Nemohl bys ji upřesnit?
Omyly automobilizmu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Sám nevím a nevyznám se v tom. Kolikrát mi překvapuje, když zjistím, že například Wehrmacht jel s motorkou Triumpf na východ a ta motorka měla rozvod šoupátkem. A takové mnohé jiné špeky/proto při oslavě péráka se jen usmívám/. Přitom když jsem jako kluk opravoval J 90, byla to tehdy bomba s rozvodem šoupátkem, převratným to vynálezem. A těch příkladů je přehršel, když vidíš např. jak Římané měli vymakanou logistiku, zásobování obrovských armád žrádlem, jak vytápěli kamenné stavby centrálním vytápěním, apod. , co tehdy lidé dokázali, jsou dnešní úspěchy v těchto oblastech směšné...Proto mě nijak nenadchává dnešní velkolepá technika, nemá to ducha..Dnešní předražený model odejde, přijde nový a nikdo si už na něho nevzpomene..Stačí se postavit v muzeu před motor ze Spitfira nebo Mesouna . popřípadě formule 1 Mercedes, Auto union a technikovi se tají dech, co hoši dokázali...Např. ty letecké motory opravovat v omezených podmínkách na frontě, kde byly jen boudy, řetězové hupcuky a základní nářadí..Vždy si na to vzpomenu , když nadávám při své práci a říkám si, co to je proti tomu.. 
nepropadat panice...
Jo, jo a jeho motor poháněl poté i vlaky. Byl to skvost. Mě třeba dodnes zaráží, jak u Bugatti měli vymakané materiály, když na motorech neměli těsnění pod hlavou, obě části do sebe zalapovaly a smontovali.. Jde mi o to, že po ohřátí to pořád těsnilo a to většinou motor přeplńovali kompresorem.. 
nepropadat panice...
-
turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
hlava- právě že ne. Buggatti to byla avantgarda, to nebylo žádné ořezávátko, ale perfektní řemeslná výroba. Ten dělal 2xohc ve 20-30 letech, kdy většina vylepšovala rozvod SV.. Stačí si zjistit tehdejší výkony jeho vozů, dělal je na zakázku a majitel mohl rovnou na závody..Svézt nás dnes Junková s Bugatti 35 bez posilovače na prašných serpentinách tak se z toho posereme a zahodíme klíče od TDI.. 
nepropadat panice...
Naposledy upravil(a) 666dia dne 25 kvě 2014, 17:03, celkem upraveno 1 x.
Jo, to byla rarita, já to okukoval v rohu dílny,/nebyly součástky/ kde zapouštěl kořeny, zákazník už jej udajně nechtěl, tak asi pak skončila ve šrotu. Co bych zato tehdy dal jej vlastnit, mezi těmi octáviemi a tudory..Vzpomněl jsem si na něho, když čistili sklad ND dílů a rozbíjeli kladivy nové součástky na Renaulty/hlavně rozdělovače/, protože přece bylo nebezpečí, že by se někdo obohatil.. 
nepropadat panice...