Zase mi to nejede jak má, když je vedro

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

3dmax4
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Registrován: 01 lis 2013, 14:54
Odpovědi: 0

Zase mi to nejede jak má, když je vedro

Příspěvek od 3dmax4 »

Zdravíčko,
už mi to přijde jak nějaká choroba, nevím jestli moje nebo toho auta, ale k věci.

Auto v popisu, Ibiza rok 98/99, 1.9TDi AFN, turbo VNT15 cca 1,5 měsíce po repasu, IC origo, vstřiky neznámé.

Teď poslední ty 3 dny jak sou vedra, tak to nejede tak jak má, ale jen odpoledne, když je kolem těch 27-30°, ráno a i později večer zase jede normálně. Auto se dá roztáhnout do libovolných otáček a rychlosti, ale je jakoby posunutej výkon a krouťák moc vysoko, do 2000ot to nejede skoro vůbec - nechce se roztáhnout.

Vytvořil sem pár logů - na teploty sání/paliva, váhu/množství paliva a na turbo/váhu. Vždycky je tam úsek, kdy sem jel na 4 od 1700ot plnej plyn. Jednou je tam viditelnej přefuk na 1,3bar při plným plynu, ale turbo spíná nějak pozdě. Všechny 3 měření byly na jedno nastartování motoru (tj. bez vypínání) kolem 18:00 (mohlo být tak 25-27°), pocitově ale už bylo chování auta o něco lepší než při těch extrémech. Jinak se mi zdá ta teplota sání a paliva nějaká moc vysoká.

Diagnostika je bez chyb.

Kdyby Vás něco napadlo, budu rád. Díky.

Logy v archivu: http://uloz.to/xSK3UPMB/logy-ibiza-rar
Ibiza MkII AFN 1.9TDi; chip; EGR off; průchoďák s imitací katu; 130+ HP
Uživatelský avatar
tantor-bn
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 08 dub 2012, 10:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od tantor-bn »

proste sa stym zmier alebo sprav fmic...proste vzduch aby auto islo musi byt studeny...ak mas ic schovany tak to bude takto furd;)
Cupra TDI
3dmax4
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Registrován: 01 lis 2013, 14:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od 3dmax4 »

Ale na origo turbu? Standardní smic (který je v pořádku), by to dělat neměl, takže jedině, že by byl už skoro KO. Zase jakto, že to ve vyšších otáčkách jede dobře? To spíš to množství paliva je menší (nedalo to ani 50mg/r).
Ibiza MkII AFN 1.9TDi; chip; EGR off; průchoďák s imitací katu; 130+ HP
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

No prave ze ten standartny SMIC stoji za hovno, hlavne ten privod obtekajuceho vzduchu k nemu. To nestiha uchladit vzduch ani na seriovych komponentoch a SW. Je to bolest GIII a pod.
3dmax4
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Registrován: 01 lis 2013, 14:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od 3dmax4 »

Tím přívodem myslíš co konkrétně?
Ibiza MkII AFN 1.9TDi; chip; EGR off; průchoďák s imitací katu; 130+ HP
3dmax4
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Registrován: 01 lis 2013, 14:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od 3dmax4 »

Opět oživuji. Auto nejede jak ma ani v techto teplotach (tj. i pri 25 stupnich). IC a cele sani vycisteno, bez změny. Jak klesne teplota na palubaku o stupen, je to vzdy lepsi. Jel jsem tak do kopce na 5, 2500 otacek a at sem daval plyn jakkoliv, tak to dal neslo vytocit. Tak jsem dal pul plynu a za 3 vteriny to najednou zabralo a jelo. Jinak se to v tech teplech chova jak atmosfera, zadnej kopanec, prubeh naprosto linearni, ale bez vykonu a kroutaku. Uz nevim kam sahnout, ale tohle prece IC delat nemuze.
Ibiza MkII AFN 1.9TDi; chip; EGR off; průchoďák s imitací katu; 130+ HP
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od STIB »

Neblbne ti chcípací klapka.
OCTAVIA- ALH
3dmax4
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Registrován: 01 lis 2013, 14:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od 3dmax4 »

Jestli myslis jakoze egr, tak to je zaslepene. Jinak nevim co tam myslis. Je mozne nejak otestovat?
Ibiza MkII AFN 1.9TDi; chip; EGR off; průchoďák s imitací katu; 130+ HP
Hromy22
Přispěvovatel
Příspěvky: 520
Registrován: 02 kvě 2014, 20:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od Hromy22 »

3dmax4 píše:Opět oživuji. Auto nejede jak ma ani v techto teplotach (tj. i pri 25 stupnich). IC a cele sani vycisteno, bez změny. Jak klesne teplota na palubaku o stupen, je to vzdy lepsi. Jel jsem tak do kopce na 5, 2500 otacek a at sem daval plyn jakkoliv, tak to dal neslo vytocit. Tak jsem dal pul plynu a za 3 vteriny to najednou zabralo a jelo. Jinak se to v tech teplech chova jak atmosfera, zadnej kopanec, prubeh naprosto linearni, ale bez vykonu a kroutaku. Uz nevim kam sahnout, ale tohle prece IC delat nemuze.
Jsme na to stejně :) :) Stejný problém.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

jaký je reálný tlak turba?
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
3dmax4
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Registrován: 01 lis 2013, 14:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od 3dmax4 »

Občas je tam přefuk na 1,1-1,3 bar, jinak reguluje na 0,95 bar. Teď jsem si uvědomil, jak se tu řeší téma s chladící kapalinou na rotačce, že mám po ostřejší jízdě hadice tvrdé a víčko ano po 30 minutách raději neotevírám, protože ta voda kapku vyvalí nahoru. To by mohlo být i těsnění pod hlavou a mohlo by to s tím souviset ne?
Ibiza MkII AFN 1.9TDi; chip; EGR off; průchoďák s imitací katu; 130+ HP
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Zároveň máš zřejmě slabší váhu a regulace taky nic moc, máš tam po přefuku propad.
Ovšem, když je hic, tak to prostě jede hůř...
Zkus nalogovat kanály 3,11 teď, když je chladněji.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4278
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

3dmax4 píše:Občas je tam přefuk na 1,1-1,3 bar, jinak reguluje na 0,95 bar. Teď jsem si uvědomil, jak se tu řeší téma s chladící kapalinou na rotačce, že mám po ostřejší jízdě hadice tvrdé a víčko ano po 30 minutách raději neotevírám, protože ta voda kapku vyvalí nahoru. To by mohlo být i těsnění pod hlavou a mohlo by to s tím souviset ne?
tlakuje mi to stejně a jede furt dobře (LOL)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
adam8520
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 26 bře 2013, 17:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od adam8520 »

moj poznatok, možno blbosť:....tak isto na obed, pri vyššich teplotách lenive, nereagujúce na plyn...tah tak isto linearny, vymizol ten známy tdi záťah....príde večer, alebo ráno, auto ožilo....ked sa vyčistila regulácia na turbe tento jav zmizol :)
Ford galaxy 81 kw AVG
3dmax4
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Registrován: 01 lis 2013, 14:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od 3dmax4 »

Já mám turbo vypodložené a jinak tyčinka od regulace chodí volně, nicméně jsem komplet nově přetěsnil a zaizoloval vedení vzduchu od airboxu k turbu a jede to o pořádnej kus líp! To, že je tam rozdíl chladno/teplo, to bude vždycky, to se nezmění, ale už je to výrazně lepší. Ještě mám v plánu zkusit váhu vzduchu a uvidí se. Zatím tedy doporučuji tohle!
Ibiza MkII AFN 1.9TDi; chip; EGR off; průchoďák s imitací katu; 130+ HP
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“