Interval výmeny palivového filtra

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

salko
Přispěvovatel
Příspěvky: 311
Registrován: 30 srp 2011, 11:45
Odpovědi: 0

Interval výmeny palivového filtra

Příspěvek od salko »

Zdravím páni,
na mojom Golfe si nechávam každých 15.000 km robiť pravidelný servis. Čo ma trošku zarazilo je fakt, že v ich servisných príručkách majú uvedený veľmi dlhý interval pre výmenu vzduchového a palivového filtra, 90.000 km.
Mne osobne sa to nezdá, minimálne vzduchový by som menil častejšie.
Auto má momentálne 162.000 km.
Je tých 90.000 km správny údaj?
Sadzomet Golf 6, 2011, 77kW [CAYC]
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

takové intervaly tam skutečně jsou. viděl jsem několik aut po 300tkm s tímto servisem a motory byly naprosto netknuté. osobně bych to ale neudělal.
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1652
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Co řešiš? Je ti to proti srsti? Tak si to vyměň..klidně si to měn obdvě výměny oleje například.. Že to píšou v přiručce..at píšou. Mě taky píšou Longlife olej, na kterej jim jebu.. Pravděpodobně to ten filtr vydrží, teoreticky se nic nestane.. Každej si to může dělat podle sebe..
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

ideál je každou druhou výměnu dát všechny filtry
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20583
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

souhlas, vesměs to zase není taková položka a zda měnit - ať si každý rozhodne sám
někde pak při -20°C na horách řešit zamrzlou naftu ve filtru ( vodu ) taky pobaví...
ten kdo vymýšlel tyto servisní plány ti to nepřijede vyměnit... :D
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7589
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

taky myslím.. co druhou výměnu, a nebo, pokud to auto prd jezdí a majitel to přežije tak klidně i co rok... s olejem aspoň ten vzduchový filtr a co dva roky naftový...
delfin
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 26 črc 2007, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: na zapade od Prahy

Příspěvek od delfin »

Ja delam kazdej 15tis olej,vsechny filtry a nejak to neresim.
Vw Bora Tdi 74 kw
fuzzyi
Přispěvovatel
Příspěvky: 758
Registrován: 19 pro 2006, 08:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od fuzzyi »

taky měním všechny co 15tis
RENAULT / TRAFIC II autobus (JL) / 2.0 dCi 115 (JL0H)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Měnit všechny filtry pokaždé s olejem mi přijde masochismus a zbytečnost. Nicméně je to každého věc.

Výměnný interval vzduchových (a někdy i palivových) filtrů je dnes opravdu velmi dlouhý, nezřídkakdy právě oněch 90.000 km. Například Sharan / Galaxy má výměnný interval pro vzduchový filtr také 90.000 km. Renault Master rovněž. Ovšem zajímalo by mě, jaký chytrák jej tak stanovil a na základě čeho? Asi auto testovali na Grónsku, kde se prakticky nepráší, jinak si to neumím vysvětlit.

A co už vůbec nepochopím - jak může mít stejný model vozu s benzinovým atmosférickým motorem a naftovým přeplňovaným motorem stejné výměnné intervaly na vzduchový filtr, když je zcela zřejmé, že turbodieselový motor spotřebuje za stejný čas mnohonásobně více vzduchu než benziňák?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od STIB »

Lidi ted více hledí,kolik stojí garančka.Výrobce pouze naslouchá a ordinuje. (LOL)
OCTAVIA- ALH
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4311
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

Marek77 píše: A co už vůbec nepochopím - jak může mít stejný model vozu s benzinovým atmosférickým motorem a naftovým přeplňovaným motorem stejné výměnné intervaly na vzduchový filtr, když je zcela zřejmé, že turbodieselový motor spotřebuje za stejný čas mnohonásobně více vzduchu než benziňák?
od toho by se snad měla odvíjet velikost filtru ne ?
ale souhlasim 90 000 je zhovadilost
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Uživatelský avatar
Sayllo
Aktivista
Příspěvky: 1486
Registrován: 05 kvě 2012, 19:05
Odpovědi: 0
Bydliště: France

Příspěvek od Sayllo »

nogis píše:takové intervaly tam skutečně jsou. viděl jsem několik aut po 300tkm s tímto servisem a motory byly naprosto netknuté. osobně bych to ale neudělal.
presne tak. Ja menim olej po 10 000. Naftovy a vzduchovy menim vzdy po druhej vymene oleja.
Passat V6 bdh 180hp 4motion Chip by Kitpower.fr 206hp, Chip by Dynatec.fr 218hp
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ono taky jde o to, na co majitel jezdí, pokud jezdí pravidelně k seriozní pumpě nebo leje naftu z kanistru ukradenou z kombajnu v ZD. Ale první rotačky měli interval výměny 30000km, což je zbytečný luxus, potom byl 60000km a teď 90000km..Jak tady hoši píší, každou druhou výměnu je dobrá prevence a jistota..Ono dnes taky málokdo odkaluje před zimou, takže kdo najede 5000 km ročně tak po 90000 km filtr vypadá asi úžasně... :)
nepropadat panice...
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 737
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Richi »

Naftový filtr měnit po 15ti nebo 30ti k km? A to jako proč jestli tankujete normální naftu?
Já ho tahám z auta před každou druhou zimou po cca 100k km a nenašel jsem zatím za těch najetých 500k km jediný důvod, proč to dělat jinak.
Tankuju u Benziny, žádný kanďáky, žádný JZD a ani žádný jiný sračky neleju.
Vzducháč měním s olejem po 15ti, zas tolik peněz to není a auto vzduch potřebuje.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

jericho-3 píše:Ono taky jde o to, na co majitel jezdí, pokud jezdí pravidelně k seriozní pumpě nebo leje naftu z kanistru ukradenou z kombajnu v ZD.
Jericho, nechci ti brát iluze, ale ty mašiny v "JZD" jsou dnes většinou CR, tudíž si tam nějakou sr*čku rozhodně nenalijí 8)
GIV Variant TDi ???kW
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“