Lze upravit spotreba na maxidotu ?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jawettar
Přispěvovatel
Příspěvky: 120
Registrován: 01 led 2010, 14:22
Odpovědi: 0
Bydliště: středo. kraj

Lze upravit spotreba na maxidotu ?

Příspěvek od jawettar »

Zajímalo by mne jestli jede upravit spotreba na palubním počítaci na motoru 1,9 TDI PD ASZ 2003. Vím že na rotačce to lze přes login ale zajímalo by mi jestli je to stejné i u PD. Pokud ne řekne mi nikdo prosím postup ? Dekuji
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

mělo by to bejt stejný (když je to i u 3C), tj. kanál 3 (resp. kanál, kde pravděpodobně bude uložená hodnota 100 a bude brát rozsah 85-115)
pašíkombi AFN B597
Uživatelský avatar
MadMar
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 11 črc 2014, 21:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Havlíčkův Brod a Brno

Re: Lze upravit spotreba na maxidotu ?

Příspěvek od MadMar »

jawettar píše:Zajímalo by mne jestli jede upravit spotreba na palubním počítaci na motoru 1,9 TDI PD ASZ 2003. Vím že na rotačce to lze přes login ale zajímalo by mi jestli je to stejné i u PD. Pokud ne řekne mi nikdo prosím postup ? Dekuji
ano jde upravit, nejvíc tím pedálem úplně vpravo :-)
softvérové řešení tady už někde najdeš, řešilo se to.
Lupo 3L TDI, fše funkční fčetně brzd
tipo 1,4 karburátor, opět fše funkční nemám nic off ale zato mám brake pads ON, vzorek na gumách ON, ...
"Když potkáte v kalahári hyenu, musíte ukázat že jste větší než ona."
Uživatelský avatar
MadMar
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 11 črc 2014, 21:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Havlíčkův Brod a Brno

Příspěvek od MadMar »

FandaTDI píše:mělo by to bejt stejný (když je to i u 3C), tj. kanál 3 (resp. kanál, kde pravděpodobně bude uložená hodnota 100 a bude brát rozsah 85-115)
to jde jen o plus mínus 15 procent? pokud nasadíš jiná kola bude ten rozdíl větší. pět procent ti udělá obvod kola na podhhuštěné gumě.
Lupo 3L TDI, fše funkční fčetně brzd
tipo 1,4 karburátor, opět fše funkční nemám nic off ale zato mám brake pads ON, vzorek na gumách ON, ...
"Když potkáte v kalahári hyenu, musíte ukázat že jste větší než ona."
Kubi
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 10 čer 2013, 21:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kubi »

Treba si to vyskušať, mne po chipe ukazovalo menej, realna spotreba bola večšia. Vypočítal som že treba pridať o 10% ale palubak zrazu ukazoval viac ako je real. Tak som to znuloval a pridal len 5% a už ukazuje PC skutočne toľko koľko si motor realne vypyta.
Octavia TDI AGRo, Lift 35/30mm,puky TT, Powered by MTE-85kw, 265Nm
Octavia ll Combi 1,9TDI 77KW BXE 4x4, Powered by MTE - 100kw,320Nm
Kia Sportage 2,0TD, lift 50mm +T3 EXTREME
Uživatelský avatar
MadMar
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 11 črc 2014, 21:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Havlíčkův Brod a Brno

Příspěvek od MadMar »

celkově je spotřeba v rámci deseti procent nesmysl, protože motor žere hmotnost paliva na kilowatthodinu, nikoliv objem na kilowatthodinu, správně by se tedy mělo tankovat na kilogramy paliva a nikoliv na litry. obávám se že když to seřídíš v létě, v zimě to budeš dávat zpátky. nejvíc se to projeví u LPG, méně u benzínu a u nafty nejméně, ale přecijen trochu.
to je ten důvod proč vám VAG řekne kolik GRAMů nafty vstřikuje nikoliv kolik MILILITRů. totéž platí hmotnost vzduchu nikoliv objem vzduchu. hodnotu na palubáku berte vždycky jen orientačně, nedá se seřídit napořád přesně. Pravdou však je že výrobce si tam nějakou tu desetinku dolů odmyslí a natankujete opravdu reálně víc než ukazuje.
Lupo 3L TDI, fše funkční fčetně brzd
tipo 1,4 karburátor, opět fše funkční nemám nic off ale zato mám brake pads ON, vzorek na gumách ON, ...
"Když potkáte v kalahári hyenu, musíte ukázat že jste větší než ona."
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

tak jasně že do toho hraje víc faktorů, ale s těma kolama bys musel korigovat i počítadlo km, takže je to "v rámci možností" (a tolerancí jednotl. vlivů) dostatečně přesný i v tom rozsahu +-15% ... ono stačí si trochu pohrát s dávkou paliva a je to taky jinak ;)
Prostě to je jen orientační ukazatel a skutečnou spotřebu ukáže jen tankování (otázkou je, jestli i na skutečný km, ale těch bude ve většině případů asi v reálu o něco málo míň ;) ) a několikaprocentní rozdíl ti udělá i vliv "korekce teploty/objemu" paliva i u fungl nový káry (tj. bude to jinak nepřesný na krátký trasy/častý zahřívání a delší trasy/konstantnější provozní teplotu...)
pašíkombi AFN B597
Uživatelský avatar
MadMar
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 11 črc 2014, 21:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Havlíčkův Brod a Brno

Příspěvek od MadMar »

FandaTDI píše:tak jasně že do toho hraje víc faktorů, ale s těma kolama bys musel korigovat i počítadlo km, takže je to "v rámci možností" (a tolerancí jednotl. vlivů) dostatečně přesný i v tom rozsahu +-15% ... ono stačí si trochu pohrát s dávkou paliva a je to taky jinak ;)
Prostě to je jen orientační ukazatel a skutečnou spotřebu ukáže jen tankování (otázkou je, jestli i na skutečný km, ale těch bude ve většině případů asi v reálu o něco málo míň ;) ) a několikaprocentní rozdíl ti udělá i vliv "korekce teploty/objemu" paliva i u fungl nový káry (tj. bude to jinak nepřesný na krátký trasy/častý zahřívání a delší trasy/konstantnější provozní teplotu...)
podle tankování jezdím s lupem za 2,5-2,7 litrů což je z energetického hlediska blbost. stojany měřej podle plotu. uvádím o 3 deci víc a stejně mi nikdo nevěří.
je tedá pravda že onehdá mi zareznul u tipa pístel LP kola takže asi málo brzdím
Lupo 3L TDI, fše funkční fčetně brzd
tipo 1,4 karburátor, opět fše funkční nemám nic off ale zato mám brake pads ON, vzorek na gumách ON, ...
"Když potkáte v kalahári hyenu, musíte ukázat že jste větší než ona."
jawettar
Přispěvovatel
Příspěvky: 120
Registrován: 01 led 2010, 14:22
Odpovědi: 0
Bydliště: středo. kraj

Příspěvek od jawettar »

mne nezajima vase spotřeba a spekulace,jde mi to to jestli to jde upravit v loginu nebo ne a pokud ano tak jak ?
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

jak ti psali nahoře, přístrojovka, login, přizpůsobení a pokud to přístrojovka umí , tak jde měnit vykazovaná spotřeba o +-15% (85-115%)
Některý přístrojovky to umí, některý ne. A taky se podívej, jestli máš rozvody na nule - to taky dokáže fixlovat.
Léto a zima je motoru jedno, protože sice měří objemově a počítá hmotnostě, ale má i čidlo teploty paliva pro korekce a mělo by to sedět hodně přesně.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“