Farba dymu TDI
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Farba dymu TDI
Zdravim,
Chcem zacat taku "filozoficku debatu". Ked si clovek zada do google rozne hesla typu: modry dym po starte, modry dym pri zatazi, sedy oblak z vyfuku po starte, biely dym.. a tak dalej... tak v kazdom threade sa najdu ludia, ktori pripisuju tymto symptomom uplne rozdielne zavady.
Mna najma zaujma modry dym u dieselov. Tu skoro kazdy hned bez vahania tvrdi, ze ide o olej. OK, beriem. Nerozumiem potom ale, preco ked po smrti turba nasaje motor olej a spaluje ho, tak na vsetkych videach z youtube je ten dym sedy, sedobiely?
Nebude to skor tym, ze u benzinvych motorov je modra farba znakom spalovania oleja, ale u diesla to bude inak? Ma niekto naozaj fundovanu odpoved na tuto otazku? Zaujima ma najma nazor skusenych ludi a snad mi niekto odpovie.
Chcem zacat taku "filozoficku debatu". Ked si clovek zada do google rozne hesla typu: modry dym po starte, modry dym pri zatazi, sedy oblak z vyfuku po starte, biely dym.. a tak dalej... tak v kazdom threade sa najdu ludia, ktori pripisuju tymto symptomom uplne rozdielne zavady.
Mna najma zaujma modry dym u dieselov. Tu skoro kazdy hned bez vahania tvrdi, ze ide o olej. OK, beriem. Nerozumiem potom ale, preco ked po smrti turba nasaje motor olej a spaluje ho, tak na vsetkych videach z youtube je ten dym sedy, sedobiely?
Nebude to skor tym, ze u benzinvych motorov je modra farba znakom spalovania oleja, ale u diesla to bude inak? Ma niekto naozaj fundovanu odpoved na tuto otazku? Zaujima ma najma nazor skusenych ludi a snad mi niekto odpovie.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Asi to predovsetkym bude o konstrukcii motora, o vstrekovani a vzdy to bude o pomere vzduch - palivo. Este je potrebne rozlisit benzin - nafta motor a vylucit chladiacu kvapalinu zo zpalovacieho priestoru. Tdicko maz tiez od rotacky, cez PD az k CR motorom, k tomu pripocitaj este DPF. Nehovoriac o EGR a katalizatore, ktore taktiez menia vlastnost vyfukoveho plynu.
Takze co to vlastne si sa chcel opytat? Co ta trapi?
Som vo FR a som az prekvapeny kolko aut tu jazdi a smrdia ako stara Avia
. Zaraza ma vsak, ze castokrat su to auta s CR motorom.
Takze co to vlastne si sa chcel opytat? Co ta trapi?
Som vo FR a som az prekvapeny kolko aut tu jazdi a smrdia ako stara Avia

no otazku som predsa polozil. A mozno si mi na nu odpovedal, tym pomerom spalovanych velicin. Lebo je mozno ine, ak sa olej dostane do valca zo sania, ako ked sa tam dostane tym, ze je zle zotrety kruzkami. Skor by ma zaujimal nazor ludi, ktorych toto tiez zaujma/zaujmalo a uz si jednotlive symptomy podlozili realnymi skusenostami. Pretoze fora su plne tak protichodnych nazorov, zeby nebolo zle spravit nejaky suhrn realnych argumentov. Ja niesom mechanik, len ma motory zaujimaju.
tak určitě je rozdíl, kudy/kde se ten olej pálí, ze sání může jít i ve formě par/kapiček a to se určitě spálí líp jak ze stěn válců... a teoreticky může "prolínat" i turbem do výfuku, což bude taky asi vypadat/smrdět jinak ... ale taky by mě zajímala nějaká "odbornější" odpověď ... (imho je modrá barva při dobrym spálení a u toho ropáka to díky příp. "sazím" může bejt klidně "mixnutý" do šeda ... )
pašíkombi AFN B597
rád bych využil tohle téma. Při ranním startu teď jak je už docela zima, tak se mi po nastartování motor auto chvíli podivně cuká a z výfuku se vyvalí obláček modrého kouře.
Říkal jsem si, jestli to není propouštění oleje turbem nebo vadný vstřik, ale dělá to jen při ranním startu a pak celý den už nic. Nemůže to dělat špatná žhavička? Ale byla by ta nafta modrá?
Říkal jsem si, jestli to není propouštění oleje turbem nebo vadný vstřik, ale dělá to jen při ranním startu a pak celý den už nic. Nemůže to dělat špatná žhavička? Ale byla by ta nafta modrá?
Pokud to dělá jen zastudena, tak bych to neřešil, horší je když to dělá pořád. Modrý kouř je vždy olej, bílý kouř je nespálená nafta/špatná komprese/ nebo voda ve spalovacím prostoru popř. pokud je to jen zastudena studený motor a pára. Horší je když je to obojí, tak se barvy smíchají. Pokud olej nemizí a motor zastudena kulhá a jde na 3, je slabší komprese ve válci a po ohřátí válec začne pracovat. a motor se srovná.Po ohřátí tam žádný kouř nemá co dělat, od toho je to TDI...Samozřejmě s chipem se může situace změnit..Problém přichcávání oleje turbem je těžko zjistitelný, kolikrát do poslední chvíle řidič nic nepozná, když olej naředí nafta, je vše zdánlivě v pořádku...Jinak samozřejmě steklý olej po zhasnutí motoru může ráno po nastartování způsobit modrý kouř, což pak zmizí. Zjištění přesné příčiny není snadné, někdy se vadná gufera u ventilů poznají při náhlém naložení vyfouknutí modrého obláčku z výfuku. Chce to mít za sebou pozorovatele, samozřejmě u diesela to lze poznat pouze, když v normálním režimu motor nekouří...Ale jistě každý má svá soukromá vypozorování... 

nepropadat panice...
Ja jsem dnes pozoroval to same motor AGR. Hur to startuje v chladu a jelikoz mam starter po repasi a baterku dobrou, videl bych to na zhavicky. Zakucka se a zakouri, i trochu do modra. Ale jak se zahreje, tak v pohode, kdyz to hodne vytocim zakouri jen cerne a olej mi to nebere a za trpla to startuje krasne. Jsem si i rikal, jestli se obcas treba neuvolni nejaky bordel z EGR do sani a nez to spali, tak to zahuli modre. Motor jinak slape dobre
OCTAVIA 1.9 TDI 66kw AGR
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33653
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice