rozhybani rucny brzdy na trmenu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

patrik.kloucek píše:no asi takhle...resil jsem to asi 2X u moji alhambry....1x jsem to rozhejbal prostriknul a rikal si to rozebral vycistil a slozil a rikal si to bude OK.Za 2mesice zase zatuhla. :x rikam si OK....rozeberu to vycistim koupim novy gumy a bude to OK.Udelal jsem to koupil 2x sadu tesneni za 800 a slozil s tim ze mam vyreseno a pokoj.To bylo zarí....a v breznu jsem uz zas to mel zatuhly :x (wallbash) .
Takze jsem to vyresil tak ze jsem koupil novej trmen a snad bude na chvilku pokoj.
takze spravovat to nema cenu...teda pokud to namas na prodej a ches usetrit a staci ti aby to makalo 2mesice.._)
Přesně takhle to kolikrát chodí, nedávno přišel zákazník, že to zase přibrzduje..začervenal jsem se patrně a povídám, přivez to.Bylo mi to divné, ruční brzda povolená,normálně se vrací, tak povolím odvzdušnovák a kolo se krásně točí./Někdy se kolo odbrzdí až za chvíli, až se kapalina protlačí zpátky hadicí/...Hadice v háji...jinak je to bolest kotoučových brzd, destičky jsou kolikrát zabetonované, že to chce každé jaro je vyndat a jejich uložení vyčistit. Vždy lidem říkám, jakmile povolíš brzdu a jsi trochu z kopečka,/třeba na semaforu/ auto se musí rozjet, jakmile zjistíš, že ani ruční nepotřebuješ, přijeď. Je to lepší kontrola spotřeby než čumět na display, ty desetiny právě kolikrát dělají zadky... :)
nepropadat panice...
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

No rozhýbat pomocí spreje není šťastné řešení. Většinou bývá orezlá hřídelka a za chvíli to ztuhne znova.Tak to radši dycky rozeberu vyčistím namastím a složím a pak to vydrží. Jinak je to o ničem. Někdy ten třmen bývá tak vychozený že to stejně začne téct kolem osky tak stejně nezbývá nic jiného jak druhý.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 701
Registrován: 29 bře 2008, 07:25

Příspěvek od Richi »

Jaro podzim si nechávám vyčistit čepy a namazat vazelínou, která tam patří + to chce mít ok prachovky. To vyřeší provozní problémy.
A nějaký rezavý vnitřky. Jak je to jednou po smrti nevěřím, že něco pomůže. Možná když to stačí vyčistit od brdelu nebo tak něco, ale já to nakonec řešil kompletní výměnou obou brzdičů z vrakecu a na několik let byl klid.
Ty opravné sady nejspíše pomůžou do nějaké určité míry opotřebení, ale když je konec, je konec. :)
Oc1 81kw, kategorie veterán. Už není mezi námi.
Oc2 BKD.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

dnes se dá sehnat repas za dobrej peníz a je to jak funglovka, někdy trefíš i na funglovky za dobrej peníz..
bepa
Přispěvovatel
Příspěvky: 491
Registrován: 16 led 2007, 18:20
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od bepa »

No někdy se stava že ta hřídelka je vyrezla a nova gumička netěsní proste to neni kulaty jak ma a když to napereš vazelinou stejne po pul roce po roce zatuhle. někdy se novej proste dat musi
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Richi píše:Jaro podzim si nechávám vyčistit čepy a namazat vazelínou, která tam patří + to chce mít ok prachovky. To vyřeší provozní problémy.
A nějaký rezavý vnitřky. Jak je to jednou po smrti nevěřím, že něco pomůže. Možná když to stačí vyčistit od brdelu nebo tak něco, ale já to nakonec řešil kompletní výměnou obou brzdičů z vrakecu a na několik let byl klid.
Ty opravné sady nejspíše pomůžou do nějaké určité míry opotřebení, ale když je konec, je konec. :)
Když rozebereš ten svěrák/samozřejmě pokud má v pořádku mechanismus ručky/ nic mu není ani náhodou, ale máš pravdu, že náhradní prachovky mouhou být ze sraček, ale repase, o kterých je zde řeč, patrně používají stejné díly...Když jsem třeba koupil náhrady manžet na MB 124, byly vyrobeny systémem š 100, s ocelovými kroužky okolo manžety,byla to taková fušeřina, že jsem informoval majitele, ale nechtěl o origu dílů ani slyšet a bylo mu to jedno, hlavně ža to odjelo...Ale mě to iritovalo, protože ta manžeta nemůže plnit svou funkci.. :(
nepropadat panice...
astra-11
Přispěvovatel
Příspěvky: 276
Registrován: 20 led 2012, 20:52
Bydliště: Pha

Příspěvek od astra-11 »

Zdarec, zní to divně ale po výměně brzdičů (repas) a výměně lanovodů a táhla mi nejde seřídit ručka, brala mi na pátym zubu a po ujetí cca 1000km, mi začla brzdit až na doraz ruční brzdy, ale i tak se auto v kopci neudrží, je na to nějakej fígl? s jinejma autama nemám problém :)

možná jsem úpně před seřízením nepovolil táhlo....
(kapalinou to brzdí perfektně)

Ford Galaxy (SAG) 2001
Cus
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Pod autem,když vezmeš za páku ruční na třmenu,má krátký chod? Jestli ne,kdo dělal repas,ty? Prorezlý nebo netěsnící kuželky,co regulují ruční.
Vlastní zkušenost.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
astra-11
Přispěvovatel
Příspěvky: 276
Registrován: 20 led 2012, 20:52
Bydliště: Pha

Příspěvek od astra-11 »

repas je už hotový výměnou, asi TRW
Cus
bepa
Přispěvovatel
Příspěvky: 491
Registrován: 16 led 2007, 18:20
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od bepa »

možná jsem úpně před seřízením nepovolil táhlo....

muže byt nepusti valeček do krajni polohy aby přecvak samostav
povolit projet a dotahnout už jsem to řešil
astra-11
Přispěvovatel
Příspěvky: 276
Registrován: 20 led 2012, 20:52
Bydliště: Pha

Příspěvek od astra-11 »

super, asi se mi to potvrdilo, o víkendu na to mrknu
Cus
luciana
Přispěvovatel
Příspěvky: 152
Registrován: 29 lis 2011, 13:01
Bydliště: Karviná

Příspěvek od luciana »

u baraku za pul hodky (LOL) tak 2 hodinky to bych sežral.Dobré řešení je rozborka opískovat nastříkat dat nové gumky pod ně keramické mazivo a je klid.
astra-11
Přispěvovatel
Příspěvky: 276
Registrován: 20 led 2012, 20:52
Bydliště: Pha

Příspěvek od astra-11 »

tak jsem se konečně dohrabal to omrknout a na žádný samostav jsem nenarazil, hýbu s tím od dorazu k dorazu a kolo nebrzdí rsp. jen málo, nechá se ten plech viz červený kroužek nějak pootočit aby to mělo na ručku kratší chod?
na pedál to brzdí perfektně

Obrázek

případně kdo mi to za flašku morgana rozchodí (LOL)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No tak je ten mechanismus ovladani rucky v hajzlu,chce to jinej trmen
astra-11
Přispěvovatel
Příspěvky: 276
Registrován: 20 led 2012, 20:52
Bydliště: Pha

Příspěvek od astra-11 »

roman1648 píše:No tak je ten mechanismus ovladani rucky v hajzlu,chce to jinej trmen
to chceš říct, že nově repasovanej třmen je v háji rsp oba najednou? dělalo to TRW
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“