názor na výměnu rodinný bus: Trafic/Ducato (Jumper, Boxer)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
názor na výměnu rodinný bus: Trafic/Ducato (Jumper, Boxer)
Zdravím, máte nějaké doporučení jestli se vyplatí měnit Trafic osobní verze 2.5 CDTi za bus Ducato 2.2 ? Chtěl bych spolehlivé auto pro rodinu s hodně kolama. Mám Trafic a nejsem moc spokojený s velikostí, převodovkou a s variabilitou vnitřního prostoru.
Díky za názory
Díky za názory
Opel Vivaro 2.5 dci
To by bylo z bláta do louže. Myslím, že 90% kluků tady řekne, že 2.2 (motor Ford) určitě nebrat. Trpí snad na vše a opravy jsou velmi náročné a drahé. Pokud Ducato, tak 2.3 JTD nebo 3.0 JTD (motory Fiat-Iveco). Drobné mouchy mají, ale člověku to nesebere půl životních úspor.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 294
- Registrován: 17 čer 2012, 19:30
- Bydliště: Benešov nad Ploučnicí
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
ty 3,0 iveco prý taky nic moc. Hodně elektro závad. 2,3 jtd iveco je prý dobrý, ale málo pružný a vic žere.
Takže asi vychází nejlépe Fiat Ducato 2,3 jtd (do Peugeotů ani Citroenů se 2,3 motory nedávaly)
Takže otázka zní, vyměnit Trafic za Ducato 2,3? U Trafica mi motor 2,5 107 kw dost vyhovuje. Spotřeba do 8,5 a krouťák šílený. Převodovka je ale hrozná. Velké vůle.
Ještě mě napadlo, ty 2,2 puma motory se montují do hodně aut. Fakt jsou tak špatné? Proč???
Takže asi vychází nejlépe Fiat Ducato 2,3 jtd (do Peugeotů ani Citroenů se 2,3 motory nedávaly)
Takže otázka zní, vyměnit Trafic za Ducato 2,3? U Trafica mi motor 2,5 107 kw dost vyhovuje. Spotřeba do 8,5 a krouťák šílený. Převodovka je ale hrozná. Velké vůle.
Ještě mě napadlo, ty 2,2 puma motory se montují do hodně aut. Fakt jsou tak špatné? Proč???
Opel Vivaro 2.5 dci
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1106
- Registrován: 23 led 2010, 10:25
- Bydliště: Praha a okolí
Odpovědi: 0
Ta 2.2 HDi od Forda opravdu stojí za ho*no. Myslím, že jsou tam vstřiky Denso a ty snad už jako nové v krabičce kapou a kapou, až propálí píst. Tohle se stalo kamarádovi u jeho firemního Jumpera. Propálil se píst a vydřelo to vložku válce. Takže GO motoru, včetně vstřiků za šílené peníze a říkali si, že motor po GO vydrží a tak jezdili a jezdili a ani moc nenajeli a závada se opakovala... Tak šel Jumper pryč a od té doby je pro něj nejsprostější slovo na světě slovo Ford 

Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Díky za rady, ptal jsem se ještě i jinde a všichni potvrdili, že Ford Puma motor nebrat v žáááádném případě.
Rozhodl jsem se si Trafika nechat. Udělal jsem si několik soukromých předváděček
Ducato i Scudo a jako praktické auto pro rodinu mi vyšel Trafik. Nechám opravit převodovku a neměním.
Zatím zdar a díky.
Rozhodl jsem se si Trafika nechat. Udělal jsem si několik soukromých předváděček

Zatím zdar a díky.
Opel Vivaro 2.5 dci
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1106
- Registrován: 23 led 2010, 10:25
- Bydliště: Praha a okolí
Odpovědi: 0
Tak tohle srovnání zase zajímá mě, pochlub se se svými postřehy
Na jaře možná budu něco takového kupovat a rozhoduju se mezi trojicí Peugeot/Citroen/Fiat a Renaultem a sháním nějaké informace z praxe a ne nějaké nic neříkající reklamní kecy, kde ti marketing vychválí i prorezlou díru v podlaze... 


Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
To se nedá úřesně napsat.
POžadavek jsem měl větší auto pro aktivní rodinu a občas něco převezt.
Ať dovnitř dám kola bez nutnosti demontáže.
Můj bývalý P. Partner byl super, ale už byl malý.
Scudo-Jumpy-Expert: vyžší kombi (malé ač se to nezdá). Spolehlivost super, spotřeba taky dobrá, motory papírově silné, ale v praxi slabé. Interiér chudý.
Ducato atd.: Bral bych ho kdyby dělali nějakou normální osobní verzi s dělenýma sedačkama. Svezení nepohodlné.
Trafic, Vivaro: něco mezi Scudo a Ducato. Pohodlné svezení, prostor na všechno OK. Nekvalitní převodovky. Motor 2.5 je super, velký krouťák, ale žádná dynamika v nižších ot.
Palubovka vzhledově i odkládacím místem je nejlepší v Ducatu. V Trafiku mi chybí polička nad hlavoua zvlášť vyjímatelné sedadla i v třetí řadě.
Trafic je vlastně rozměrově docela malé auto v porovnání s nějakýma kombíkama nebo SUV.
Kdo by věděl kde umí dobře opravovat převodovky na Renaulty, dejte kontakt. Třeba i v čechách.
POžadavek jsem měl větší auto pro aktivní rodinu a občas něco převezt.
Ať dovnitř dám kola bez nutnosti demontáže.
Můj bývalý P. Partner byl super, ale už byl malý.
Scudo-Jumpy-Expert: vyžší kombi (malé ač se to nezdá). Spolehlivost super, spotřeba taky dobrá, motory papírově silné, ale v praxi slabé. Interiér chudý.
Ducato atd.: Bral bych ho kdyby dělali nějakou normální osobní verzi s dělenýma sedačkama. Svezení nepohodlné.
Trafic, Vivaro: něco mezi Scudo a Ducato. Pohodlné svezení, prostor na všechno OK. Nekvalitní převodovky. Motor 2.5 je super, velký krouťák, ale žádná dynamika v nižších ot.
Palubovka vzhledově i odkládacím místem je nejlepší v Ducatu. V Trafiku mi chybí polička nad hlavoua zvlášť vyjímatelné sedadla i v třetí řadě.
Trafic je vlastně rozměrově docela malé auto v porovnání s nějakýma kombíkama nebo SUV.
Kdo by věděl kde umí dobře opravovat převodovky na Renaulty, dejte kontakt. Třeba i v čechách.
Opel Vivaro 2.5 dci