Názor na GEOMETRII
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nic nezkazíš, když shodíš airbag (při odpojené baterii) a podíváš se pod šroub. Je tam vyražená ryska, na které to má sedět, takže kdykoliv můžeš vrátit do současného stavu. Zkus si dát volant tak, abys ho měl úplně rovně (+- zoubek max. dva) a pojezdit. Uvidíš, co to bude nebo nebude dělat.
Zdůrazňuji že pouze mě osobně to pomohlo, jelikož to nepatrné táhnutí jsem vlastně dělal já volantem, jak jsem se ho pořád snažil podvědomě vyrovnat.
Zdůrazňuji že pouze mě osobně to pomohlo, jelikož to nepatrné táhnutí jsem vlastně dělal já volantem, jak jsem se ho pořád snažil podvědomě vyrovnat.
Hele chlapi, mám auto a nejede. Můžete mi prosím někdo poradit jak to mám pokud možno zdarma opravit, aby to zase jezdilo?? 

Tohle zkusim jako druhou variantu. Nejdřív zkusim ty čepy povolit a zatlačit nebo vytlačit celou těhlici aby byli ve stejný poloze, pokud nejsou. V tomhle si nejsem na stopro jistej. Kdyby nebyli ve stejný poloze v těch oválech, mohlo by pomoct, co? Jo a toho borce jsem se ptal, jestli zkoušeli s tím čepem hnout a poudá, že tím by řešil záklon a ne odklon. Ale tím by to taky mělo pomoct ne?
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
Bože můj,soudruzi....
Neřešte tady tisícihrany,volanty a záklony.To je konstrukčně samořídící náprava bez záchytnejch ramen,jen je krapet blbě navržená,teda pardon,ošlehlá a k tomu to nepřesný ustavení phersonů(tlumičů) do těhlic.
Nota bene,šermovat u nápravy,konstrukčně shodný s Favonem,seříditelným záklonem je odvážný....Ale dotyčnej bude zajímavej,to jo....
Takže podruhý a naposledy
1)Bez ohledu na cokoliv musí být střed hřebenový tyče v hřebenu řízení v ose auta
2)Obě šťouchačky musí být stejně dlouhé a to na milimetr
3)Obě kola musí mít středy své rotace stejně daleko od tzv hypotetické čelní roviny vozu
4)Obě kola musí mít při přímé jízdě po rovině stejný odklon.
5)Podle změřených hodnot si už posléze jednoduše dopočítáme potřebnou sbí- nrbo rozbíhavost.
6)Teprve až mám všechny úhly nápravy v pořádku,auto se nežvejká,na kruháku nepřešlapuje,pak můžu řešit volanty,airbagy,popřípadě si šahat do gatí....
Když tím volantem začnu,budu mít třeba pak nápravu jako Libuška Šafránková úsměv.
Neřešte tady tisícihrany,volanty a záklony.To je konstrukčně samořídící náprava bez záchytnejch ramen,jen je krapet blbě navržená,teda pardon,ošlehlá a k tomu to nepřesný ustavení phersonů(tlumičů) do těhlic.
Nota bene,šermovat u nápravy,konstrukčně shodný s Favonem,seříditelným záklonem je odvážný....Ale dotyčnej bude zajímavej,to jo....

Takže podruhý a naposledy
1)Bez ohledu na cokoliv musí být střed hřebenový tyče v hřebenu řízení v ose auta
2)Obě šťouchačky musí být stejně dlouhé a to na milimetr
3)Obě kola musí mít středy své rotace stejně daleko od tzv hypotetické čelní roviny vozu
4)Obě kola musí mít při přímé jízdě po rovině stejný odklon.
5)Podle změřených hodnot si už posléze jednoduše dopočítáme potřebnou sbí- nrbo rozbíhavost.
6)Teprve až mám všechny úhly nápravy v pořádku,auto se nežvejká,na kruháku nepřešlapuje,pak můžu řešit volanty,airbagy,popřípadě si šahat do gatí....
Když tím volantem začnu,budu mít třeba pak nápravu jako Libuška Šafránková úsměv.
Re: Názor na GEOMETRII
REKLAMOVAT, REKLAMOVAT, a znovu REKLAMOVAT.blonn píše:Už jsem byl dvakrát u nejmenovaného servisu v Praze na geo. 1.Auto pořád táhne lehce doprava. 2.seřízeno znovu a stále to samé a k tomu volant nakřivo. Měnil jsem jen silentbloky v ramenou (plný puky) a čep do těhlice. Vše dotaženo na zemi. Šoumen mi povídá, že je to prej normální(mít volant nakřivo), bo tím dohánějí to táhnutí doprava
. To mi málem praskla cévka. Jsou tyto hodnoty ready? Mě se při nejmenším nezdá odklon kol na předku. Předem díky za názory.]
ať se chlapci snažej, jinak odstopit od smlouvy a vrátit prachy, na to máš nárok
2 dedkoun : naprostý souhlas kromě bodu 6! Jasně jsem psal, že až jako úplně poslední řešení, když už je vše papírově v pořádku. Nikoli, že se tím má začít. Prosil bych nepřekrucovat.
Hele chlapi, mám auto a nejede. Můžete mi prosím někdo poradit jak to mám pokud možno zdarma opravit, aby to zase jezdilo?? 

Sorry,Hanz,to nebylo nějak adresný...
Spíš je to taková obecná metodická chyba.Já třeba s údivem zjišťuju,že základní kinematický věci dneska skoro nikdo neumí odvodit....Jen se bez skrupulí mění,ale spočítat si k odklonu a záklonu nemorbidní sbíhavost,na to každej čumí jako jetel....Asi budu muset víc mezi lidi....





HanZ píše:Je z principu zcela jasné, že se první nastaví volant a podle něj až kola. Ale když to borec není schopen ani nadvakrát udělat správně? To toho vola na geometrii mám tlouc klackem, dokud to neudělá pořádně?? No hold si každý udělejte na profesionalitu techniků ve zmiňovaném servise svůj názor. V té době jsem s nimi ještě vycházel v dobrém, dnes bych již s takto provedenou geometrií nesouhlasil.
Byl to můj konkrétní případ, kdy jsem to přesadil pouze o jeden zub a problém to vyřešilo. Možná že bych ještě někde vyhráb protokol...
Jel bych každopádně jinam, i za předpokladu že si znova zaplatim geo.
těch 600 bych obětoval, zrovna geometrie je důležitý prvek, hlavně na mokru, o sněhu a ledu vo tom žádná.

R. LAGUNA II 2,0 DCi 110 KW 530 TIS KM
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
Dneska je problém, že je v dílnách málo jam /kanálů/, všude jsou zdviže. Sbíhavost by si udělal každý jouda, ale musí do firmy, kde ho proměří laserem, ale vyvalí 700-1000 kč. U starých popelnic je to problém. Takže se vymění kulový čep, popř. rameno a už se musí vyvalit litr..Takže ti pitomci, co zakázali kanály jen omezili kvalitní levnou práci..
nepropadat panice...
To půjde ruku v ruce s tím, že dnešní auta mají standardně takový výkon a takové jízdní vlastnosti, nad kterými jsme kdysi maximálně tak snili při listování německými časopisy plnými aut a krásných bab.
Na co se "stovkou" nebo "stodvácou" nějakou laserovou sbíhavost, když se nejezdilo víc než 120km/hod., a to ještě stálo auto spíš v garáži no a v zimě se nejezdilo raději vůbec.
Další otázka jsou pneumatiky, motorový olej a já nevím co dalšího.
Jezdí se rychleji, déle a dále .....
Na co se "stovkou" nebo "stodvácou" nějakou laserovou sbíhavost, když se nejezdilo víc než 120km/hod., a to ještě stálo auto spíš v garáži no a v zimě se nejezdilo raději vůbec.
Další otázka jsou pneumatiky, motorový olej a já nevím co dalšího.
Jezdí se rychleji, déle a dále .....
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140kw.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140kw.
To máš pravdu, ale řemeslník v R Kangoo, které je permanentně naložené, určitě netrhá rekordy. A takových lidí jsou stovky...a ti vytvářejí hodnoty, bez kterých se nedá žít. A ti jsou důležití, těm je třeba pomoci bez laseru...Ocasům, kteří honí auto po dálnici a platí naftu z podpory od státu, sloužím nerad... 

nepropadat panice...