dikesZdenda píše:to mam udělaný tak, že hadička je nasazená na trubku co de z filtru, ale stažená stahovacím páskem je až asi 2cm od kráje. No a pod tím relativně volným koncem je zastrčený to čidlo...
skutočná zmeraná teplota
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Zdravím chlapi, stále mi to nejde do hlavy,, keď som zapojil elektrický ohrev a nastavil termostat ta cca70° tak tam prst pomaly neudržím a keď rukou skúšam hlavu palivového filtra tak možno má 30-35° na výstupnom holendry ,ale výmenník je taký horúci že je problém sa ho dotknúť, mal som auto 20 minút na voľnobeh a skúšal som to, ako keby ten výmenník neodovzdal to teplo oleju. Jedine kde cítim nejaké teplo je na prepadovej hadičke, lebo tam mám spätný ventil.
Môže sa stať že ten výmeník je zavzdušnený? alebo musí byť vo vodorovnej polohe? Ja ho mám kolmo. Viď trochu na obrázku
Môže sa stať že ten výmeník je zavzdušnený? alebo musí byť vo vodorovnej polohe? Ja ho mám kolmo. Viď trochu na obrázku

Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Určite je to zavzdušnené, máte pravdu, len musím prerobiť držiak toho výmenníka, aby boli všetky vývody na hornej strane aby bol zaplnený celý výmenník. Ešte otázka mám to zapojené paralelne k hlave a kúreniu. Niekde som čítal že to zapojil do série, čo myslíte ako je to najlepšie?
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
pokud je Mondeo stejně řešený jako Escort tak nezáleží jestli je topení vypnutý nebo zapnutý. Je to ovládaný vzduchovou klapkou a vzduch buď proudí přes topení a nebo okolo, takže v radiátoru topení koluje pořád horká voda
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
NO, prišli sme na to že do kúrenia ide stále horúca voda, ale ako je lepšie to zapojiť do série s radiatorom, alebo paralelne. V sérii riskujem že to bude slabšie kúriť, ale mám istotu že bude natlakovaný aj výmenník. Čo?
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Mám to v GII v serii a žádný problém, možná to začne topit až o 500 m dál, ale v tom nevidím problém, to auto topí stejně dobře jako předtím. Jen se ta doba, než to začne foukat teplo, trošku prodloužila, ale bude to fakt tak ten půlkilometr, takže v pohodě.silver píše:NO, prišli sme na to že do kúrenia ide stále horúca voda, ale ako je lepšie to zapojiť do série s radiatorom, alebo paralelne. V sérii riskujem že to bude slabšie kúriť, ale mám istotu že bude natlakovaný aj výmenník. Čo?
Taky záleží, jak to auto topí standartně
nevím jak je paalerně a jak série ale horká voda z motoru mi jde nejprve do topení pak do výměníku a pak zase do motoru. Topí to úplně stejně a nezavzdušnuje se to. Pak mám ještě jeden před čerpadlem a ten mám napojenej na hadičku co jde z motoru do přepadový baňky, takže z motoru do výměníku a pak až do tý přepadový nádobky a myslím že slušný. Výměníky jsou po domácku vyráběný tak asi nebudou mít takovej výkon, ale pro moje potřeby a pro potřeby předkomůrky s Boschme je to dostačující 

Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
tak to máš v serii, v serii je to "za sebou", paralelně by to bylo přes Tčko, bylo by to "vedle sebe"dvorky1 píše:nevím jak je paalerně a jak série ale horká voda z motoru mi jde nejprve do topení pak do výměníku a pak zase do motoru. Topí to úplně stejně a nezavzdušnuje se to. Pak mám ještě jeden před čerpadlem a ten mám napojenej na hadičku co jde z motoru do přepadový baňky, takže z motoru do výměníku a pak až do tý přepadový nádobky a myslím že slušný. Výměníky jsou po domácku vyráběný tak asi nebudou mít takovej výkon, ale pro moje potřeby a pro potřeby předkomůrky s Boschme je to dostačující
Já pouštím vodu nejdřív do výměníků, aby se ohřály rychlejš

no já bych řekl že je to uplně zanedbatelný rozdíl. Já teď jezdím na ten červenej řepkovej namíchal jsem to tak 30 nafta a 70 olej a i v těch mrazech normálně natočím na poprvé. Nechám tedy žhavit až než cvakne relátko. Hned jak to natočím přepínám na olej z nádrže a jede to bez problémů. Když jsem jezdil na soju tak jsem musel chvíli jet na naftu než se prohřál naftovej filtr pač to tam bylo zatuhlý a čerpadlo to nedokázalo hned vytáhnout. Zkoušel jsem vzorek toho červenýho namýchat s naftou 1:1 a 2olej:1 nafta a nechal jsem to venku v mrazu a oba vzorky jsou dobře tekutý řekl bych že bez rozdílu. Samotnej olej je ale tuhej asi jako šampon. Soja ale ztuhne moc a vypadá to jako nějaký silikon a když to vykydneš tak je to tak hustý, že to drží tvar v jakým to dopadne na zem na hromadu a celý se to klepe jako želé
).

Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw