C8 2.0HDi 79kW C8 FAP nespouští turbo

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
LORD_mapiv
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 27 črc 2014, 17:55
Bydliště: ZR

C8 2.0HDi 79kW C8 FAP nespouští turbo

Příspěvek od LORD_mapiv »

Ahoj,
vzhledem k tomu, že jsem tu nový tak pár slov:
toto fórum pročítám již několik let, docela dost věcí jsem tu už našel a pomohly mi.. rád se sem vracím a hledám, nicméně mám problém, se kterým si už nevím rady, tak jsem si řekl, že se zkusím regnout a optat se tady, jestli někdo nebude vědět co a jak..


mám tu auto co je v názvu tohoto téma a trochu problém s ním..
Auto nejede, občas vypíše hlášku antipolution fault, diagnostika vypisuje nízky tlak turba a dle měření turbo opravdu nic nedává..

úkony které jsem na autě provedl:
výměna čidla tlaku turba ( diag hlásila skrat na kostru, po výměně ok)
výměna membrány ovládání swirl klapky
projíté všechny podtlaky (resp. vyhozené všechny podtlaky, dané nové hadičky, zapojené pouze ovl. turba a swirl (vím že je nová membrána a že je OK), ke zbytku ventilů jsem ani hadičky netahal a zaslepil zbylý výstup z vývěvy - podtlak je ok)
kontrola membrány ovládání obtoku na turbu (zkoušeno ručně - klapka jde lehce, zkoušeno podtlakem na přímo - přitahuje nádherně, zkoušeno na místě přes elmag. ventil a při přidání plynu a také přitahuje v pohodě)
měřeny napětí k elmag. ventilům při připojené diag a zkoušení akčních členů - OK
zkoušel jsem prohazovat elmag. ventily u ovl. EGR a turba a bez výsledku
vyndání fapu jestli není zanešený a následné čištění VAPkou - bez výsledku, FAP byl i relativně čistý


auto při rozjetí ale nejede, turbo netlačí..
při připojení podtlaku na turbo na tvrdo a ne přes elmag. ventil je turbo funkční, auto jede v pohodě, turbo tlačí v pohodě, ale samozřejmě po nějaké chvíli spadne do nouzáku a následuje antipolution fault a v diag vysoký tlak turba..

vzniká tu teď jedna velká otázka, a to jestli je možné, že se v ŘJ motoru něco stalo, zbortila se mapa nebo něco a teď jednotka neotevírá turbo? má cenu nechávat jednotku přehrát?

díky za vaše poznatky a rady..
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

good luck...
strašný střepy ty 807my a C8...
máme tam ted jednu s pocitacem KO, na druhej chytne-zhasne, na treti jede, nemá vykon
kolega s tim bojuju uz tri tydny a nic, a to je to celkem kapacita si myslim..
toyota.kzj
Přispěvovatel
Příspěvky: 489
Registrován: 30 dub 2007, 21:39

Příspěvek od toyota.kzj »

A co hlasi za chybu to fapko ? měli jste diag i na fap jednotce nebo jen přes motorovou ? pokud mate chybu ve fapu tak je jasny ze to nejede a turbo nepusti motorova jednotka. a ještě cim to bylo diagnostikovano ?
LORD_mapiv
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 27 črc 2014, 17:55
Bydliště: ZR

Příspěvek od LORD_mapiv »

diagnostiku mám lexii (čínu) a fap nehlásí vůbec nic.. ani přes motorovou ani jinak..
toyota.kzj
Přispěvovatel
Příspěvky: 489
Registrován: 30 dub 2007, 21:39

Příspěvek od toyota.kzj »

je teda hodne divny ze ti hodi hlasku fapka a neni nikde chyba.....zkus to projet s diag a nechcípat a precist pamet a kouknout na live data co se kde deje...
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Napoj se T kusem u turba a natahni si hadičku do kabiny a tam si dej vakuovku a sleduj podtlak u turba a v diag střídu ventilu turba.Pak bude jasný co se děje zda jednotka to blbě ovládá nebo ventil nepustí podtlak.pozor i na výdech toho ventilu at to má kam odpouštět.
LORD_mapiv
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 27 črc 2014, 17:55
Bydliště: ZR

Příspěvek od LORD_mapiv »

vzhledem k tomu, že jsem byl pracovně hodně vytížen, tak jsem se k tomu dostal opět až teď. přikládám odkaz na video, kde jsem na diag natočil co se tam děje.. při přidání plynu jednotka z nějakého mnou nepochopeného důvodu zavře turbo, takže netlačí i když požadovanej tlak má daleko vyšší.. je to točený normálně při jízdě.. takže všechno funkční, pouze jednotka dělá tyhle haluze.. nevíte někdo co by se s tím dalo udělat? u konce videa je vidět, že to cca do 1800 odtáček dokonce turbo nechá otevřený a po překročení těchto otáček zavře..

díky..

https://www.youtube.com/watch?v=6RuWY7S ... e=youtu.be
LORD_mapiv
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 27 črc 2014, 17:55
Bydliště: ZR

Příspěvek od LORD_mapiv »

tak se přišlo na problém, vlastník přede mnou ve francii čachroval s řj motoru a dal tam jinou.. jde o to, že tato jednotka ovládá turbo naopak.. teď už jen sehnat někoho, kdo to zvládně opravit/přefleshnout jednotku..
Odpovědět

Zpět na „Citroën“