1.8 T Audi TT - utavená svíčka
Moderátoři: šulda, Moderátoři
1.8 T Audi TT - utavená svíčka
Založím tady toto téma, protože pokud někoho potká to samé, tak ať má možnost na netu něco najít. Auto jelo kousek cca 3 minuty po dálnici "závod" s nějakým mustangem dokud se mu nezastavili otáčky na 5 tis. a dál už nešli. Tak spomalil a když sjíždel z dálnice a snížili se otáčky zjistil, že motor jede na 3 válce.
Tak jsem prvně vyzkoušel "cívky", nic... vytočil jsem svíčku a našel toto - viz. obrázek 1. Objednal jsem nové NGK (ty co tam mají být, teď tam byli nějaký brisk s hoodně nízkou tepelnou kapacitou, tak pro žigula) s tím, že auto zase pojede na 4. Omyl
Zkontroloval jsem tedy vstřik, jestli neukapává... ten jde naprosto v pohodě...
Tak jsem zkusil jen tak naoko kompresi inkriminovaného válce a dá se říct, že skoro nic.
Takže teď čekám na kompresiometr. Až ho budu mít, změřím to abych zjistil, jestli je to na ventilech nebo válcích. Rovnou změřím celý motor, aby bylo jasno, jestli má cenu vůbec něco repasovat v případě, že ostatní válce nebudou v řádných normách.
Co tipujete? já tipuju podpálený ventil, nebo že utavená elektroda udělala nějaký zásek na sedle...
Spíš než oprava mě ale vrtá hlavou, co to způsobilo...? Chudá směs? V paměti závad jsem se díval, že je zaznamenaná chyba 17524 (to by mělo být vyhřívání lambdy) a 16518 (to taky nějak souvisí s lambdou). Kdyby byla lambda špatná, tak přece nemůže motor jet na nějakou extra chudou směs, to přece musí skočit do nějakých základních předdefinovaných hodnot aby se zabránilo právě něčemu podobnému?
Tak jsem prvně vyzkoušel "cívky", nic... vytočil jsem svíčku a našel toto - viz. obrázek 1. Objednal jsem nové NGK (ty co tam mají být, teď tam byli nějaký brisk s hoodně nízkou tepelnou kapacitou, tak pro žigula) s tím, že auto zase pojede na 4. Omyl
Zkontroloval jsem tedy vstřik, jestli neukapává... ten jde naprosto v pohodě...
Tak jsem zkusil jen tak naoko kompresi inkriminovaného válce a dá se říct, že skoro nic.
Takže teď čekám na kompresiometr. Až ho budu mít, změřím to abych zjistil, jestli je to na ventilech nebo válcích. Rovnou změřím celý motor, aby bylo jasno, jestli má cenu vůbec něco repasovat v případě, že ostatní válce nebudou v řádných normách.
Co tipujete? já tipuju podpálený ventil, nebo že utavená elektroda udělala nějaký zásek na sedle...
Spíš než oprava mě ale vrtá hlavou, co to způsobilo...? Chudá směs? V paměti závad jsem se díval, že je zaznamenaná chyba 17524 (to by mělo být vyhřívání lambdy) a 16518 (to taky nějak souvisí s lambdou). Kdyby byla lambda špatná, tak přece nemůže motor jet na nějakou extra chudou směs, to přece musí skočit do nějakých základních předdefinovaných hodnot aby se zabránilo právě něčemu podobnému?
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu )
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu )
ještě doplním pro úplnost poměrně zásadní věc - na tom 4. válci, kde se utavila ta svíčka a kde teď není komprese nebyla pod svíčkou ta těsnící podložka, je to vidět i na obrázku, že tam chybí a že je svíčka "opálená" zvenku na těle (kde je 6-ti hran pro klíč)
jakou mohlo hrát roli toto?
jakou mohlo hrát roli toto?
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu )
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu )
jericho, jaké jsou důvody, proč by měla smrt svíčky znamenat smrt pro válec?
K závadě - co jsem zkoumal sedlo, tak na něm není žádná známka, že by se tam píst o něco (třeba elektrodu) opřel při zavření, ani žádné jiné viditelné změny "podpálení".
Předpokládám tedy, že v rámci úspory nový ventil a zalapovat? Do žádných velkých věcí bych se vzhledem k požadavkům majitele nepouštěl.
Teď vyvstává otázka, co na takovýto úlomek řekly lopatky na turbu? Zítra zkontroluju, případně vyfotím.
A další asi nejhlavnější otázka, dokáže někdo popsat, co mohlo zapříčinit tuhle "havárii"? Ať už zkušenostmi nebo znalostí problematiky...
K závadě - co jsem zkoumal sedlo, tak na něm není žádná známka, že by se tam píst o něco (třeba elektrodu) opřel při zavření, ani žádné jiné viditelné změny "podpálení".
Předpokládám tedy, že v rámci úspory nový ventil a zalapovat? Do žádných velkých věcí bych se vzhledem k požadavkům majitele nepouštěl.
Teď vyvstává otázka, co na takovýto úlomek řekly lopatky na turbu? Zítra zkontroluju, případně vyfotím.
A další asi nejhlavnější otázka, dokáže někdo popsat, co mohlo zapříčinit tuhle "havárii"? Ať už zkušenostmi nebo znalostí problematiky...
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu )
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu )
Sedlu naštěstí nic není, tak dám jenom nový ventil a zalapuju. Seskládám, udělám ty adaptace a uvidí se.
Jaké máte zkušenosti s těsněním pod hlavu zn. ELRING?
Dáváte vždy nové hlavové šrouby?
Jaké máte zkušenosti s těsněním pod hlavu zn. ELRING?
Dáváte vždy nové hlavové šrouby?
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu )
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu )
- ThrashTheTrash
- Aktivista
- Příspěvky: 2381
- Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Kamoš má TT APX 165 Kw, dovoz z Německa a zatím jezdí
Ale k tvému problému s hlavou, nebál bych se dát ELRING, poté bych dal komplet hlavu do kupy tam kde se opravou zabývají a následovaly by nové hlavové šrouby, toho bych se nebál, než se stresovat, zda starej šroub prdne, jako viděl jsem X lidí, co dávaj na starý feldy starý šrouby, ale tam bych se nebál ničeho, ale když vidím na systémech TDI PD jak se dávaj někde starý šrouby a jezdí to taky, tak se divím, že to nepraskne při opětovné montáži.
Dal bych to všecko v novotě a máš klid.Pak to křupne a budeš se s tím srát.
Ale k tvému problému s hlavou, nebál bych se dát ELRING, poté bych dal komplet hlavu do kupy tam kde se opravou zabývají a následovaly by nové hlavové šrouby, toho bych se nebál, než se stresovat, zda starej šroub prdne, jako viděl jsem X lidí, co dávaj na starý feldy starý šrouby, ale tam bych se nebál ničeho, ale když vidím na systémech TDI PD jak se dávaj někde starý šrouby a jezdí to taky, tak se divím, že to nepraskne při opětovné montáži.
Dal bych to všecko v novotě a máš klid.Pak to křupne a budeš se s tím srát.
VW GOLF IV 1.9TDI AGR 4MOTION - Soft HR CARSOFT, WEBASTO THERMO TOP C
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť
už jsou objednány. Podle mě ani nebylo o čem hovořit. Ptal jsem se spíš v rámci nízkého rozpočtu, jestli se náhodou třeba nedozvím, že 8 z 10 mechaniků tady z fora dává staré šrouby a nemají s tím problémy...
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu )
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu )
Davam stare sruby do hlavy a problem som zatial nemal.
Riesil som nieco podobne na Opel vectra tiez som mal dieru vo ventile a chybala spica zo sviecky a majster co robi repas hlav mi povedal ze je to normalne ze ako prestane tesnit sedlo na ventile tak to zacne podfukovat a vysledok mas na fotke
Odporucil bz som ti ked mas hlavu vonku zafrezovat vsetky sedla ventilov nech to nemusis zachvilu davat dole znovu
Riesil som nieco podobne na Opel vectra tiez som mal dieru vo ventile a chybala spica zo sviecky a majster co robi repas hlav mi povedal ze je to normalne ze ako prestane tesnit sedlo na ventile tak to zacne podfukovat a vysledok mas na fotke
Odporucil bz som ti ked mas hlavu vonku zafrezovat vsetky sedla ventilov nech to nemusis zachvilu davat dole znovu
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE