


Moderátoři: šulda, Moderátoři
fuzzyi píše:O1, 66kW, pravidelně 1400km na nádrž, spotřeba nevím, ale to je trochu OT
Da ale je to opravdu ale opravdu drahe a ne zrovna snadné.Micky18 píše:Super že tu probíráte spotřebu,ale rád bych dostal nějakou odpověd na to jak se dá dostat s PD motorem přes 300 koní.
Píšeš sám, že RACE mají větší otvory, tudíž horší rozprach a rychlejší pokles tlaku. 12mm hlava s podávačkou tomu samo pomůže, ale furt to není kdovíjaký zázrak. Za cca 5l bych věřil na sérii ASV s tím, že po dálnici tomu nebude člověk moc dávat, poněvadž dálice co se týče spotřeby spíš přidá, než ubere. Pásmo efektivních otáček je s velkým turbem poměrně dost posunuté nahoru, což je další věc.subz3ro_tdi píše:@kornout: Mne PP ukazuje 4,5-5,0 a realita je 5,0-5,5... ekonomicka jazda na dlhsiu vzdialenost... trysky Race520, cerpadlo s 12mm rozdelovacou hlavou. Asi to bude aj vecou naladenia, nemyslis? Tie trysky si tu naftu z nadrze samy netahaju. Kazda tryska pusti len tolko nafty, aku dlzku vstrekovania jej podla mapy na cerpadle pustis...Sportove trysky maju vacsie otvory, tym padom vacsi max. prietok (nie minimalny!) a horsie podmienky pre spravne rozprasenie nafty vo valci - co ovplyvnuje primarne dymivost a kulturu chodu motora a az sekundarne spotrebu. Ked je z auta dymovnica, je jasne ze aj spotreba bude podstatne vyssia. Je rozdiel ci sa ta nafta tlaci pod tlakom XY bar alebo XY+20% bar (prinos vacsieho rozdelovacieho elementu cerpadla). Veci ako obsah kyslika v spalovanej zmesi - ktore su (mimo inym) zavisle na type turba, na velkosti plniaceho tlaku, ucinnosti chladica stlaceneho vzduchu - je uz asi potom z hladiska spotreby aj skoda rozoberat, to je tema tak na dizertacnu pracu z procesu spalovania vznetovych motorov.
Pojem neekonomicka tryska pocujem prvy krat... ale ked je Race520 "neekonomicka", co su potom trysky H-FLOX 0,275 a 0,341