vykon turba
Moderátoři: šulda, Moderátoři
vykon turba
ahojte
viete mi niekto vypocitat alebo len od boku tresnut vykon (prion) turba? co ja viem napr pri 1000ot/min, 1900ccm, 1bar pretlak, vstupna teplota vzduchu 20°C, vystupna dajme tomu 100°C ?
viem ze sme niekde na skole pocitali vykon stlaceneho vzduchu (objem za cas pri nejakom tlaku, ale momentalne neviem kde by som nasiel nejaky vzorcek bez integralov)
diky
PS kedze viem ze toto nikdy nedotiahnem do zdarneho konca , tak tu napisem co ma napadlo - v nizkych otackach tocit turbom pomocou elektromora (nemusel by sa pouzit kompresor mechanickty pohanany) - tak by som chcel vediet aky silny by musel byt tento motor
viete mi niekto vypocitat alebo len od boku tresnut vykon (prion) turba? co ja viem napr pri 1000ot/min, 1900ccm, 1bar pretlak, vstupna teplota vzduchu 20°C, vystupna dajme tomu 100°C ?
viem ze sme niekde na skole pocitali vykon stlaceneho vzduchu (objem za cas pri nejakom tlaku, ale momentalne neviem kde by som nasiel nejaky vzorcek bez integralov)
diky
PS kedze viem ze toto nikdy nedotiahnem do zdarneho konca , tak tu napisem co ma napadlo - v nizkych otackach tocit turbom pomocou elektromora (nemusel by sa pouzit kompresor mechanickty pohanany) - tak by som chcel vediet aky silny by musel byt tento motor
A co použít mozek?
Máš 2litra, tento dvoulitr se otáčí rychlostí 960ot/min což je 16ot/s, za jednu otočku nasaje 1/2 tinu svého objemu pokud je to čtyřválec. Takže každou vteřinou nasaje vzduch o velikosti 16ti-litrů.
Toto byl kontrolní výpočet. Nyní zvedni otáčky do pásma kde zabírá turbo... dejme tomu 2000ot/min tj 33ot/s, to už se komory plní rychlostí 33l/s
změna vzduchu z teploty 20°C na dejme tomu cca 500°C je dána vzroečkem:
V = V1 (1+ Bp Dt)
kde V je objem
V1 objem vzduchu při základní tepltoě (u nás 20°C)
Bp je konstanta 0,003661 1/°C
Dt je rozdíl teplot t-t1 (u nás 500-20)
výpočtem tak dojdeme k tomu že objem vzduchu ve výfuku bude činit 90l/s.
objem vzduchu tak vzrostl o 300%.
tak jenže všechny turba tlačí od 1,5-2barů... takže průtok vzduchu stanovíme na 66l/s (beru to ideálně tak že ke stlačení vzduchu na dvojnásobný tlak potřebuju dvojnásobné množství)
pak tedy na výstupu v potrubí při teplotě výfukových plynů se dere ven 181l/s což je 275% větší obejm. Zde se již projevuje ona nelinearita stlačování.
ale jak spočítat příkon turba netuším.
Máš 2litra, tento dvoulitr se otáčí rychlostí 960ot/min což je 16ot/s, za jednu otočku nasaje 1/2 tinu svého objemu pokud je to čtyřválec. Takže každou vteřinou nasaje vzduch o velikosti 16ti-litrů.
Toto byl kontrolní výpočet. Nyní zvedni otáčky do pásma kde zabírá turbo... dejme tomu 2000ot/min tj 33ot/s, to už se komory plní rychlostí 33l/s
změna vzduchu z teploty 20°C na dejme tomu cca 500°C je dána vzroečkem:
V = V1 (1+ Bp Dt)
kde V je objem
V1 objem vzduchu při základní tepltoě (u nás 20°C)
Bp je konstanta 0,003661 1/°C
Dt je rozdíl teplot t-t1 (u nás 500-20)
výpočtem tak dojdeme k tomu že objem vzduchu ve výfuku bude činit 90l/s.
objem vzduchu tak vzrostl o 300%.
tak jenže všechny turba tlačí od 1,5-2barů... takže průtok vzduchu stanovíme na 66l/s (beru to ideálně tak že ke stlačení vzduchu na dvojnásobný tlak potřebuju dvojnásobné množství)
pak tedy na výstupu v potrubí při teplotě výfukových plynů se dere ven 181l/s což je 275% větší obejm. Zde se již projevuje ona nelinearita stlačování.
ale jak spočítat příkon turba netuším.
tak ak ťa to zaujíma, tuto by si to mal nájsť vzorec ako vypočítaš príkon turbíny:
http://www1.vsb.cz/ke/vyuka/PS/kompresory-skripta.pdf
niektoré premenné(napr. účinosť turba..) neviem odkial zistíš...ale pre orientačný výsledok tam niečo dáš..
tipujem že vynde zopár kw (moc na to že by stálo za to riešiť elektromotrom)
nerozmýšlal si riešiť pohon radšej prevodom od motora?? -proste dať tam kompresor
http://www1.vsb.cz/ke/vyuka/PS/kompresory-skripta.pdf
niektoré premenné(napr. účinosť turba..) neviem odkial zistíš...ale pre orientačný výsledok tam niečo dáš..
tipujem že vynde zopár kw (moc na to že by stálo za to riešiť elektromotrom)
nerozmýšlal si riešiť pohon radšej prevodom od motora?? -proste dať tam kompresor
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
tak existujú takéto zázraky:
http://www.aeristech.co.uk/electric-supercharger
len to zrealizovať doma...
misocko, tipujem že by si chcel použiť turbokompresor a remenicu ju poháňať elektromotorom, akože bolo by to zaujímavé, len v porovaní s klasickým kompresorom: úskalia vs výhody..
ale ak to myslíš vážne, poprečítaj si niečo z toho linku o teórii kompresoroch(malo by to tam byť ako približne zistíš príkon)
http://www.aeristech.co.uk/electric-supercharger
len to zrealizovať doma...
misocko, tipujem že by si chcel použiť turbokompresor a remenicu ju poháňať elektromotorom, akože bolo by to zaujímavé, len v porovaní s klasickým kompresorom: úskalia vs výhody..
ale ak to myslíš vážne, poprečítaj si niečo z toho linku o teórii kompresoroch(malo by to tam byť ako približne zistíš príkon)
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
http://www.aeristech.co.uk/userFiles/da ... ger_v2.pdf
10kW/48V pro 2L motor. Při 12V asi nerealizovatelné- napájecí kabeláž by byla o průměru slušný hadice
10kW/48V pro 2L motor. Při 12V asi nerealizovatelné- napájecí kabeláž by byla o průměru slušný hadice
Snad to bude k něčemumisocko píše:no nejake skripta som sa uz snazil pochopit ale asi na to nemam (vysku som nedokoncil ), co tak zjednosit to na na to ze potrebujem za jednu minutu vytvorit 300l vzduchu stlaceneho na 2 bar, vstupny tlak 1 bar.
kompresor som chcel vylucit, to uz sudruhovia vymysleli v tfsi (ak sa nemylim)
objem po stlačení V2 = 300 litrů = 0.3 m3
tlak po stlačení P2=2b= 200 000 Pa
tlak před stlačením P1=1b=100 000 Pa
Objem plynu před stlačením (adiabatická komprese p1V1^H=p2V2^H, kde H=1.4) V1=0.4922 m3
Práce při adiabatickém ději A=(1/(H-1))*(P1V1-P2V2)= -1 376 950 J
Výkon P = A/t = 22 949.2 W
t = 60 s
snad to mám dobře:-)
VW GOLF 4 1,9 TDI 66KW r.v 98, ALH, VR6 pritlacak, turbo 130 PD - Andre, trysky PP520, chip - Reescha, cca 145 koniku
VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
VW SHARAN 2.0 TDi, 2007