěkně dělat.

malá rekapitulace dnešní "údržby"

1. předělám špatně fungující ovládání předsuvníku z "pseudo automatickýho" na manuál

2. Změna předvstřiku ( označím si čerpadlo a jakoby vrch čerpada pootočím směrem od motoru ) a pak budu
postupně ubírat až přestane zvonit a to by měl být ideál?

3. Mám taky něco dělat s tlakovým přidavačem?

Kontrolujte mě ! ......naposledy jsem to dělal před 15ti lety na dvojkovým GOLFU tak už si to moc nepamatuju :)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33811
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jo potoč to dopředu označ si polohu
laborovat se dá spočátkem přidavčem i s dávkou

když se podívám do života měl jsem 8 čerpadlářů ne vždy to bylo ono a muselo se ladit podle výfuku a ucha
vstepanek
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 01 říj 2011, 06:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od vstepanek »

Moje řeč tabulkový hodnoty jsou hezká leč pouze teoretická věc. S motory je to jako s lidma každej je originál jeden má rád holky jinej zase vdolky. :D
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33811
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

valná většina ale podle tabulek naladíš a drb

jedou jak švýcary
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33811
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

kdyby se tak výrobci vrátili do dob Z5O super, natočils nulu pak si posunul setrvák na rysku čerpadla kapilára na čerpadle se pohla utáhls spojku a drb

to byla radost http://www.youtube.com/watch?v=feyIayciYWw
vstepanek
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 01 říj 2011, 06:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od vstepanek »

Tak asi hotovo.

Nejdřív jsem čerpadlo otočil směrem od motoru a všechno špatně.... hulilo to a bylo to slabý jako čaj i turbo se nijak moc netočilo. Motor měl jakoby měkčí chod sem tam se trochu zaškobrtnul jakoby vynechal a v kabině to bylo i trochu tišší.

Druhej pokus byl směrem k motoru asi o 1,5mm od původní hodnoty a ejhle nijak zvlášť nehulí a najednou jde odspodu a podstatně líp zatáhne dokonce i turbo si celkem pěkně pohvizduje. Motor má asi o trochu tvrdší chod. Pokud jsem přidal ještě víc k motoru tak už začal zvonit nebo klepat prostě byl hlučnější. Ono už skoro ani není kam k motoru přidávat, protože je čerpadlo téměř na doraz drážek.

Pokusil jsem ještě pootočit membránu v přidavači asi o 80° a to jsem zase vrátil zpět protože to zase ztratilo ten správnej zátah odspodu a nemělo to sílu.

Předsuvník vyřešen lankem sytiče ze žigula a pohoda jen jde dost ztuha asi je na čerpadle na páce předsuvníku moc silný péro.

Udělal jsem asi 5km zkušební jízdu a při sešlápnutí plynu motor reaguje okamžitě s rychlým nástupem a plynule od volnoběhu do cca 1800 ot pak to nakrmí turbo a zátah je fakt razantní proti tomu jak to bylo. Celkově mám pocit, že do těch 1800 ot tomu nemusím tolik šlapat na krk aby to jelo prostě to stačí lechtat a když to sešlápnu tak se motor ihned sebere. Momentálně je to chudý na vršku už mu prostě chybí nafta jak jsem minule ubíral, ale to bych zatím neřešil až podle toho jaká bude spotřeba tak bych malinko přidal.
Teď už jen jezdit no jsem zvědav jaká bude spotřeba
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33811
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

prostě si přidal fora a je to časem mužeš chloupek přidat nebo ubrat,

taky doladit dávkou paliva ta se přidává nebo ubírá dole u hlavy je tam šroub s převlečnou maticí
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“