vykon turba

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

misocko
Přispěvovatel
Příspěvky: 440
Registrován: 21 črc 2012, 20:53
Bydliště: Hlohovec

vykon turba

Příspěvek od misocko »

ahojte
viete mi niekto vypocitat alebo len od boku tresnut vykon (prion) turba? co ja viem napr pri 1000ot/min, 1900ccm, 1bar pretlak, vstupna teplota vzduchu 20°C, vystupna dajme tomu 100°C ?
viem ze sme niekde na skole pocitali vykon stlaceneho vzduchu (objem za cas pri nejakom tlaku, ale momentalne neviem kde by som nasiel nejaky vzorcek bez integralov)
diky
PS kedze viem ze toto nikdy nedotiahnem do zdarneho konca , tak tu napisem co ma napadlo - v nizkych otackach tocit turbom pomocou elektromora (nemusel by sa pouzit kompresor mechanickty pohanany) - tak by som chcel vediet aky silny by musel byt tento motor
misocko
Přispěvovatel
Příspěvky: 440
Registrován: 21 črc 2012, 20:53
Bydliště: Hlohovec

Příspěvek od misocko »

ziadna studovana hlava ? :D
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

jestli máš motor co zvládá 150 000ot/min tak směle do toho (LOL) (LOL)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
misocko
Přispěvovatel
Příspěvky: 440
Registrován: 21 črc 2012, 20:53
Bydliště: Hlohovec

Příspěvek od misocko »

nebudem sa hadat ale niekde som videl ze dnesne bezne turba tocia do tych 100 000, pri nizkych otackach motora predpokladam ze nebude potrebne tocit turbo naplno, a tych 90tisic tocia dnesne modelarske motory - mozno by to teda islo.
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

turba se běžně vyvažujou na 180-200 kdyby ty otáčky nebyli reálný tak to nevyvažujou tolik
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
misocko
Přispěvovatel
Příspěvky: 440
Registrován: 21 črc 2012, 20:53
Bydliště: Hlohovec

Příspěvek od misocko »

ako som pisal, nebudem sa hadat. je tu niekto kto vie aspon odhadnut prikon turba?
ps: tie otacky niekde pohladam :)
Uživatelský avatar
HNLW453
Přispěvovatel
Příspěvky: 534
Registrován: 15 srp 2012, 15:47
Bydliště: Prdel

Příspěvek od HNLW453 »

A co použít mozek?

Máš 2litra, tento dvoulitr se otáčí rychlostí 960ot/min což je 16ot/s, za jednu otočku nasaje 1/2 tinu svého objemu pokud je to čtyřválec. Takže každou vteřinou nasaje vzduch o velikosti 16ti-litrů.

Toto byl kontrolní výpočet. Nyní zvedni otáčky do pásma kde zabírá turbo... dejme tomu 2000ot/min tj 33ot/s, to už se komory plní rychlostí 33l/s

změna vzduchu z teploty 20°C na dejme tomu cca 500°C je dána vzroečkem:
V = V1 (1+ Bp Dt)

kde V je objem
V1 objem vzduchu při základní tepltoě (u nás 20°C)
Bp je konstanta 0,003661 1/°C
Dt je rozdíl teplot t-t1 (u nás 500-20)

výpočtem tak dojdeme k tomu že objem vzduchu ve výfuku bude činit 90l/s.

objem vzduchu tak vzrostl o 300%.

tak jenže všechny turba tlačí od 1,5-2barů... takže průtok vzduchu stanovíme na 66l/s (beru to ideálně tak že ke stlačení vzduchu na dvojnásobný tlak potřebuju dvojnásobné množství)

pak tedy na výstupu v potrubí při teplotě výfukových plynů se dere ven 181l/s což je 275% větší obejm. Zde se již projevuje ona nelinearita stlačování.

ale jak spočítat příkon turba netuším.
Uživatelský avatar
alni
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 20 lis 2013, 23:08

Příspěvek od alni »

HNLW453 píše:A co použít mozek?
to napíše človek ktorý neodpovedal na položenú otázku a najmä tie výpočty boli ďaleko od reality... (rofl)
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
Uživatelský avatar
alni
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 20 lis 2013, 23:08

Příspěvek od alni »

tak ak ťa to zaujíma, tuto by si to mal nájsť vzorec ako vypočítaš príkon turbíny:
http://www1.vsb.cz/ke/vyuka/PS/kompresory-skripta.pdf
niektoré premenné(napr. účinosť turba..) neviem odkial zistíš...ale pre orientačný výsledok tam niečo dáš.. ;)
tipujem že vynde zopár kw (moc na to že by stálo za to riešiť elektromotrom)

nerozmýšlal si riešiť pohon radšej prevodom od motora?? -proste dať tam kompresor
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
Uživatelský avatar
HNLW453
Přispěvovatel
Příspěvky: 534
Registrován: 15 srp 2012, 15:47
Bydliště: Prdel

Příspěvek od HNLW453 »

hlavně že tys nějakej výpočet vyplodil... já měl snahu a ty? Prskneš semka kompresor... (LOL)
Uživatelský avatar
alni
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 20 lis 2013, 23:08

Příspěvek od alni »

tak existujú takéto zázraky:
http://www.aeristech.co.uk/electric-supercharger
len to zrealizovať doma...

misocko, tipujem že by si chcel použiť turbokompresor a remenicu ju poháňať elektromotorom, akože bolo by to zaujímavé, len v porovaní s klasickým kompresorom: úskalia vs výhody..

ale ak to myslíš vážne, poprečítaj si niečo z toho linku o teórii kompresoroch(malo by to tam byť ako približne zistíš príkon)
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
misocko
Přispěvovatel
Příspěvky: 440
Registrován: 21 črc 2012, 20:53
Bydliště: Hlohovec

Příspěvek od misocko »

no nejake skripta som sa uz snazil pochopit ale asi na to nemam (vysku som nedokoncil :D ), co tak zjednosit to na na to ze potrebujem za jednu minutu vytvorit 300l vzduchu stlaceneho na 2 bar, vstupny tlak 1 bar.
kompresor som chcel vylucit, to uz sudruhovia vymysleli v tfsi :) (ak sa nemylim)
Uživatelský avatar
HNLW453
Přispěvovatel
Příspěvky: 534
Registrován: 15 srp 2012, 15:47
Bydliště: Prdel

Příspěvek od HNLW453 »

tak kolik ti to nakonec vyšlo?
Uživatelský avatar
Rolan
Přispěvovatel
Příspěvky: 508
Registrován: 29 zář 2010, 23:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od Rolan »

http://www.aeristech.co.uk/userFiles/da ... ger_v2.pdf

10kW/48V pro 2L motor. Při 12V asi nerealizovatelné- napájecí kabeláž by byla o průměru slušný hadice :)
jayd
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 26 led 2006, 13:05

Příspěvek od jayd »

misocko píše:no nejake skripta som sa uz snazil pochopit ale asi na to nemam (vysku som nedokoncil :D ), co tak zjednosit to na na to ze potrebujem za jednu minutu vytvorit 300l vzduchu stlaceneho na 2 bar, vstupny tlak 1 bar.
kompresor som chcel vylucit, to uz sudruhovia vymysleli v tfsi :) (ak sa nemylim)
Snad to bude k něčemu :-)

objem po stlačení V2 = 300 litrů = 0.3 m3
tlak po stlačení P2=2b= 200 000 Pa
tlak před stlačením P1=1b=100 000 Pa

Objem plynu před stlačením (adiabatická komprese p1V1^H=p2V2^H, kde H=1.4) V1=0.4922 m3

Práce při adiabatickém ději A=(1/(H-1))*(P1V1-P2V2)= -1 376 950 J

Výkon P = A/t = 22 949.2 W

t = 60 s

snad to mám dobře:-)
VW GOLF 4 1,9 TDI 66KW r.v 98, ALH, VR6 pritlacak, turbo 130 PD - Andre, trysky PP520, chip - Reescha, cca 145 koniku

VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“