A4 2,0TDI BPW(103kW)- hlučný chod motoru-GO motoru?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

A4 2,0TDI BPW(103kW)- hlučný chod motoru-GO motoru?

Příspěvek od coltik »

Jedná se o Audi A4 quattro 2,0tdi 103kW kod motoru BPW.
První poznatky, když se auto přivezlo.
hlučný chod motoru, spodek do 2tis mrtvý.

http://www.youtube.com/watch?v=0e5dQa7f ... IMaXg&hd=1

Tady jsem zakládal ještě jeden příspěvek.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=

Popis prozatimní výměny věcí:
repase turba
oprava vyvažováků
nový N75
nová váha vzduchu
nový snímač otáček kliky
kontrola rozvodů + komplet nová sada
výměna oleje a filtrů
výměna o-kroužků na vstřicích + jejich vyčištění ultrazvukem

Výsledek= naprosto stejný chod motoru.

Vyndala se vačka a hydra + sundala se hlava.
viz. foto
https://plus.google.com/u/0/113391612060284147836/posts

Vačka má omletý kopečky a hydra jsou před smrtí!
Píst na čtvrtém válci je uprostřed a na jedné straně dost opotřebovaný, to asi normální nebude.
O víkendu opět sundám vanu a vyndám písty, abych se přesvědčil kde je chyba. Začíná mě to auto docela nebavit!

Popis prozatimních dalších věcí na výměnu:

hlava na opravu uložení vstřikovačů
nová vačka
nové hydra
nové pánevní ložiska vačky
pár pístů
nové kroužky
šály

a pak si to půjdu hodit!

Historii auta bohužel nedohledám.
Najeto 340tis.
Evidentně to už měl někdo přede mnou taky rozdělaný, jelikož tesnění je se 3 dírama a jeden ventil "novej" a všude kolem celýho motoru nasranej silikon!
Jsem zvědavej co mě ještě čeká!

Zajímala by mě hlavní příčina?
Vačka s hydrama? Opotřebení pístu?
Ještě uvidim, až to vyndám, jestli není ohnutá ojnice.
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od coltik »

Tak písty s ojnicema venku a na pístu z čtvrtého válce jsou vidět známky úbytku materiálu v důsledku nevím čeho....
Co se týče ojnic, tak na čtvrtém válci je vidět, že je mimo osu. Další nejsou pouhým okem vidět, že by některá byla ohnutá. Ale je divný, že zase ventil byl měněný na válci druhým. Tohle musel dávat do kupy nějakej neskutečnej koumák...

Nevíte někdo, kdy by uměl ojnice zúhlovat, případně bych ještě koupil písty, jelikož se mi taky nezdá to jejich označení. Všechny písty výrobce Mahle
Píst válec 1. 81L115W031
Píst válec 2. 81L115W071
Píst válec 3. 81L115W051
Píst válec 4. 81L115W031

Píst na čtvrtém válci
Obrázek
Obrázek
Píst válec 1
Obrázek
Píst válec 2
Obrázek
Píst válec 3
Obrázek
Píst válec 4
Obrázek
Hlava
Obrázek
Vačka
Obrázek
Zdvihátka
Obrázek

Obrázek
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

takže KO vačka ko písty (nejni to z fotek poznat ale asi KO na kroužkách)sem tam nějaká ojnice viděl bych to na nastrojení jinými komponenty a nechat prohlídnout vstřiky....
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Když vezmeš za píst zeshora, musí se pohybovat -pružit/ v mezích možností / sem a tam . Jakmile je natvrdo, je ohnutá ojnice, tu ti vyůhlují a proměří všude. Jestli nemáš velkou hranu na válci a písty nejsou popraskané, můžeš horní drážku, která bývá vymlácená srovnat a dát vyšší kroužek nebo eventuelně i 2..Samozřejmě záleží na stavu válců..Záleží jak to chceš řešit, zda z gruntu nebo zda chceš brzo jezdit.. :)
nepropadat panice...
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od coltik »

Co se týče válců, tak ty jsou kupodivu jako nový, nikde žádný rejpanec ani náznak hrany. Měřil jsem posuvkou zdálenost mezi oky na ojnicích a výsledek je takovýhle
1.válec 103,65mm
2.válec 103,95mm
3.válec 103,15mm
4.válec 103,6mm

Je to samozřejmě nepřesný měření, ale jen pro kontrolu.
Předpokládám, že by měly všechny ojnice mít pak stejnou rozteč.
A pístní kroužky jsou taky netknutý.
Jak řikám, dle "faktury" , kterou mi dal předchozí majitel na tom byly dělaný tyhle věci:
Jde o to, jestli to není jen rozepsané, co by se "muselo" na tom udělat.
Ale pokud to někdo dělal, tak evidentně naprosto zbytečně a moc to nechápu, když je skoro všechno k.o.

Obrázek
Obrázek
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od coltik »

Tak jsem se to snažil trochu projet ultrazvukem a píst je evidentně utavený jak z části vnější strany, tak z vnitřku...
Opravdu by mě zajímala historie tohodle auta.
Kdyby měl někdo prosím lepší písty, než tento, dejte mi vědět. Díky moc
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Nevíte ještě někdo, která firma by mi zúhlovala ojnice?

Díky moc
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
optimista
Přispěvovatel
Příspěvky: 532
Registrován: 25 lis 2012, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: michalovce

Příspěvek od optimista »

nebolo by lahsie zohnat druhy spodok? inac drzim palce nech sa oprava podari
s 120gls T603 favorit opel astra g
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

Písty tu mám,nevím jestli Mahle nebo ALCAN,ale dávali se tam oba.Ojnice bych tu měl taky,jinak ty písty jsou upálený díky vstřikům bych řekl.Jinak hlavu bych tu měl i s vačkou,vstřiky nevím.Raději mi cinkni co potřebuješ,dáme to do kupy. :)
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

změř průměr válce a zjisti jeho opotřebení a změř taky vůli mezi drážkou a pístním kroužkem
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od coltik »

Tak další zjistění po sehnání komplet hlavy a pístů s ojnicema(tímto ještě jednou děkuji sharikovi4x4) ;)
Vačka v motoru byla klasika PD bez filtru s koncovým 101R.
Možná, že si někdo řekl, když je odstraněnej PDF, že ji tam může dát.
Třeba se to podchytí softwarově, kdo ví...
Ale je i možný, že to mělo za následek nesprávné vstřikování nafty a tím pádem i velké opotřebení pístů...(opět domněnka)
O víkendu to budu snad konečně skládat dohromady.

Foto ojnic: ani jedna rovná....
Obrázek

Foto vaček.... vlevo 101R(bez DPF) vpravo 101AH(S DPF)
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) coltik dne 26 bře 2014, 14:12, celkem upraveno 1 x.
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Marek_A4
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 10 úno 2009, 12:11
Odpovědi: 0
Bydliště: J/Z SK

Příspěvek od Marek_A4 »

Ako by sa to prejavilo, keby je na klasickom PD použitá práve tá vačka pre PD s DPF..? Teda opačný prípad ako tu...
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od coltik »

Marek_A4 píše:Ako by sa to prejavilo, keby je na klasickom PD použitá práve tá vačka pre PD s DPF..? Teda opačný prípad ako tu...

To budou muset říci znalejší motoráři.
Ale tady to evidentně škody nadělalo dost...jestli to bylo i tím.
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Uživatelský avatar
automacher
Aktivista
Příspěvky: 1470
Registrován: 25 črc 2006, 20:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Nová Dubnica

Příspěvek od automacher »

Tak toto by aj mna zaujmalo.Zrovna riešim jednu A4 kod motoru :BRB Normálne by mala mat DPF filter ale nemá.
Nikdy nebolo tak zle aby nemohlo byť ešte horšie!!!
Seat Toledo 2,0 16V , Fiat Regata 1,7 Tdi
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

mam osobni zkusenost dat normalni vacku na motor s dpf kde je odstraneny a funguje to normalne.
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Uživatelský avatar
automacher
Aktivista
Příspěvky: 1470
Registrován: 25 črc 2006, 20:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Nová Dubnica

Příspěvek od automacher »

Fulltank píše:mam osobni zkusenost dat normalni vacku na motor s dpf kde je odstraneny a funguje to normalne.
No len na tomto aute nieje od vyroby.
Nikdy nebolo tak zle aby nemohlo byť ešte horšie!!!
Seat Toledo 2,0 16V , Fiat Regata 1,7 Tdi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“