Matiz - jak má topit?

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Matiz - jak má topit?

Příspěvek od Marek77 »

Jak má topit Matiz 0,8i?

Topí dobře, nebo je to tak nějak žádná sláva?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
alreadys
Aktivista
Příspěvky: 1276
Registrován: 27 črc 2009, 21:00

Příspěvek od alreadys »

Topí dobče a i studený začne topit docela rychle jinak je to sranda auto a ty první hnijou třeba zadní lemi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mně totiž topí dost mizerně. Motor je horký, že točí vrtule na chladiči, ale z topení jde vlažný vánek. Teď to jde, ale co v únoru?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
karter
Aktivista
Příspěvky: 1469
Registrován: 07 lis 2009, 14:46
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od karter »

Marek77 píše:Mně totiž topí dost mizerně. Motor je horký, že točí vrtule na chladiči, ale z topení jde vlažný vánek. Teď to jde, ale co v únoru?
Taky sem to řešil na matizu dal sem i nový radiator práce šilená a stejně topil pořád na prd.Hadice vařici a s vydechu šel víceméně chlad. :(
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

No jo, ale jak je to možný?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
matus
Přispěvovatel
Příspěvky: 555
Registrován: 22 čer 2007, 13:15

Příspěvek od matus »

karter píše:
Marek77 píše:Mně totiž topí dost mizerně. Motor je horký, že točí vrtule na chladiči, ale z topení jde vlažný vánek. Teď to jde, ale co v únoru?
Taky sem to řešil na matizu dal sem i nový radiator práce šilená a stejně topil pořád na prd.Hadice vařici a s vydechu šel víceméně chlad. :(
palubka dole novy radiator cca 80eur a ak to vies robota na cca 2hodiny
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Topení se dá koupit i za 15 Eur. Ale nevím, jestli to výměna topení spraví. Možná ano.

Pokud ventilátor pustím jen na první rychlost, topí to vlažně. Pokud ventilátoru naložím, je to prakticky studené. Přitom motor má teplotu přes 100°C, protože se roztáčí vrtule na chladiči.

_____________________________________________

Zeptám se jen pro upřesnění na tři věci:

1. Topné těleso je na motor napojené přímo - bez kohoutu, je tak?
2. Výstup z topení vede přímo do expanzní nádobky, že?
3. Pokud by bylo topné těleso ucpané, voda by jím normálně protékala (pokud aspoň jedna paralelní trubka v něm je průchozí), ale topilo by to dost mizerně - mám pravdu?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Takže situace došla tak daleko, že baba s tím nechce jezdit, že je jí zima. A já jsem se s tím projel a musím jí dát za pravdu.

Čili na programu je výměna topného tělesa.

Máte s tím v Matizu někdo konkrétní zkušenosti? Co všechno musí ven? Je tam nějaká jobovka, nebo to jde tak nějak v pohodě?

Díky za jakýkoliv postřeh - s tímhle prckem zatím moc zkušeností nemám.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

Marek77 píše:Topení se dá koupit i za 15 Eur. Ale nevím, jestli to výměna topení spraví. Možná ano.
čínský chladiče fungujou dobře, bohužel o topení se to říct nedá ;)
ještě před výměnou bych zkusil do radiátoru nalejt kyselinu solnou ta rozežere úsady ale hliník nechá bejt ;) ale je dost možný že začne tect (noteeth)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Když už to budu vyndávat, dám nový radiátor. Potřebuju ale vědět, jak s ním ven. K tomu směřoval i můj dotaz.



Jinak nevím, kde jsi přišel na to, že kyselina solná (správně chlorovodíková, HCl) nechá hliník bejt. Hliník (spolu se zinkem) patří k nejreaktivnějším kovům na planetě a poměrně silně reagují (oxidují) i se vzduchem, natož s kyselinou (LOL).
Kyselina chlorovodíková (spolu se sírovou a dusičnou) jsou z hlediska anorganické chemie nejreaktivnější kyseliny. Vsadil bych se, že kdybych tu kyselinu nalil do topného tělesa, zbyly by mi za poměrně krátkou dobu na stole jen ty úsady - zbytek by nebyl, pane ;-).

K tomu, aby můj radiátor topení přežil útok kyseliny solné, musel by být ze zlata - pak bych se toho nebál. Ovšem arabský šejk fakt nejsem ;-).


Nejsem studovaný chemik. Nicméně myslím, že na tohle ani studovaný chemik být nemusím, na to mi stačí moje znalosti ze základky.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

nebo koupit lepší kožich :D
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To mě to topné těleso vyjde levnějš :-D
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

jen aby se ten efekt dostavil ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tchán říkal, že před nějakou dobou do chlazení prý sypali nějakou přísadu na utěsnění úniků a prý to byly nějaké "piliny", či co. Tak si myslím, že tím je to hotovo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

spíš to vyhodit a koupit auto :-)
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“