OI ABS
Moderátoři: šulda, Moderátoři
OI ABS
Na OI mi svítí kontrolka ABS, Vag hlásí chybu 283 - snímač otáček vpředu vlevo (G47), elektr. chyba v obvodu.
Vyměnil jsem snímač, prošli jsme kabeláž, zkontrolovali kroužek, který nikde není prasklý ani špinavý a nakonec vyměnili i ložisko a chyba se zobrazuje pořád.
Při jízdě Vag ukazuje rychlost kol dobře, kromě toho levého předního, kde je zhruba do 30 km/h rychlost 0. Pak se chytí a ukazuje stejnou rychlost všech kol. Když smažu chybu za jízdy, kontrolka zhasne a hodnoty rychlosti jsou u všech kol stejné, než se zase zpomalí pod 30 km/h - to zakope ABS do pedálu a rozsvítí se kontrolka.
Je špatný nový snímač otáček? Nebo kde může být chyba?
Vyměnil jsem snímač, prošli jsme kabeláž, zkontrolovali kroužek, který nikde není prasklý ani špinavý a nakonec vyměnili i ložisko a chyba se zobrazuje pořád.
Při jízdě Vag ukazuje rychlost kol dobře, kromě toho levého předního, kde je zhruba do 30 km/h rychlost 0. Pak se chytí a ukazuje stejnou rychlost všech kol. Když smažu chybu za jízdy, kontrolka zhasne a hodnoty rychlosti jsou u všech kol stejné, než se zase zpomalí pod 30 km/h - to zakope ABS do pedálu a rozsvítí se kontrolka.
Je špatný nový snímač otáček? Nebo kde může být chyba?
1)Fiat Doblo Maxi Combi 1,6 JTD (2018)
2)Š 105 S, r.v. 1980 - veterán v origo stavu, 71 000 km
3)VW Polo 6N1 1,4 44 kW (AEX)
2)Š 105 S, r.v. 1980 - veterán v origo stavu, 71 000 km
3)VW Polo 6N1 1,4 44 kW (AEX)
Vzdálenost mezi kroužkem a snímačem je 0,9 mm, porovnávali jsme to i s pravým kolem a je to cca stejný.
Kola jsou stejný, i když na předku právě dojíždím nic moc pneu značky Vee Rubber. Je fakt, že kontrolka začala trvale svítit po přezutí na letní, ale sem tam se rozsvítila ještě na zimákách.
Kola jsou stejný, i když na předku právě dojíždím nic moc pneu značky Vee Rubber. Je fakt, že kontrolka začala trvale svítit po přezutí na letní, ale sem tam se rozsvítila ještě na zimákách.
1)Fiat Doblo Maxi Combi 1,6 JTD (2018)
2)Š 105 S, r.v. 1980 - veterán v origo stavu, 71 000 km
3)VW Polo 6N1 1,4 44 kW (AEX)
2)Š 105 S, r.v. 1980 - veterán v origo stavu, 71 000 km
3)VW Polo 6N1 1,4 44 kW (AEX)
Jak jsem psal v prvním příspěvku, do 30 km/h hlásí LP kolo rychlost 0, pak naskočí stejná rychlost, jaká je právě u ostatních kol. Při vyšší rychlosti jde závada smazat, při zpomalení pod 30 km/h ale hned naskočí zpátky. Při stání auta závada nejde vymazat.
Přijde mi to jako KO čidlo, ale nemám s tím zkušenost, navíc čidlo je nový... Takže asi jedině zkusit koupit ještě jedno...
Jaká má být mimochodem správná vzdálenost mezi snímačem a kroužkem, je ten můj necelý milimetr ok?
Přijde mi to jako KO čidlo, ale nemám s tím zkušenost, navíc čidlo je nový... Takže asi jedině zkusit koupit ještě jedno...
Jaká má být mimochodem správná vzdálenost mezi snímačem a kroužkem, je ten můj necelý milimetr ok?
1)Fiat Doblo Maxi Combi 1,6 JTD (2018)
2)Š 105 S, r.v. 1980 - veterán v origo stavu, 71 000 km
3)VW Polo 6N1 1,4 44 kW (AEX)
2)Š 105 S, r.v. 1980 - veterán v origo stavu, 71 000 km
3)VW Polo 6N1 1,4 44 kW (AEX)