Mám to hodit ze skály?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
tired.of.life
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 29 bře 2014, 16:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Břidla

Mám to hodit ze skály?

Příspěvek od tired.of.life »

Ahoj všem.

Trápí mě studené starty... Pokud je venku 20°C a více, startuji na drc.

Pokud je 0-20°C, tak nastává problém. Motor zpravidla neochotně naskočí (NEmusím držet klíček delší dobu a točit). Start je prostě takový nekultivovaný a je doprovázen větším množstvím tmavšího šedého kouře. Občas se i stane, že se motor při startu třepe (a někdy se třepe i dál po nastartování) a s ním pak i celé auto. Pokud motor po takovém "krásném" startu (nejen třepavém, ale obecně špatném) vypnu a znovu nastartuji, je tento start již bezproblémový.

Auto mám něco přes rok a půl. Za tu dobu byly žhavící svíčky 2x venku s tím, že jsou OK. Nechal jsem si (před 3/4 rokem) vyměnit i čidlo chladící kapaliny.

Teď ale jedna důležitá poznámka! Výše popsaný problém se vykytuje, pokud auto stojí alespoň 8-10 hodin venku. Pokud ho startuji po 4 nebo 6 hodinách (samo i po kratší době), tak je start bezproblémový, i když je venku třeba 5 nebo 10 stupňů nad nulou.

A další poznámka - pokud auto nechám v garáži (i když v ní nebude zrovna 20°+), tak je start zpravidla v poho. Za tu dobu, co auto mám, se mi stalo asi 3x nebo 4x, že byl start stejně na hov.., jako když auto nechám venku.

Pokud je 0 až -5°C, pak se start hodně zlepší. V drtivé většině případů (startů) to na začátku s motorem škubne, ale motor hned běží. Pokud už je -5 a míň, tak staruji jako by bylo 20°C+. Někdy koncem ledna nebo začátkem února, když bylo přes den (u nás i) -12°C, já startoval na drc (i po té, co auto stálo 4 dny na mrazu).

Nějaká rada? Nápad? Tedy kromě té skály...

Moc děkuju. Snad jsem na nic nezapomněl.

Mé auto: Škodillac O1, 09/2004, 184tis., 1.9/81kW, ASV, turbo v haj.lu, (jak jsem včera zjistil) termostat v haj.lu (Po 40 minutách ježdění po kopcích pouze 79-80°C. Navíc, tuto zimu jsem i zjistil, že pokud autu trochu povolím (jízda z kopce), tak začne padat teplota (i když už byla podle rafičky teplota 90°C)).

Jeden ze startů, zní to lépe než jak je to v reálu:
http://youtu.be/3fPbT-I3AVk

Dnešní (30.3.) cvičení z VAGu:
Obrázek

Je ta nižší teplota u chladící kapaliny OK? Venku bylo těch 16°C. Nicméně, start byl ok.
Naposledy upravil(a) tired.of.life dne 30 bře 2014, 15:32, celkem upraveno 5 x.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33535
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

parkuj to u těch vašich kovohutí a nastartuješ vždy je tam teplejc ;)
geo
Aktivista
Příspěvky: 4730
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

A co ukazuje za teplotu v jednotce.
Franciktdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 495
Registrován: 08 pro 2012, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od Franciktdi »

vitej v klubu, mam stejny problem od koupe, ASV 03 rok, original najeto 146t...a dela to uplne to samy....tlaky u vsech valcu pres 30 baru, kontrolovano snad vse co se doporucuje..nekdy naskoci pekne a nekdy proste blamaz s kourem jak popisujes....

jeste necham udelat ukousku vstrikovacu a zkusim dat valeo starter, ktery toci lepe...

jinak zacni kontrolou predvstriku 55-60 nejlepe, koukni kolik mas volnobeznou davku, koukni na hodnoty vstrikovacu, ale zase kdyz popisujes, ze v mrazech to startuje dobre a to hlavne kvuli tomu, ze v mrazu se spalovaci prostor prohreje zhavicema a jednotka dava vetsi mnozstvi nafty na start

zkus jeste odpojit cidlo vody, bude zhavit dlouho a bude velka vstrikovaci davka

mozna jeste nevim zda si menil palivovy filtr a gumicky a zda ti nepada nafta...nebo mi pisni do SZ, jestli si z prahy tak se na to muzem spolecne podivat....
Uživatelský avatar
tired.of.life
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 29 bře 2014, 16:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Břidla

Příspěvek od tired.of.life »

slovacek.milos píše:parkuj to u těch vašich kovohutí a nastartuješ vždy je tam teplejc ;)
Vtipné, avšak nepraktické. :D
Musel bych to parkovat tak na VAZce u kontilití a nebo u velkých Ebnerek (žíhací pece) - tam je opravdu teplo. Ale to už to mám blíž do garáže... ;)
Uživatelský avatar
tired.of.life
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 29 bře 2014, 16:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Břidla

Příspěvek od tired.of.life »

geo píše:A co ukazuje za teplotu v jednotce.
Obávám se, že v používání VAGu nejsem moc zběhlý. Když mi někdo řekne jak na to, tak zjistím. Kábl mám, noťas taky (jako "ajťák" abych neměl...).

Včera jsem takhle lítal s autem po zdejších kopcích - auto na VAGu, vedle na sedačce kamarád (vystudoval Silniční dopravu na bruntálské průmce - takový automechanik s maturitou, jeho specializace a koníček je právě diagnostika) s netbookem a koukal do toho. Podle VAGu nebyla teplota vyšší než 80°C (venku bylo +10°C).
Uživatelský avatar
tired.of.life
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 29 bře 2014, 16:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Břidla

Příspěvek od tired.of.life »

Franciktdi píše:vitej v klubu, mam stejny problem od koupe, ASV 03 rok, original najeto 146t...a dela to uplne to samy....tlaky u vsech valcu pres 30 baru, kontrolovano snad vse co se doporucuje..nekdy naskoci pekne a nekdy proste blamaz s kourem jak popisujes....

jeste necham udelat ukousku vstrikovacu a zkusim dat valeo starter, ktery toci lepe...

jinak zacni kontrolou predvstriku 55-60 nejlepe, koukni kolik mas volnobeznou davku, koukni na hodnoty vstrikovacu, ale zase kdyz popisujes, ze v mrazech to startuje dobre a to hlavne kvuli tomu, ze v mrazu se spalovaci prostor prohreje zhavicema a jednotka dava vetsi mnozstvi nafty na start

zkus jeste odpojit cidlo vody, bude zhavit dlouho a bude velka vstrikovaci davka

mozna jeste nevim zda si menil palivovy filtr a gumicky a zda ti nepada nafta...nebo mi pisni do SZ, jestli si z prahy tak se na to muzem spolecne podivat....
Děkuji za přivítání :)

Na podzim jsem dal auto známému (má v těch našich kovohutích na starost autopark), neb mi auto jednou takhle při 130km/h na maxidotu napsalo: "Emise - do dílny". On s tím odjel do Šternberku do servisu Škodovky. Tam to proklepli (jezdili s tím Ecce Homo) s výsledkem, že je vše OKlandu (tlaky, vstřiky, svíčky...).
Včera se kamarád díval i na předvstřik. Bohužel, konkrétní číslo neznám. Jen, že to bylo kousek pod modrou lajnou, takže předpokládám 50+, ale asi ne ideálních 56.
Čidlo teploty chladicí kapaliny měněno minulý rok v červnu, bez efektu. Palivový filtr taky měněn, opět žádný efekt.
frigo
Přispěvovatel
Příspěvky: 92
Registrován: 11 úno 2014, 21:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od frigo »

Tohle je uz fakt asi klubova zalezitost (LOL) taky ASV.
Me to dela tuhle pakarnu v rozmezi 0 az +7 stupnu kdyz je nad nebo pod starty na drc a v pohode.
Tenkrat mi to delalo vic, a jeden typek mi poradil krapet prodlouzit dobu zhaveni celkem sem to tim eliminoval na minimum.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

základ je ok baterie čisté kontakty + - (nejen na baterii) starter pokud možno valeo a správně seřízený dynamický předstih pak nepotřebuješ ani žhavičky...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Franciktdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 495
Registrován: 08 pro 2012, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od Franciktdi »

startér to je jediný co sem nedělal, ale každé tvrdí že startér by byl znát na teplým startu, teplý nebo již opakovaný start je na drc....
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

musí to mít švih jak teplý tak studený ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
tired.of.life
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 29 bře 2014, 16:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Břidla

Příspěvek od tired.of.life »

Baterku jsem měnil zrovna před rokem - bez efektu.

Jinak, elektriku jsem řešil před 14ti dny - jemně blikající levý xenon, při volnoběhu poblikávájící podsvícení palubní desky, zhasínající dálková světla při manipulaci s okny. Příčina? Jeden zoxidovaný kostřící bod pod baterkou.
Uživatelský avatar
tired.of.life
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 29 bře 2014, 16:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Břidla

Příspěvek od tired.of.life »

Franciktdi píše:startér to je jediný co sem nedělal, ale každé tvrdí že startér by byl znát na teplým startu, teplý nebo již opakovaný start je na drc....
Přesně teplý nebo opakovaný je v OKlandu.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33535
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Franciktdi píše:startér to je jediný co sem nedělal, ale každé tvrdí že startér by byl znát na teplým startu, teplý nebo již opakovaný start je na drc....
tak odpoj třeba čerpadlo normál vysun velký konektor a zatoš motorem

pokud se převaluje systémem ano ne

tak co píše ladas chybí švih


;)
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

kostry a plusy musí být čistý i na motoru ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“