SOLVED: PoDiag: chybný signál plyn. pedál (žhavení+1200/ot.)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
smetakus
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 21 bře 2014, 11:49
Odpovědi: 0

SOLVED: PoDiag: chybný signál plyn. pedál (žhavení+1200/ot.)

Příspěvek od smetakus »

Ahoj,
mám takový nahodile se projevující problém.

Superb I (10/2004) ; 1.9.Tdi; AWX; (traktor :-)

Již podruhé se mi stalo, že jsem po běžné cestě (dnes cca 30 km) přijel a (i bez zhasnutí motoru) naskočila chyba žhavení (bliká kontrolka) a motor nahodil konstantních 1200 otáček a nereagoval plynový pedál.
Po vypnutí a poětovném nastartování to samé. Občas to bliká již po při zapnutí klíčku. Občas až po nastartování a sešlápnutí pedálu.

Poprvé se to přes noc usadilo a od té doby +-1000 km nic.

Přes OBDII scener + torque pro se mi bohužel žádné chyby nezobrazujou (ale to může být použítím této nešťastné diag metody).

V obou případech se to stalo těsně po vydatném dešti. Oxidace na kabeláži k el. plynovému pedálu?

Podotýkám, že torque-pro ukazoval reakci na plynovej pedál dobře :-/ (při sešlápnutí pedálu ragoval budík v torque-pro odpovídajícím způsobem). Jinak řečeno, když vidím reakci plynového pedálu na budíku v apliaci torque-pro, ale zároveň auto na plyn nereaguje, může to být i přes to plyn. pedálem? Je ten senzor jednoduchej? Nebo je dvojitej? Případně má to signálové vedení více odboček a já to mám "zoxidované až někde dále"?

Mimo to slyším ve voze zběsilé cvakání relátka (před nastartováním).

Takže jaké vidíte hlavní podezřelé?

(V týdnu se pokusím sehnat plnou VAG diag. Pokud je někdo z vás VAGem vybavených z pražského Jižního města a okolí a byl by ochoten to načíst, tak bych byl moc rád).
Díky za nakopnutí
Naposledy upravil(a) smetakus dne 11 kvě 2014, 10:38, celkem upraveno 2 x.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33501
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

12OO otáček nefunkční pedál je závada pedálu, cvakání relátek
co to je zběsilé, zběsilé rachocení to je hokej v šalině
pokud cvaká jak blikač kostra
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10321
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

jojo, přesně tak - vyhodit pedál.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33501
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Marek77 píše:jojo, přesně tak - vyhodit pedál.
ale de tam ještě kontrola akčních členů
honzas1
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Registrován: 25 led 2011, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od honzas1 »

mě to dělalo taky.. hlavně to je příjemné na křižovatkách.. pomohlo přeletovat spoje
polo 1.4tdi AMF
Uživatelský avatar
variant
Přispěvovatel
Příspěvky: 70
Registrován: 04 led 2008, 00:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od variant »

měl jsem tu samou závadu na golfu a bylo to po dešti nateklo mi do svorkovnice v prostupu u stěračů do kabiny
smetakus
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 21 bře 2014, 11:49
Odpovědi: 0

po diagnostice

Příspěvek od smetakus »

Ahoj,
tak večer to asi vyschlo, a ráno bez problému nastartovalo v normálním režimu. Dojel sem si nechat vyčíst přes diagnostiku chybové kódy a výsledek je:
"
467F Snímač polohy pedálu 1/2
Nevěrohodný signál
Sporadiská chyba
" (18047 v dekadice)

Z dokumentace sem načetl, že kabeláž jde od pedálu akcelerátoru kde je 6drátové svorkovnice (štekr) T6l (to jak sem pochopil ta přímo na pedálu)
přes 15ti drátovou svorkovnici T15a v oddělovacím prostoru
do 81 drátové svorkovnice T81a v řídící jednotce.


Takže teď (než vyhodim současnej pedál do kontajnéru) bych chtěl zkontrolovat potažmo proměřit a vyloučit závadu na vedení, páč se to děje jen za vydatného deště a chtěl bych se vás zkušených zeptat:

1/ oddělovací prostor je co? pochopil sem to správně, že je to ta část kovové karoserie, v které je umístěna baterie? Tzn pod plastovým deklem (torpédo?) pod stěrači? A nebo je to někde v kabině? Tzn že budu muset ze vnitř rozebrat palubku?

2/ v které části jsou ty svorkovnice?

3/ pokud sem to pochopil správně a polezu tam "z pod stěračů", je nějaký osvědčený postup na rozborku těch plastových deklů o kterém bych měl vědět dřív než něco ulomim? :D

Moc díky za spolupráci
Jakub S
Uživatelský avatar
variant
Přispěvovatel
Příspěvky: 70
Registrován: 04 led 2008, 00:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od variant »

Na golfu je pod stěračemi takovej plastovej deklík do kabiny
tudy mi tam zateklo do svorkovnice a když to vyschlo tak to taky druhý den jelo.
smetakus
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 21 bře 2014, 11:49
Odpovědi: 0

vyřešeno

Příspěvek od smetakus »

Problém vyřešen.
Opravdu to byly zavhlé konektory hlavní svorkovnice.

Místo: Velká svorkovnice v prostupu do kabiny. Oxidace od vody.

Problém: Podtékalo těsnění oválného prostupu od řídící jednotky do interiéru k velké svorkovnici. Mezi kovovou částí karoserie a plastovou krabicí na řídící jednotku.

Důvod: Patrně špatně slícované při montáži alarmu dřívějším majitelem. V kombinaci s vypadlou gumovou průchodkou trnu stěračů v torpédu. Ta se zachytila pod plastovým deklem ŘJ a dělala tam špunt na vodu a bordel.

Řešení: Vyčištěny bordel i konektory. Dobře slícováno a lehce otmeleno těsnění a plastvý dekl ŘJ.

Závěrem: Když o tom tak přemejšlim, tak byla klika, že se nepo...lo něco jinýho, páč byla zavhlá většina konektorů.

Poučení z krizového vývoje: Opravdu si holt občas zkontrolovat odvodňovací cesty. Minimálně ty co ohrožujou elektriku.

Děkuji všem zdejším borcům za asist. Zase sem o něco chytřejší :-D

Hloubavá otázka na závěr: Co za chemii používáte na čištění resp dlouhodobé provozní "zakonzervování" konektorů a podobných elektrických spojů? A s jakými zkušenostmi a výsledky?
SUPERB 1.9 TDi - PD; AWX 2004; 280.000km; zatim vse puvodni.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“