No treba ja se svym nabehem cca 20- 24 tis/rocne , z toho pocitam na zimni pneu tak kolem 9 tisic , tak mi Barum Polaris 2 vydrzely 3 sezony, Conti TS 830 4 sezony, pocitam do sjeti na 4-5 mm, nejhorsi co jsem mel byly Matadory, ty mi za sezonu zmizely o polovinu . Nekde jsem cetl, asi ve SM, ze ty zimni pneu vydrzi tak 5let, pak uz jsou tvrdy a nemaji ucinek a zaber jako novyGolfisko píše:Kolik tak průměrně na gumy najedete / roky než jdou do sběru
Levné pneumatiky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
Dovolil bych si malinko upravit směr tématu. To, co totiž chci napsat, je myslím pro mnoho lidí zajímavé a i pro mě je to svým způsobem důvod k diskusi.
Mnoho lidí po ojetí zimních pneu na ty kritické 4 mm poté je dojíždí v létě. Přiznám se, že i já to tak dělám (vždy na zadní nápravě). Ale to není podstatné. Moje otázka směřuje jinam:
Pokud je vyhláškou dáno, že hloubka vzorku u zimních gum musí být minimálně 4 mm, mohu je potom používat v letním období k dojetí (a sjet je tak pod tuto hranici, řídíce se předpisem pro ojetí letních gum na min. 1,6 mm) ??? Nebo prostě platí, že jakmile má zimní guma 4 mm, musím ji vyhodit a ani v létě ji dojet nesmím?
Nikdo z fundovaných mi to neuměl opravdu důvěryhodně objasnit, dokonce i dopravní policajt na mou otázku čuměl jako pako (což ovšem zas tak divné není) - proto se schválně ptám.
Já osobně se celé roky domnívám, že ten kritický limit pro zimní pneu (4 mm) je dán pouze pro zimní období. Tudíž pokud zimní pneu používám v létě (což sice není úplně fajn, ale dejme tomu), pak je smím ojet až k těm kritickým 1,6 mm. Ale dost možná jsou moje představy liché. Pomozte mi (nám) s tím - jak to tedy je?
Díky za postřehy.
Mnoho lidí po ojetí zimních pneu na ty kritické 4 mm poté je dojíždí v létě. Přiznám se, že i já to tak dělám (vždy na zadní nápravě). Ale to není podstatné. Moje otázka směřuje jinam:
Pokud je vyhláškou dáno, že hloubka vzorku u zimních gum musí být minimálně 4 mm, mohu je potom používat v letním období k dojetí (a sjet je tak pod tuto hranici, řídíce se předpisem pro ojetí letních gum na min. 1,6 mm) ??? Nebo prostě platí, že jakmile má zimní guma 4 mm, musím ji vyhodit a ani v létě ji dojet nesmím?
Nikdo z fundovaných mi to neuměl opravdu důvěryhodně objasnit, dokonce i dopravní policajt na mou otázku čuměl jako pako (což ovšem zas tak divné není) - proto se schválně ptám.
Já osobně se celé roky domnívám, že ten kritický limit pro zimní pneu (4 mm) je dán pouze pro zimní období. Tudíž pokud zimní pneu používám v létě (což sice není úplně fajn, ale dejme tomu), pak je smím ojet až k těm kritickým 1,6 mm. Ale dost možná jsou moje představy liché. Pomozte mi (nám) s tím - jak to tedy je?
Díky za postřehy.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
logické to je protože nejni vyhláška co by nařizovala zákaz zimních pneu v létě
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Jenže ty předpisy mluví současně i o vrstvě sněhu, ledu nebo námrazy, navíc hovoří pouze o období, kdy je v zemi zimní čas.
V létě je čas letní a sníh, či námrazu bych nepředpokládal.
Tak jak to je?
V létě je čas letní a sníh, či námrazu bych nepředpokládal.
Tak jak to je?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
sníh a námrazu nemusíš očekávat ani v zimě a pokud tě chytne policajt nebude tě trápit pokud budeš mít letní ovšem při nehodě na sněhu si na tobě každý smlsne...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Něco jsem Ti Marku našel, ale stále je to jen ,,článek" z novin...
http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 20325.html
Zajímavé ovšem zůstává toto, bráno s rezervou:
http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 20325.html
Zajímavé ovšem zůstává toto, bráno s rezervou:
G3 Variant 1,9 TDi ... only S764
Az dolu koukni
http://m.denik.cz/moravskoslezsky_denik ... 20325.html
http://m.denik.cz/moravskoslezsky_denik ... 20325.html
G3 Variant 1,9 TDi ... only S764
- Tomas-Oaza
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 420
- Registrován: 24 led 2006, 12:28
- Bydliště: Nikol-City