Tlumiče (možná péra) na OI

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

alni
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 20 lis 2013, 23:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od alni »

Richi píše:Bavíme se o staré olítané O1 ne? Ta na lepší svezení nebyla vhodná ani nová.
To auto je malý, nepohodlný a jízdní vlastnosti jsou doslova otřesný.
Ty tlumiče KYB používám jako prověřenou funkční součástku, žádný úpravy ala sport atd.
O1 má několik zásadních a dobrých výhod, ale jízdní vlastnosti to nejsou ani náhodou. :)
s touto úpravou (na to že napríklad zadná náprava má dokopy 2 uloženia) je to už znesitelné, hlavne ked pomyslím na prevádzkové nákaldy ;)

dodám že keď som s nim previiezol kamoša ktorý vtedy mal alfu156 so sportovým podvozkom (a stále hovoril že Oct. nie je auto) tak povedal: "uhm....no takto sa s tím už dá jazdiť"

tak samozrejme netreba od nej čakať žiaden zázrak.. sú aj celkom bežné autá ktoré majú pomer komfort/výkon podvozku úplne inde...
ale mne to vyhovuje(radšej primitívné nápravy ktoré udržiavam v dobrom stave, ako také ktorých top stav nedokážem financovať)
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Konečně mám čas se k tomuto vrátit. Chci mít do měsíce hotovo. Zaměřil jsem se teď vyloženě na KYB a sháněl nějaké informace, co se jednotlivých modelů týká. V čem mají vynikat ty Gas-A-Just? Případně Alni, odkud jsi? Nebylo by možné se projet s tvým podvozkem? Určitě by mi to usnadnilo výběr :)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
patrafrix
Přispěvovatel
Příspěvky: 87
Registrován: 10 črc 2013, 23:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od patrafrix »

všiml jsem si, že jste tu řešili "sportovnější svezení". Taky jsem chtěl a dal jsem komplet z O1 RS, nastal mi ale takový problém, že mám vzadu mezi zadním kolem a blatníkem, menší mezeru jako u předku, rozdíl cca 1 cm. chtělo by to dát předek o trochu níž, nebo spíš asi bych chtěl zadek o trochu výš. Píchne mi někdo, dík za rady. A omlouvám se, jestli se to sem nehodí.
O1 alh , S764 , egr off, gt1749VA, 400 XXX, sw série, podvozek O1 RS.
ka-spel
Přispěvovatel
Příspěvky: 195
Registrován: 06 črc 2012, 05:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od ka-spel »

Taky řeším nízký zadek - asi unavená péra na O2 kombi a našel jsem servis co nabízí i vyšší pružiny a řekli mě, že už z výroby má O2 se závěsným o 1 cm větší pružiny. Tak váhám jestli kvůli občasném tahání vozíku do toho jít. Máte s tím někdo zkušenost?
Felicia 1,6 kombi LPGObrázek->Octavia II 1,9 BXE TDI kombi Obrázek.
delfin
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 26 črc 2007, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: na zapade od Prahy

Příspěvek od delfin »

Trosku k tomu podvozku.Predloni jsem dal snizeny HR -2,5cm ,pruziny + tlumice.
Mel jsem najeto asi 120 tis na puvodnim podvozku.
Jizdni vlastnosti jsou o tridu jinde,fakt pekny svezeni,
jen na horsi silnici se musi holt o dost pomaleji.
Ale dalnicni presuny,to je radost.
Vw Bora Tdi 74 kw
alni
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 20 lis 2013, 23:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od alni »

gas a just sú jednotrubkové(ako napr. bil. B6) a nie sú také tvrdé ako KYB ultra SR(na ich stránke udávajú že sú len trošilinka tvrdšie ako oroginál)-čiže som dospel k tomu že ideálné na zadnú nápravu oct.(malá váha a primitívná náprava)
vpredu je zas ťažký motor, tam je v pohode aj ultra SR(tvrdšia ako RS-ková)

momentálne cestu do CZ nemám, som z nitrianského kraja (ak dôjdeš do Hodonína, odtial už len asi tak cca 170km ku mňe ;) )

a uloženie?? aké máš plány?
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Tam je co řešit na uložení? Vzadu vyměnit, předek dle potřeby. Jestli na to přijde, tak SKF sadu.

Jinak jsem usoudil, že ty Ultra SR asi dávat nebudu a dám tam Excel G. Asi by to na mě bylo moc tvrdý, nemluvě o tom, že kastle z toho taky nebude mít zrovna radost.
Hodně jsem nad tím dneska špekuloval. Ještě jsem koukal na Bilstein B4, ale půjdou tam ty Kayaby a nebudu experiementovat. Po tom, co tam mám teď to bude vždycky jen lepší.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
alni
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 20 lis 2013, 23:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od alni »

hooodne robý pevnejšie uloženia nápravy

bál som sa či to nebude moc prenášať údery so kastle, išlo to samozrejme na úkor komfortu, ale len fakt minimálne(je to subjektívný pocit, no zatial ani žiadný pasažier nenadával že by to bolo tvrdé..)

predok je hodne ťažký(oproti zadku) mám tam poliuretan(ten červený-mäkší) Sr tlmiče a vzadu namiesto PU je "len" LCR silent s tlmičom ktorý je len troška tvrdší ako orig.(aspoň výrobca to tak udává) no aj tak sa predok nejavý tvrdší(skôr naopak)

dodávám: píšem ti len skúsenosti, výber je na tebe
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
adbai
Přispěvovatel
Příspěvky: 769
Registrován: 04 říj 2008, 08:42
Odpovědi: 0
Bydliště: kolonie EU

Příspěvek od adbai »

ka-spel píše:Taky řeším nízký zadek - asi unavená péra na O2 kombi a našel jsem servis co nabízí i vyšší pružiny a řekli mě, že už z výroby má O2 se závěsným o 1 cm větší pružiny. Tak váhám jestli kvůli občasném tahání vozíku do toho jít. Máte s tím někdo zkušenost?
na tom fotu máš pružiny na standart podvozek-bez táhla...
seat 2.0 tdi
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Takže nakonec jsem se rozhodl trochu jinak. Nechal jsem se ukecat a objednal jsem Bilstein B4 včetně dorazů a prachovek za 3490 Kč a k tomu jsem přihodil plné puky na předek a nové uložení zadní nápravy od Lemforder.

Obrázek

Dneska jedu za mechanikem, tak snad bude do konce týdne hotovo a snad budu i spokojen.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Pak dej vědět, B4 mám osazené... a uložení tam už snad ani nemám (rofl) , takže to budu dělat...
Ty Lemfordery budeš dávat na zadek vyztužené 6Q0 401 541E?
Předek od Lemforderu... jako pro OOOO TT 8NO 407 181B?
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Předek jsem bral přímo z katalogu pro Audi TT, nevím teď ETKA číslo, ale na faktuře je číslo Lemforder a je to LMI 27132 01. Uložení zadní nápravy LMI 21236 01. Našel jsem tam rozdíly pouze v průměru, jinak jsem dospěl k závěru, že jsou nějak inovovaný z výroby už všechny.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
alni
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 20 lis 2013, 23:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od alni »

nech to dopadne dlhodobou spokojnosťou......

ak na to budú mať čas, tak by to malo byť hotové do konca týždňa(robil som to asi 2dni sám nad jamou

keď som robil inventúru či už mám všetko tiež som to zvečnil, bola to poriadná zbierka-tlmiče, čapy riadenia, lavý spod. čap, manžetu na poloosy, komplet uloženie -zadné, stabilizátor, ramená....

slavkov asi myslel to či máš plastové krúžky na bokoch uluženia
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

jj, měl jsem na mysli vyztužené uložení z FRS.
GIV Variant TDi ???kW
alni
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 20 lis 2013, 23:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od alni »

moc na fotke nevidieť, zadjú sa byť klasické(podla stredu)...možná sa mýlim
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“