Matiz - jak má topit?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Matiz - jak má topit?
Jak má topit Matiz 0,8i?
Topí dobře, nebo je to tak nějak žádná sláva?
Topí dobře, nebo je to tak nějak žádná sláva?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
palubka dole novy radiator cca 80eur a ak to vies robota na cca 2hodinykarter píše:Taky sem to řešil na matizu dal sem i nový radiator práce šilená a stejně topil pořád na prd.Hadice vařici a s vydechu šel víceméně chlad.Marek77 píše:Mně totiž topí dost mizerně. Motor je horký, že točí vrtule na chladiči, ale z topení jde vlažný vánek. Teď to jde, ale co v únoru?
Topení se dá koupit i za 15 Eur. Ale nevím, jestli to výměna topení spraví. Možná ano.
Pokud ventilátor pustím jen na první rychlost, topí to vlažně. Pokud ventilátoru naložím, je to prakticky studené. Přitom motor má teplotu přes 100°C, protože se roztáčí vrtule na chladiči.
_____________________________________________
Zeptám se jen pro upřesnění na tři věci:
1. Topné těleso je na motor napojené přímo - bez kohoutu, je tak?
2. Výstup z topení vede přímo do expanzní nádobky, že?
3. Pokud by bylo topné těleso ucpané, voda by jím normálně protékala (pokud aspoň jedna paralelní trubka v něm je průchozí), ale topilo by to dost mizerně - mám pravdu?
Pokud ventilátor pustím jen na první rychlost, topí to vlažně. Pokud ventilátoru naložím, je to prakticky studené. Přitom motor má teplotu přes 100°C, protože se roztáčí vrtule na chladiči.
_____________________________________________
Zeptám se jen pro upřesnění na tři věci:
1. Topné těleso je na motor napojené přímo - bez kohoutu, je tak?
2. Výstup z topení vede přímo do expanzní nádobky, že?
3. Pokud by bylo topné těleso ucpané, voda by jím normálně protékala (pokud aspoň jedna paralelní trubka v něm je průchozí), ale topilo by to dost mizerně - mám pravdu?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Takže situace došla tak daleko, že baba s tím nechce jezdit, že je jí zima. A já jsem se s tím projel a musím jí dát za pravdu.
Čili na programu je výměna topného tělesa.
Máte s tím v Matizu někdo konkrétní zkušenosti? Co všechno musí ven? Je tam nějaká jobovka, nebo to jde tak nějak v pohodě?
Díky za jakýkoliv postřeh - s tímhle prckem zatím moc zkušeností nemám.
Čili na programu je výměna topného tělesa.
Máte s tím v Matizu někdo konkrétní zkušenosti? Co všechno musí ven? Je tam nějaká jobovka, nebo to jde tak nějak v pohodě?
Díky za jakýkoliv postřeh - s tímhle prckem zatím moc zkušeností nemám.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4192
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
čínský chladiče fungujou dobře, bohužel o topení se to říct nedáMarek77 píše:Topení se dá koupit i za 15 Eur. Ale nevím, jestli to výměna topení spraví. Možná ano.
ještě před výměnou bych zkusil do radiátoru nalejt kyselinu solnou ta rozežere úsady ale hliník nechá bejt ale je dost možný že začne tect
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Když už to budu vyndávat, dám nový radiátor. Potřebuju ale vědět, jak s ním ven. K tomu směřoval i můj dotaz.
Jinak nevím, kde jsi přišel na to, že kyselina solná (správně chlorovodíková, HCl) nechá hliník bejt. Hliník (spolu se zinkem) patří k nejreaktivnějším kovům na planetě a poměrně silně reagují (oxidují) i se vzduchem, natož s kyselinou .
Kyselina chlorovodíková (spolu se sírovou a dusičnou) jsou z hlediska anorganické chemie nejreaktivnější kyseliny. Vsadil bych se, že kdybych tu kyselinu nalil do topného tělesa, zbyly by mi za poměrně krátkou dobu na stole jen ty úsady - zbytek by nebyl, pane .
K tomu, aby můj radiátor topení přežil útok kyseliny solné, musel by být ze zlata - pak bych se toho nebál. Ovšem arabský šejk fakt nejsem .
Nejsem studovaný chemik. Nicméně myslím, že na tohle ani studovaný chemik být nemusím, na to mi stačí moje znalosti ze základky.
Jinak nevím, kde jsi přišel na to, že kyselina solná (správně chlorovodíková, HCl) nechá hliník bejt. Hliník (spolu se zinkem) patří k nejreaktivnějším kovům na planetě a poměrně silně reagují (oxidují) i se vzduchem, natož s kyselinou .
Kyselina chlorovodíková (spolu se sírovou a dusičnou) jsou z hlediska anorganické chemie nejreaktivnější kyseliny. Vsadil bych se, že kdybych tu kyselinu nalil do topného tělesa, zbyly by mi za poměrně krátkou dobu na stole jen ty úsady - zbytek by nebyl, pane .
K tomu, aby můj radiátor topení přežil útok kyseliny solné, musel by být ze zlata - pak bych se toho nebál. Ovšem arabský šejk fakt nejsem .
Nejsem studovaný chemik. Nicméně myslím, že na tohle ani studovaný chemik být nemusím, na to mi stačí moje znalosti ze základky.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)