míchání oleje s naftou
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
míchání oleje s naftou
zdravím uvažuji nad přestavbou na dvounádrž, stavajici zustane ne olej a 10 litrova pujde na naftu, přestože použiju standardně 2 3cestne ventily, tak do naty se mi bude přimichavt čim dal vic oleje, protože v okamžiku přepnutí se mi celý obsah čerpadla, což muže být třeba 3 deci přelije do nadržky s naftou, po 10 přepnutích už tam nebude nafta, ale jen samej olej ... řešil někdo tento problém ?
Zaveď tu zpátečku hned před čerpadlo, bude to mít i tu výhodu, že se olej bude rychleji ohřívat. Z nádrže si to bude brát jen to, co to opravdu sežere. Nemělo by to ničemu vadit. Ale doporučuju, aby sis nechal možnost nějak co nejsnáze a co nejrychleji to v případě potřeby přepojit zpět, tj. zpátečku do nádrže. Protože když se ti to zavzdušní-třeba, že ti dojde nafta, nebo pokud si to někde lehce přisává a zavzdušňuje se to a nemůžeš to přepojit zpět, tak jsi totálně v háji. Vzduch ti bude běhat pořád dokola, nebo bude dokonce přibývat. Tohle jsem na svém autě vyřešil pomocí svařeného 1/2" téčka a dvou 1/2" kulových, vevnitř poniklovaných ventilů a mám po starostech. Nejsem upatlaný od oleje neustálým přepojováním hadiček a v případě potřeby zvednu haubnu a přepnu během pár vteřin.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Řekněme, třeba že čerpadlo za nějakou dobu nasaje 10 l nafty a z toho 2 spotřebuje. Takže 8 l se vrací do nádrže. Se zpátečkou na krátko jen zkrátíš cestu nafty, že se nevrací až do nádrže, ale těsně před čerpadlo a z nádrže si to přisaje jen to, co ten motor opravdu sežral, tj. v tomto případě 2 litry. Žádný přetlak tam nikde nemáš, nafta v okruhu zpátečky na krátko ti proudí pořád stejně rychle a pod stejným tlakem, jako když se vrací až do nádrže. Jediná změna je, že se ti o hodně zpomalí průtok na sání mezi nádrží a čerpadlem, ale to ničemu nevadí.
Jaké máš auto a čerpadlo?
Jaké máš auto a čerpadlo?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Takže Bosche, tak to se ničeho neboj a dej to na krátko. Ale nezapomeň na možnost rychlého přepojení zpět do nádrže v případě potřeby!
Zítra zkusím nafotit, jak mám udělané rychlopřepínání zpátečky na krátko/do nádrže a hodím to sem, ať máš inspiraci.
Zítra zkusím nafotit, jak mám udělané rychlopřepínání zpátečky na krátko/do nádrže a hodím to sem, ať máš inspiraci.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
No přestavbu de facto žádnou nemám, jen jsem dal novou hadičku od nádrže světlost 12mm až k balonku a zpátečku, ta má myslím 8mm. No a pak jsem vyhodil termostat ohřevu nafty ve filtru a dal místo něho vysoustružený hliníkový kus a hřeju naplno. No a pak tohle přepínání zpátečky.
Není to žádná krásna, ale důležitá pro mě byla funkce a hlavně jsem to potřeboval rychle. Vždycky musíš mít jeden kulový ventil otevřený! Kdyby byly otevřené oba, tak by se asi nic nestalo. Kdybys ale oba zavřel, tak ti nejspíš někde vystřelí zpátečka tlakem nafty/oleje a poteče ti na zem, takže na tohle opravdu bacha!
Na obrázku je otevřená zpátečka do nádrže a v případě potřeby zvednu haubnu a během cca 5 vteřin mám přepnuto a nejsem upatlaný od oleje.
Tohle se ale hodí spíš, když se ti to zavzdušňuje, pak musíš přepnout zpátečku do nádrže, aby tam utekl vzduch. Poznáš to tak, že motor nemá sílu a začne kuckat a chcípat. V tu chvíli zastav a přepni včas a ono se to odvzdušní za chvíli samo. Když to necháš chcípnout, tak musíš dobu startovat, než to vůbec na desátý pokus chytne a baterka a startér dostanou zabrat a ty zbytečně stojíš a čekáš.
Není to žádná krásna, ale důležitá pro mě byla funkce a hlavně jsem to potřeboval rychle. Vždycky musíš mít jeden kulový ventil otevřený! Kdyby byly otevřené oba, tak by se asi nic nestalo. Kdybys ale oba zavřel, tak ti nejspíš někde vystřelí zpátečka tlakem nafty/oleje a poteče ti na zem, takže na tohle opravdu bacha!
Na obrázku je otevřená zpátečka do nádrže a v případě potřeby zvednu haubnu a během cca 5 vteřin mám přepnuto a nejsem upatlaný od oleje.
Tohle se ale hodí spíš, když se ti to zavzdušňuje, pak musíš přepnout zpátečku do nádrže, aby tam utekl vzduch. Poznáš to tak, že motor nemá sílu a začne kuckat a chcípat. V tu chvíli zastav a přepni včas a ono se to odvzdušní za chvíli samo. Když to necháš chcípnout, tak musíš dobu startovat, než to vůbec na desátý pokus chytne a baterka a startér dostanou zabrat a ty zbytečně stojíš a čekáš.

Naposledy upravil(a) pepe276 dne 01 říj 2014, 20:02, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Zapomněl jsem napsat: Ta žlutá čára je naznačení, odkud kam vede hadice zpátečky na krátko. Na konci trubičky přívodu paliva do čerpadla jsem udělal rozdvojku - céóčkem jsem přivařil kousek stejné trubičky, lehce obrousil a do té přidané trubičky zavedl tu zpátečku na krátko.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000