1.8 T Audi TT - utavená svíčka

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

1.8 T Audi TT - utavená svíčka

Příspěvek od Ferenzzo »

Založím tady toto téma, protože pokud někoho potká to samé, tak ať má možnost na netu něco najít. Auto jelo kousek cca 3 minuty po dálnici "závod" s nějakým mustangem dokud se mu nezastavili otáčky na 5 tis. a dál už nešli. Tak spomalil a když sjíždel z dálnice a snížili se otáčky zjistil, že motor jede na 3 válce.

Tak jsem prvně vyzkoušel "cívky", nic... vytočil jsem svíčku a našel toto - viz. obrázek 1. Objednal jsem nové NGK (ty co tam mají být, teď tam byli nějaký brisk s hoodně nízkou tepelnou kapacitou, tak pro žigula) s tím, že auto zase pojede na 4. Omyl

Zkontroloval jsem tedy vstřik, jestli neukapává... ten jde naprosto v pohodě...

Tak jsem zkusil jen tak naoko kompresi inkriminovaného válce a dá se říct, že skoro nic.

Takže teď čekám na kompresiometr. Až ho budu mít, změřím to abych zjistil, jestli je to na ventilech nebo válcích. Rovnou změřím celý motor, aby bylo jasno, jestli má cenu vůbec něco repasovat v případě, že ostatní válce nebudou v řádných normách.

Co tipujete? já tipuju podpálený ventil, nebo že utavená elektroda udělala nějaký zásek na sedle...

Spíš než oprava mě ale vrtá hlavou, co to způsobilo...? Chudá směs? V paměti závad jsem se díval, že je zaznamenaná chyba 17524 (to by mělo být vyhřívání lambdy) a 16518 (to taky nějak souvisí s lambdou). Kdyby byla lambda špatná, tak přece nemůže motor jet na nějakou extra chudou směs, to přece musí skočit do nějakých základních předdefinovaných hodnot aby se zabránilo právě něčemu podobnému?
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

Obrázek
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

ještě doplním pro úplnost poměrně zásadní věc - na tom 4. válci, kde se utavila ta svíčka a kde teď není komprese nebyla pod svíčkou ta těsnící podložka, je to vidět i na obrázku, že tam chybí a že je svíčka "opálená" zvenku na těle (kde je 6-ti hran pro klíč)

jakou mohlo hrát roli toto?
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

tak podložka je asi dost důležitá - zřejmě unikala komprese. a pokud to navíc byly brisky a navíc se špatnou tepelnou hodnotou, tak se nedivím že se natavila. Jak to někdo může dát do TT..
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jakmile utíká komprese, je to pohřeb pro svíčku a poté i pro válec. Hic je tam, kde nemá být.
nepropadat panice...
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

jojo, přesně jak říkáš Vici ;)

Měřil jsem kompresi - první tři válce 12 (+- 0,1) čtvrtý 0

... tak jsem na tom zarobil a tady je výsledek :) Obrázek
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

Obrázek
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

jericho, jaké jsou důvody, proč by měla smrt svíčky znamenat smrt pro válec?

K závadě - co jsem zkoumal sedlo, tak na něm není žádná známka, že by se tam píst o něco (třeba elektrodu) opřel při zavření, ani žádné jiné viditelné změny "podpálení".

Předpokládám tedy, že v rámci úspory nový ventil a zalapovat? Do žádných velkých věcí bych se vzhledem k požadavkům majitele nepouštěl.

Teď vyvstává otázka, co na takovýto úlomek řekly lopatky na turbu? Zítra zkontroluju, případně vyfotím.

A další asi nejhlavnější otázka, dokáže někdo popsat, co mohlo zapříčinit tuhle "havárii"? Ať už zkušenostmi nebo znalostí problematiky...
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

muže to být i chudá směs at už kvuli vstřiku nebo celkově špatnou směsí až to dáš do kupy tak překontroluj adaptace a nechal bych otestovat všechny vstřiky.
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

Sedlu naštěstí nic není, tak dám jenom nový ventil a zalapuju. Seskládám, udělám ty adaptace a uvidí se.

Jaké máte zkušenosti s těsněním pod hlavu zn. ELRING?

Dáváte vždy nové hlavové šrouby?Obrázek
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Uživatelský avatar
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Kamoš má TT APX 165 Kw, dovoz z Německa a zatím jezdí :D

Ale k tvému problému s hlavou, nebál bych se dát ELRING, poté bych dal komplet hlavu do kupy tam kde se opravou zabývají a následovaly by nové hlavové šrouby, toho bych se nebál, než se stresovat, zda starej šroub prdne, jako viděl jsem X lidí, co dávaj na starý feldy starý šrouby, ale tam bych se nebál ničeho, ale když vidím na systémech TDI PD jak se dávaj někde starý šrouby a jezdí to taky, tak se divím, že to nepraskne při opětovné montáži.

Dal bych to všecko v novotě a máš klid.Pak to křupne a budeš se s tím srát.
VW GOLF IV 1.9TDI AGR 4MOTION - Soft HR CARSOFT, WEBASTO THERMO TOP C
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť :)
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

už jsou objednány. Podle mě ani nebylo o čem hovořit. Ptal jsem se spíš v rámci nízkého rozpočtu, jestli se náhodou třeba nedozvím, že 8 z 10 mechaniků tady z fora dává staré šrouby a nemají s tím problémy...
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5471
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Davam stare sruby do hlavy a problem som zatial nemal.

Riesil som nieco podobne na Opel vectra tiez som mal dieru vo ventile a chybala spica zo sviecky a majster co robi repas hlav mi povedal ze je to normalne ze ako prestane tesnit sedlo na ventile tak to zacne podfukovat a vysledok mas na fotke

Odporucil bz som ti ked mas hlavu vonku zafrezovat vsetky sedla ventilov nech to nemusis zachvilu davat dole znovu ;)
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

jako zabrousit i staré ventily ve starých sedlech?

Abych pravdu řekl, mám takové nutkání...
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

možná nechat opracovat všechny sedla
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“