Interval výmeny palivového filtra
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Interval výmeny palivového filtra
Zdravím páni,
na mojom Golfe si nechávam každých 15.000 km robiť pravidelný servis. Čo ma trošku zarazilo je fakt, že v ich servisných príručkách majú uvedený veľmi dlhý interval pre výmenu vzduchového a palivového filtra, 90.000 km.
Mne osobne sa to nezdá, minimálne vzduchový by som menil častejšie.
Auto má momentálne 162.000 km.
Je tých 90.000 km správny údaj?
na mojom Golfe si nechávam každých 15.000 km robiť pravidelný servis. Čo ma trošku zarazilo je fakt, že v ich servisných príručkách majú uvedený veľmi dlhý interval pre výmenu vzduchového a palivového filtra, 90.000 km.
Mne osobne sa to nezdá, minimálne vzduchový by som menil častejšie.
Auto má momentálne 162.000 km.
Je tých 90.000 km správny údaj?
Sadzomet Golf 6, 2011, 77kW [CAYC]
Měnit všechny filtry pokaždé s olejem mi přijde masochismus a zbytečnost. Nicméně je to každého věc.
Výměnný interval vzduchových (a někdy i palivových) filtrů je dnes opravdu velmi dlouhý, nezřídkakdy právě oněch 90.000 km. Například Sharan / Galaxy má výměnný interval pro vzduchový filtr také 90.000 km. Renault Master rovněž. Ovšem zajímalo by mě, jaký chytrák jej tak stanovil a na základě čeho? Asi auto testovali na Grónsku, kde se prakticky nepráší, jinak si to neumím vysvětlit.
A co už vůbec nepochopím - jak může mít stejný model vozu s benzinovým atmosférickým motorem a naftovým přeplňovaným motorem stejné výměnné intervaly na vzduchový filtr, když je zcela zřejmé, že turbodieselový motor spotřebuje za stejný čas mnohonásobně více vzduchu než benziňák?
Výměnný interval vzduchových (a někdy i palivových) filtrů je dnes opravdu velmi dlouhý, nezřídkakdy právě oněch 90.000 km. Například Sharan / Galaxy má výměnný interval pro vzduchový filtr také 90.000 km. Renault Master rovněž. Ovšem zajímalo by mě, jaký chytrák jej tak stanovil a na základě čeho? Asi auto testovali na Grónsku, kde se prakticky nepráší, jinak si to neumím vysvětlit.
A co už vůbec nepochopím - jak může mít stejný model vozu s benzinovým atmosférickým motorem a naftovým přeplňovaným motorem stejné výměnné intervaly na vzduchový filtr, když je zcela zřejmé, že turbodieselový motor spotřebuje za stejný čas mnohonásobně více vzduchu než benziňák?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
-
Jarda S.
- Aktivista
- Příspěvky: 4311
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
od toho by se snad měla odvíjet velikost filtru ne ?Marek77 píše: A co už vůbec nepochopím - jak může mít stejný model vozu s benzinovým atmosférickým motorem a naftovým přeplňovaným motorem stejné výměnné intervaly na vzduchový filtr, když je zcela zřejmé, že turbodieselový motor spotřebuje za stejný čas mnohonásobně více vzduchu než benziňák?
ale souhlasim 90 000 je zhovadilost
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Passat AVF 96kw
presne tak. Ja menim olej po 10 000. Naftovy a vzduchovy menim vzdy po druhej vymene oleja.nogis píše:takové intervaly tam skutečně jsou. viděl jsem několik aut po 300tkm s tímto servisem a motory byly naprosto netknuté. osobně bych to ale neudělal.
Passat V6 bdh 180hp 4motion Chip by Kitpower.fr 206hp, Chip by Dynatec.fr 218hp
Ono taky jde o to, na co majitel jezdí, pokud jezdí pravidelně k seriozní pumpě nebo leje naftu z kanistru ukradenou z kombajnu v ZD. Ale první rotačky měli interval výměny 30000km, což je zbytečný luxus, potom byl 60000km a teď 90000km..Jak tady hoši píší, každou druhou výměnu je dobrá prevence a jistota..Ono dnes taky málokdo odkaluje před zimou, takže kdo najede 5000 km ročně tak po 90000 km filtr vypadá asi úžasně... 
nepropadat panice...
Naftový filtr měnit po 15ti nebo 30ti k km? A to jako proč jestli tankujete normální naftu?
Já ho tahám z auta před každou druhou zimou po cca 100k km a nenašel jsem zatím za těch najetých 500k km jediný důvod, proč to dělat jinak.
Tankuju u Benziny, žádný kanďáky, žádný JZD a ani žádný jiný sračky neleju.
Vzducháč měním s olejem po 15ti, zas tolik peněz to není a auto vzduch potřebuje.
Já ho tahám z auta před každou druhou zimou po cca 100k km a nenašel jsem zatím za těch najetých 500k km jediný důvod, proč to dělat jinak.
Tankuju u Benziny, žádný kanďáky, žádný JZD a ani žádný jiný sračky neleju.
Vzducháč měním s olejem po 15ti, zas tolik peněz to není a auto vzduch potřebuje.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
