BMW 325 TD TDS

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Venda TD
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 09 lis 2013, 17:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od Venda TD »

mev1 píše:
Venda TD píše:Zdravim,

o odborniky tady nouze urcite nebude. Mam takovej mensi problem s chcipanim omegy. Kdyz na to slapu a motor je zahratej tak pri vyslapnuti spojky spadnou otacky az pod uroven volnobehu a chcipne. Nekdy je videt jak otacky spadnou pod volnobeh a pak se vrati. Chcipa mi to hlavne kdyz nekde dojizdim do krizovatky. Mam tam mechaniku a 12mm hlavu, na elekrickym se to nestavalo.Nevim jestli jsem to dopre popsal. Dekuju za jakoukoliv radu.
Maly volnobeh pri zahratem motoru...? Kolik mas ot na volnobeh pri teplym motoru? Mozna by si mohl trochu pridat na davce
Volnobeh mam cca 700, pri zahrati je malinko niz. Kousek nad 500 podle budiku, beru to i s klimou. Je to spis jak kdyby to nemelo dost nafty. Kdyz dam na 1st. podlahu, vytocim to do 4000 a vys a pak vyslapnu spojku vzdycky chcipne. Podavacku mam novou ale prijde mi ze tlaci fakt malo. Bohatost pridavat nechci pak to slo spatne chcipnout jak to bylo bohaty. Pujde to vyresit zvysenim volnobehu? Co psal olda tak by to melo vyresit to chcipani.
Ex. - Omega C 2.5 mTD sportwagon, full, FMIC, mechanika + 12mm, MBC, 1,8 bar.

Ex. - Leon 1P1 Supercopa ed. 2.0tdi BKD DSG, 178hp 390nm, Billstein B16, ASA TEC AS2

Ex. - BMW e61 530xd 3x M-Paket. styling 63

BMW E91 330xd M-Paket
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

Venda TD píše:
mev1 píše:
Venda TD píše:Zdravim,

o odborniky tady nouze urcite nebude. Mam takovej mensi problem s chcipanim omegy. Kdyz na to slapu a motor je zahratej tak pri vyslapnuti spojky spadnou otacky az pod uroven volnobehu a chcipne. Nekdy je videt jak otacky spadnou pod volnobeh a pak se vrati. Chcipa mi to hlavne kdyz nekde dojizdim do krizovatky. Mam tam mechaniku a 12mm hlavu, na elekrickym se to nestavalo.Nevim jestli jsem to dopre popsal. Dekuju za jakoukoliv radu.
Maly volnobeh pri zahratem motoru...? Kolik mas ot na volnobeh pri teplym motoru? Mozna by si mohl trochu pridat na davce
Volnobeh mam cca 700, pri zahrati je malinko niz. Kousek nad 500 podle budiku, beru to i s klimou. Je to spis jak kdyby to nemelo dost nafty. Kdyz dam na 1st. podlahu, vytocim to do 4000 a vys a pak vyslapnu spojku vzdycky chcipne. Podavacku mam novou ale prijde mi ze tlaci fakt malo. Bohatost pridavat nechci pak to slo spatne chcipnout jak to bylo bohaty. Pujde to vyresit zvysenim volnobehu? Co psal olda tak by to melo vyresit to chcipani.
Vyřešíš to tím, je pravda že pokud ti to dělá po vytočení na max a puštění plynu tak to může být i nedostatkem nafty, měnil jsi palivovej filtr? Jinak 700ot je na 12mm málo. To pak zapneš klimu, zatočíš do zatáčky a chcípne ti to taky. Omegy servo má docela velkej odběr výkonu, větší než jakýkoliv bmw. Nastav tam aspoň 900ot.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

Tony1988 píše:
oldaf píše:
Tony1988 píše:Zdravím mam E36 325Tds s 12mm hlavou a oreginál turbem 1,1baru.
Při volnoběhu mi to jde do 5000 otáček ale při zvyšování rychlostních stupnu už se mi to do 5000 otáček nedostane.Nemám moc malej tlak na turbu děkuji za odpověd přikládám video.

https://www.youtube.com/watch?v=TkrFhuM ... Mf4zXyJ9Sw
Turbem to není, co je to za hlavu v čerpadle. Kdyžtak brnkni, jsem teď na telefonu.
No to co dává do Toyot land cruisers konečné označení měla myslím 1700
Tak to je OK. Jestli můžeš tak vyfoť plynovou páku na čerpadle a dej to sem. Pokud máš dobře nastavenou páku na čerpadle tak může bejt problém v podávačce, nebo v podávačce co je v čerpadle, nebo se seklým předsuvníkem předvstřiku, nebo špatně nastavené přepákování v čerpadle. S touhle hlavou to musí tahat normálně k 5000ot. Někomu to jde až přes 7000ot. :D Když dáš bohatost na maximum tak hulí to za jízdy v celém rozsahu otáček? Při tlaku 1,1 to musí bejt dýmovnice v celým rozsahu.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Venda TD
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 09 lis 2013, 17:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od Venda TD »

oldaf píše:
Venda TD píše:
mev1 píše: Maly volnobeh pri zahratem motoru...? Kolik mas ot na volnobeh pri teplym motoru? Mozna by si mohl trochu pridat na davce
Volnobeh mam cca 700, pri zahrati je malinko niz. Kousek nad 500 podle budiku, beru to i s klimou. Je to spis jak kdyby to nemelo dost nafty. Kdyz dam na 1st. podlahu, vytocim to do 4000 a vys a pak vyslapnu spojku vzdycky chcipne. Podavacku mam novou ale prijde mi ze tlaci fakt malo. Bohatost pridavat nechci pak to slo spatne chcipnout jak to bylo bohaty. Pujde to vyresit zvysenim volnobehu? Co psal olda tak by to melo vyresit to chcipani.
Vyřešíš to tím, je pravda že pokud ti to dělá po vytočení na max a puštění plynu tak to může být i nedostatkem nafty, měnil jsi palivovej filtr? Jinak 700ot je na 12mm málo. To pak zapneš klimu, zatočíš do zatáčky a chcípne ti to taky. Omegy servo má docela velkej odběr výkonu, větší než jakýkoliv bmw. Nastav tam aspoň 900ot.
Filtr jsem daval nez jsi delal to cerpadlo. Mam jeste jeden, jezdil jsem ted na slunecnice a az to vyjezdim dam novej. Cistil jsem i komplet vedeni vcetne zpatecky tlakem. Cistej je i saci kos a sitko na podavacce, ta je nova. Zbyvaj jen prepady a cela soustava bude jak nova.. Kdyz si sezenu pritlacak udelas si na me cas driv, nebo pocitas s tim svym? Lamelu tu beru.
Ex. - Omega C 2.5 mTD sportwagon, full, FMIC, mechanika + 12mm, MBC, 1,8 bar.

Ex. - Leon 1P1 Supercopa ed. 2.0tdi BKD DSG, 178hp 390nm, Billstein B16, ASA TEC AS2

Ex. - BMW e61 530xd 3x M-Paket. styling 63

BMW E91 330xd M-Paket
Uživatelský avatar
Tony1988
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 24 říj 2013, 23:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tony1988 »

Nemuze to byt spatne nastavenej odstredivej regulator otacek.
Uživatelský avatar
TheJaricek
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 04 zář 2012, 14:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od TheJaricek »

BMW e36 kupé 325i turbo by JPR projekt
Obrázek
Uživatelský avatar
TheJaricek
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 04 zář 2012, 14:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od TheJaricek »

nemáte tady někdo video, pohledu na otáčkoměr při sprintu s mechanickým čerpadlem?
BMW e36 kupé 325i turbo by JPR projekt
Obrázek
mev1
Přispěvovatel
Příspěvky: 332
Registrován: 15 úno 2012, 19:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Hranice

Příspěvek od mev1 »

TheJaricek píše:nemáte tady někdo video, pohledu na otáčkoměr při sprintu s mechanickým čerpadlem?
https://www.youtube.com/watch?v=PcWzh-sChZs
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
Uživatelský avatar
TheJaricek
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 04 zář 2012, 14:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od TheJaricek »

pěkný, jede pěkně,
máme s tonym problém..
Spočívá v tom že když se čerpadlo skládalo, šroub který jsem označil na obrázku http://jpr.rajce.idnes.cz/BMW_325tds_e3 ... 1398_1.jpg

se zamontoval moc dovnitř dá se říct že zároven s převlečnou matkou a čerpadlo jelo jenom do 3500rpm, potom to dělalo TTTTT jako omezovač u benzinu i když jsme posunuli omezovač u páky táhla plynu.
Včera jsme vyndali čerpadlo ven a šroub jsme o 2 otáčky vytočili a zabrousili aby nepřečuhoval přes přírubu a čerpadlo se dalo namontovat do bloku.
Omezovač se posunul o 1000rpm takže ted je v 4500rpm a zase to dělá TTTT jak u benzinu.
Další poznatek je že turbo zabírá při 1500rpm chvilu táhne a pak od 3900rpm je motor skoro mrtvý a už ani nekouří a tlak na turbu padá dolu.
Dávka je dost natočená ale na plno asi ještě není, protože už nechcou ani padat otáčky i když je na táhlu páky plynu ubráno.

Ještě se točilo šroubkem na čerpadle kde je membrána (z vrchu) pro přeplnování, když jsme ho vytočili cca o otáčku a čtvrt auto nemělo záběr a jelo jako benzin a turbo skoro netlačilo cca 0.6barů, a když jsme ho natočili zpět + čtvrt otáčku (celkově otáčku a půl) tak auto táhne docela brzo cca těch 1500- 1800rpm začne plnit a turbo plní 1.5barů ale pak ve vyšších otáčkách je docela mrtvé.

PS: zatím se jezdí s originálním turbem z TDS, to může způsobovat ten zátah odspoda??? Je docela malé.


Otázka spočívá v tom o kolik to máte posunutý vy aby omezovač šel do 6000rpm? Točili jste nějak extra s tím šroubkem co je na obrázku?
Máte v čerpadle větší vačku z TDS aby to dávalo ještě víc?



Předpokládám že čerpadlo dneska budeme vytahovat znovu, takže šroubkem můžeme otáčet o sto šest...

Vím je to diesel, který má jet odspoda a pak nic, ale Oldaf psal že to musí hulit v celým spektru otáček, tak proto se mi to nezdá že nám to tak nejede.

Ještě takový poznatek:
kdyby byl špatný nebo seklý přesuvník vstřiku tak by to ve větších otáčkách sice kouřilo ale zase nejelo protože by to spalovalo ve špatnou chvíli, jestli se nepletu.
A nebo ještě nemusí dostatečně dávat podávačka v čerpadle?

Co vy na to, Kde je zakopanej pes?

A nebo je už jediná možnost že je malé turbo a že už se to víc nakonovat nedá s tímto malým turbem?

protože po čtvrtý vytahovat čerpadlo kvůli otočení jedním šroubkem, není zase tak záživný :(
BMW e36 kupé 325i turbo by JPR projekt
Obrázek
mev1
Přispěvovatel
Příspěvky: 332
Registrován: 15 úno 2012, 19:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Hranice

Příspěvek od mev1 »

TheJaricek píše:pěkný, jede pěkně,
máme s tonym problém..
Spočívá v tom že když se čerpadlo skládalo, šroub který jsem označil na obrázku http://jpr.rajce.idnes.cz/BMW_325tds_e3 ... 1398_1.jpg

se zamontoval moc dovnitř dá se říct že zároven s převlečnou matkou a čerpadlo jelo jenom do 3500rpm, potom to dělalo TTTTT jako omezovač u benzinu i když jsme posunuli omezovač u páky táhla plynu.
Včera jsme vyndali čerpadlo ven a šroub jsme o 2 otáčky vytočili a zabrousili aby nepřečuhoval přes přírubu a čerpadlo se dalo namontovat do bloku.
Omezovač se posunul o 1000rpm takže ted je v 4500rpm a zase to dělá TTTT jak u benzinu.
Další poznatek je že turbo zabírá při 1500rpm chvilu táhne a pak od 3900rpm je motor skoro mrtvý a už ani nekouří a tlak na turbu padá dolu.
Dávka je dost natočená ale na plno asi ještě není, protože už nechcou ani padat otáčky i když je na táhlu páky plynu ubráno.

Ještě se točilo šroubkem na čerpadle kde je membrána (z vrchu) pro přeplnování, když jsme ho vytočili cca o otáčku a čtvrt auto nemělo záběr a jelo jako benzin a turbo skoro netlačilo cca 0.6barů, a když jsme ho natočili zpět + čtvrt otáčku (celkově otáčku a půl) tak auto táhne docela brzo cca těch 1500- 1800rpm začne plnit a turbo plní 1.5barů ale pak ve vyšších otáčkách je docela mrtvé.

PS: zatím se jezdí s originálním turbem z TDS, to může způsobovat ten zátah odspoda??? Je docela malé.


Otázka spočívá v tom o kolik to máte posunutý vy aby omezovač šel do 6000rpm? Točili jste nějak extra s tím šroubkem co je na obrázku?
Máte v čerpadle větší vačku z TDS aby to dávalo ještě víc?



Předpokládám že čerpadlo dneska budeme vytahovat znovu, takže šroubkem můžeme otáčet o sto šest...

Vím je to diesel, který má jet odspoda a pak nic, ale Oldaf psal že to musí hulit v celým spektru otáček, tak proto se mi to nezdá že nám to tak nejede.

Ještě takový poznatek:
kdyby byl špatný nebo seklý přesuvník vstřiku tak by to ve větších otáčkách sice kouřilo ale zase nejelo protože by to spalovalo ve špatnou chvíli, jestli se nepletu.
A nebo ještě nemusí dostatečně dávat podávačka v čerpadle?

Co vy na to, Kde je zakopanej pes?

protože po čtvrtý vytahovat čerpadlo kvůli otočení jedním šroubkem, není zase tak záživný :(
mě to s velkym turbem šlo vytáčet skoro do 8000ot a nepřišlo mi že by výkon padal, s 2260kou to jelo tak do 4500ot pak už vykon padal ale šlo to pořad vytačet i k 6000ot ale nemělo to smysl, ze serii sem jezdil na tlaku 2,5baru ale ve vyšších to taky padalo to turbo je male... co se cerpadla tyce je na nem vice uprav aby to slo utacet ale ty ti tu nikdo neřekne, když by si chtěl tak sis ho mohl od oldy nechat postavit...
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
Uživatelský avatar
TheJaricek
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 04 zář 2012, 14:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od TheJaricek »

právě že mi jde hlavně o ten omezovač, který způsobuje odstředivý regulátor otáček.
A docela pochybuju že dalším povolením tyčky směrem ven ho zase tolik posunu aby to točilo 7000rpm.

Takže další otázka, jak obejít odstředivý regulátor otáček v čerpadle?

Pár věcí mě napadá ale je to docela barbarství to tak dělat.
Bud to ubrat závaží na regulátoru,(nevím co na to bude říkat volnoběh) nebo dát silnější pružinu aby ho regulátor nepřetlačil.
Takže pokud to někdo ví, tak mi klidně napište SZ.
BMW e36 kupé 325i turbo by JPR projekt
Obrázek
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

Pokud sáhneš do váhy odstředivých závaži tak ti otáčky vyletěj na maximum a nedostaneš je dolu. Hledáš závadu tam kde není. Stačí správně postavit a nastavit čerpadlo a musi to jet.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Sorry za (offtopic) ale jediný,kde by si to Oldaf i Mev mohli přečíst najednou je pod kapotou a tak to raději píšu sem.
Do itálie jsem ujel 1290km (google) 1327 (tacho)
Dálnice 130km/h kde bylo omezení míň (noteeth) a pak asi hodinu v koloně a spotřebu podle tankování 6,3l.
4 lidi a na kurvu plné auto + 70l nafty sebou (LOL) to není špatný ne?
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
mev1
Přispěvovatel
Příspěvky: 332
Registrován: 15 úno 2012, 19:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Hranice

Příspěvek od mev1 »

dawe2706 píše:Sorry za (offtopic) ale jediný,kde by si to Oldaf i Mev mohli přečíst najednou je pod kapotou a tak to raději píšu sem.
Do itálie jsem ujel 1290km (google) 1327 (tacho)
Dálnice 130km/h kde bylo omezení míň (noteeth) a pak asi hodinu v koloně a spotřebu podle tankování 6,3l.
4 lidi a na kurvu plné auto + 70l nafty sebou (LOL) to není špatný ne?
ty jo pekny Dawe... To jsem zvedav na moji spotrebu do bulharska, s Oldou nalepenym na narazniku pochybuju ze se 330ca vleze do 7 😟 (LOL)
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

dawe2706 píše:Sorry za (offtopic) ale jediný,kde by si to Oldaf i Mev mohli přečíst najednou je pod kapotou a tak to raději píšu sem.
Do itálie jsem ujel 1290km (google) 1327 (tacho)
Dálnice 130km/h kde bylo omezení míň (noteeth) a pak asi hodinu v koloně a spotřebu podle tankování 6,3l.
4 lidi a na kurvu plné auto + 70l nafty sebou (LOL) to není špatný ne?
Ahoj, to je dobrý na takovou spotřebu se nikdy nedostanu. Jsem rád když jedu za 8,2l. Akorát je dobrý že mám litr paliva za 11kč:-). Ale musím táhnout v kufru přes 200litru sebou. To zas po mě zůstane na odpočívadlech kanystrů.
(rofl)
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Odpovědět

Zpět na „BMW“