Stránka 8 z 9
Napsal: 02 pro 2013, 12:59
od subz3ro_tdi
@nogis: A to auto co ta polku cesty tahalo malo aku spotrebu?

Ale nie, sranda musi byt... cislo naozaj krasne na PD motor - a len to dokazuje ze rovnica spotreby je (okrem motora) z velkej casti o tom prvku medzi volantom a sedackou

Ked sa clovek chce "zviezt" tak nemoze cakat rovnaku spotrebu ako ked sa sustredi na ekonomiku jazdy... a vo vo vo tom to je.

Napsal: 02 pro 2013, 13:29
od fuzzyi
O1, 66kW, pravidelně 1400km na nádrž, spotřeba nevím, ale to je trochu OT

Napsal: 02 pro 2013, 13:35
od nogis
to subz3ro_tdi: jj, souhlasím s tebou, spotřeba dlouhodobě špičková, ale je to taky o profilu trasy, kterou denně jezdím. Když potřebuju jet, umí si vzít i 12L a to na chlubení moc není

Napsal: 02 pro 2013, 13:48
od vilozx6
fuzzyi píše:O1, 66kW, pravidelně 1400km na nádrž, spotřeba nevím, ale to je trochu OT


to ideš na voľnobeh, vietor v chrbte a tak max do 70km/hod a podtočený motor. To som raz skúšal pre zaujímavosť či sa to dá dostať na 4l. Mne berie OKTA od 5,0 do 5,5 na trasu 200km a to idem svižne. Golf pod 6,00 neviem dostať.
Napsal: 02 pro 2013, 13:51
od JohnyFlat
No, to je sice hezký, ale nedá se porovnávat jedna cesta do Chorvatska lechtání po dálnici na 6q a normálně ježdění... ať máš soft jak chceš, tak pokud budeš často akcelerovat, nejvíš to poznáš právě ve městě, tak ty Race520 proste žerou víc... známej jezdí za 4,5 svižně... tady u nás třeba jedu za 5,5-6 co jezdím... on bydlí a jezdí roviny, já kopcovito couračky...
Napsal: 02 pro 2013, 14:36
od subz3ro_tdi
@JohnyFlat: Ak to patrilo mne, tak vedz ze keby si cital pozorne, tak som reagoval na margo
diskusie o spotrebe s Race520 na ceste na dovolenku do Chorvatska

O sviznej jazde sa tu teraz nebavime, samozrejme ked clovek nejazdi dlhsie trasy tak sa pohybuje 6-6,5l/100km prip. viac ak si nedava pozor. Ja vobec nie som clovek co jazdi non-stop na spotrebu a tiez nemam rad ked ludia vytahuju cisla ktore sa nedaju realne (povedzme bez znalosti terenu) dosiahnut, ale o tom nebola polemika. Resp. neviem co mi chcel basnik naznacit

??
Napsal: 02 pro 2013, 16:38
od Micky18
Super že tu probíráte spotřebu,ale rád bych dostal nějakou odpověd na to jak se dá dostat s PD motorem přes 300 koní.
Napsal: 02 pro 2013, 18:59
od favo
Mrkni na stránky TDi Funa, jednu takovou potvoru tam má odbržděnou, tuším i s cenou úpravy.
Napsal: 02 pro 2013, 19:59
od brankar30
ja chodim za 8-9-10...no a co..opice -banany...

ako moze niekto na upravenom aute ratat spotrebu...

mozno pre zaujimavost.neviem..

Re: ??
Napsal: 02 pro 2013, 20:02
od marena tdi
Micky18 píše:Super že tu probíráte spotřebu,ale rád bych dostal nějakou odpověd na to jak se dá dostat s PD motorem přes 300 koní.
Da ale je to opravdu ale opravdu drahe a ne zrovna snadné.
Napsal: 02 pro 2013, 20:14
od Ladas
rátám ji jen když tankuju jak najeu kolem 900-1100 na nádrž je vše v pohodě a zjistil jsem že jezdím předpisově ( v rámci možností)
spotřeba
Napsal: 03 pro 2013, 16:21
od Sráč
Nikoho nezajímá kolik to žere hlavní je že to pořádně jede

Napsal: 03 pro 2013, 16:26
od subz3ro_tdi
Nie je frajerina jazdit rychlo na aute s vysokou spotrebou. Frajerina je ked rychle auto dokaze jazdit usporne, ak je to potrebne

A na poladenom TDI motore to nie je az taky problem - pokial sa to urobi poriadne - co na margo tejto temy (opat si rypnem) nie je mozne s rozpoctom 40 tis. ci kolko Kc

Napsal: 03 pro 2013, 22:52
od Kornout
subz3ro_tdi píše:@kornout: Mne PP ukazuje 4,5-5,0 a realita je 5,0-5,5... ekonomicka jazda na dlhsiu vzdialenost... trysky Race520, cerpadlo s 12mm rozdelovacou hlavou. Asi to bude aj vecou naladenia, nemyslis? Tie trysky si tu naftu z nadrze samy netahaju. Kazda tryska pusti len tolko nafty, aku dlzku vstrekovania jej podla mapy na cerpadle pustis...

Sportove trysky maju vacsie otvory, tym padom vacsi max. prietok (nie minimalny!) a horsie podmienky pre spravne rozprasenie nafty vo valci - co ovplyvnuje primarne dymivost a kulturu chodu motora a az sekundarne spotrebu. Ked je z auta dymovnica, je jasne ze aj spotreba bude podstatne vyssia. Je rozdiel ci sa ta nafta tlaci pod tlakom XY bar alebo XY+20% bar (prinos vacsieho rozdelovacieho elementu cerpadla). Veci ako obsah kyslika v spalovanej zmesi - ktore su (mimo inym) zavisle na type turba, na velkosti plniaceho tlaku, ucinnosti chladica stlaceneho vzduchu - je uz asi potom z hladiska spotreby aj skoda rozoberat, to je tema tak na dizertacnu pracu z procesu spalovania vznetovych motorov.
Pojem neekonomicka tryska pocujem prvy krat... ale ked je Race520 "neekonomicka", co su potom trysky
H-FLOX 0,275 a 0,341

Píšeš sám, že RACE mají větší otvory, tudíž horší rozprach a rychlejší pokles tlaku. 12mm hlava s podávačkou tomu samo pomůže, ale furt to není kdovíjaký zázrak. Za cca 5l bych věřil na sérii ASV s tím, že po dálnici tomu nebude člověk moc dávat, poněvadž dálice co se týče spotřeby spíš přidá, než ubere. Pásmo efektivních otáček je s velkým turbem poměrně dost posunuté nahoru, což je další věc.
Každopádně daleko zábavnější je, se svézt, než držet dole spotřebu, což souvisí s tímto tématem, mě třeba na silném dieslu baví a bavilo, jak to jede v cca 3000ot, jak si ten motor přede, je to krásně agilní, žádný debilní vibrace jak ve 2000ot, turbo krásně tlačí s pootevřenou regulací. To jsem na octě uplně zbožňoval 170-180km/h. V tomto režimu (kdyby to šlo) by ten motor musel vydržet neskutečnou dobu
Napsal: 04 pro 2013, 08:17
od Ladas
nezapomínej že máme delší převodovky oproti sérii to hodně udělá
