
JAK ŘEŠÍTE ELEKTRICKÝ PŘEDEHŘEV OLEJE.
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
nevim za kolik v Čechách a kde ale tohle si můžeš nechat postat z německa. Poštovný na tenhle kousek je myslim 2E.
http://www.poelshop24.de/product_info.p ... eßer).html
tohle je ten co zapína při 75 stupních. Maj i na 90 oC.
http://www.poelshop24.de/product_info.p ... eßer).html
tohle je ten co zapína při 75 stupních. Maj i na 90 oC.
Dneska nam jak na potvoru přestal topit plynovej kotel atak když přijel opravář z plynaáren začal jsem se ho vyptávat na věci okolo toho kotle. Samozřejmě je bimetal i v kotli nastavenej na 135oC. řikal něco okolo 200Kč.
Ale co je zajímavější, nový kotle maj svojí diagnostiku a na bimetal se tam už nehraje, řikal něco o "naprogramovatelnym tepelnym spínači", kterej se řídí podle teplotního čidla. To mi přišlo zajímavější.A je to hlavně mnohem přesnější. V dnešní době by to nemusalo bejt snad tak drahý
Ale co je zajímavější, nový kotle maj svojí diagnostiku a na bimetal se tam už nehraje, řikal něco o "naprogramovatelnym tepelnym spínači", kterej se řídí podle teplotního čidla. To mi přišlo zajímavější.A je to hlavně mnohem přesnější. V dnešní době by to nemusalo bejt snad tak drahý

čidlo na 75°C seženeš v Německu nebo
tadyhle:JanDiesel píše:kde sa da kupit ten bimetalovy teplotni spinac,aby mi vyplo prud do zhavky ked dosiahne urcitu teplotu?
http://automotive.europecon.net/cs/pres ... -75-c.html
prej to posílají i na Slovensko
no-fossil_fuel // A6 TDI r.v. 2000 81kW (motorcode AVG)


prikladam dva obrazky jak jsem zhotovil svuj ohrivac paliva. I kdyz nemam nic proti medi a dle mych testu med nijak neovlivnuje palivo, vse jsem zhotovil kvuli pevnosti z nerezi. Vespod jsou dva ohrivace 230V, celkovy prikon 1260W. Odspodu ventily ( zleva ) - privod paliva z nadrze, vracecka z cerpadla, odvod ohrateho paliva do cerpadla, odvzdusnovyci ventil. Dva vetsi vyvody jsou na vodu - vnitrni okruh. Matice M12 nahore vedle ventilu je na prikotveni ke kastli. Pouzito na motoru PD. Startuji zatim na naftu, po prohrati prepinam na olej. Jelokoz jezdim velke streky, manualni prepinani mi nevadi. Ujel jsem na to zatim 5000km s velkou spokojenosti. Filtr paliva je na vystupu z nadrze. Co se tyka el. predehrevu, mam zatim ty dva ohrivacky zapojeny do serie, coz je prikon asi 300W. Doba vyhrati motoru ke startu na olej asi 3 hodiny. Je nainstalovany termostat ktery udrzuje teplotu predehrevu. Nevyhoda - voda pri elektrickem ohrevu spatne cirkuluje, chce to pridat cerpadlo, Kdyby jste o necem vedeli, dejte vedet
Naposledy upravil(a) pytlak2 dne 08 bře 2007, 08:30, celkem upraveno 2 x.
Ohrev 12V
Pri cteni na tomhle foru me prekvapuje jak lidi vymysleji slozity veci. Ja jezdim na Ro rok, jezdim dost velky dalky a podle zavad, kterejch sem mel pozehnane se vsechno snazim delat jednoduse a funkcne bez zbytecnejch relatek a logiky. Mohl bych tady psat stohy vet o tom jak mam vsechno udelany, ale kdyz je to tu o el. ohrevu, tak napisu jak mam udelanej el. ohrev.
Vzhledem k tomu, ze mam kvalitni naftovy filtry za 50kc vlozku, tak abych ji mel ohratou, tak mam filtry ponoreny v ohrejvany nadrzi. Nadrz mam vyhrejvanou topnou spiralou, ktera se kupuje, je jich mraky i podle vykonu na 12V. Pouziva se k ohrivani vody na caj, bezne k sehnani u prodejcu autodilu...Mam ponorene v nadrzi s olejem dve. Bere to dost proudu a musi se dat pozor, ze pri vypnutym motoru se muze vybit baterka. Ty filtry sou do traktora liazky..., vlozka je levna, filtry sou kvalitnia, ale chce to mit ohrejvany filtry na pouzitej Ro.
Vzhledem k tomu, ze mam kvalitni naftovy filtry za 50kc vlozku, tak abych ji mel ohratou, tak mam filtry ponoreny v ohrejvany nadrzi. Nadrz mam vyhrejvanou topnou spiralou, ktera se kupuje, je jich mraky i podle vykonu na 12V. Pouziva se k ohrivani vody na caj, bezne k sehnani u prodejcu autodilu...Mam ponorene v nadrzi s olejem dve. Bere to dost proudu a musi se dat pozor, ze pri vypnutym motoru se muze vybit baterka. Ty filtry sou do traktora liazky..., vlozka je levna, filtry sou kvalitnia, ale chce to mit ohrejvany filtry na pouzitej Ro.
Re: Ohrev 12V
to by chtělo nějakou fotečku pro lepší pčedstavuNick11 píše:Pri cteni na tomhle foru me prekvapuje jak lidi vymysleji slozity veci. Ja jezdim na Ro rok, jezdim dost velky dalky a podle zavad, kterejch sem mel pozehnane se vsechno snazim delat jednoduse a funkcne bez zbytecnejch relatek a logiky. Mohl bych tady psat stohy vet o tom jak mam vsechno udelany, ale kdyz je to tu o el. ohrevu, tak napisu jak mam udelanej el. ohrev.
Vzhledem k tomu, ze mam kvalitni naftovy filtry za 50kc vlozku, tak abych ji mel ohratou, tak mam filtry ponoreny v ohrejvany nadrzi. Nadrz mam vyhrejvanou topnou spiralou, ktera se kupuje, je jich mraky i podle vykonu na 12V. Pouziva se k ohrivani vody na caj, bezne k sehnani u prodejcu autodilu...Mam ponorene v nadrzi s olejem dve. Bere to dost proudu a musi se dat pozor, ze pri vypnutym motoru se muze vybit baterka. Ty filtry sou do traktora liazky..., vlozka je levna, filtry sou kvalitnia, ale chce to mit ohrejvany filtry na pouzitej Ro.

Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Vzhledem k tomu, že vstřikovačům a čerpadlu chci ulehčit práci tak mne předehřev taky zajímá, ale tohle všechno mi přijde strašně složité. osobně má představu takovou, že bych si vzal použitý palivový filtr, vykuchal ho tak aby v něm nebyl už filtr ale jenom prázdno, nějakým způsobem bych do něj dal topné těleso(s termostatem) nastavitelným na třeba 80 stupňů, nebo žhavící svíčky spínané při startu, které by olej který bude v tom upraveném paliváku prohřál a tento upravený palivák bych dal mezi normální palivák a mezi čerpadlo. před startem by se obsah upraveného paliváku nahřál a čerpadlo by si jej pěkně vcuclo. Zkusím něco takového zbastlit ale nevím kde se sehnat levné topné těleso na 12v. To budou asi jednodušší ty žhavící svíčky. Co říkáte, to by mohlo fungovat ne ?
VW Bora 1.9TDi AHF - FB Sprint 764, jednohmota s HDS(2x3,5mm), chip by TDIFun - 154PS, 390nm
Já o tom taky takhle přemýšlel. Chtěl jsem to dávat do jedný patrony co jsou na filtrech na Liazkách takový ty na hrubou a jemnou filtrační vložku. Co se týče výhřevu, tak jsem tam chtěl dát namotanej (něco jako odporovej drát) ale po předchozích zkušenostech je lepší klasika vazací drát. Výroba té spirály - Dát do aku vrtačky třeba 5mm svářeckej drát a na něj začít namotávat vazací drát, aby to bylo jako do závitu a pak to stáhnout dolů a vyzkoušet co vydrží. Na každej konec té spirály připojit 12 V z baterky a ponořit do oleje a pozorovat jak se chová. Když je to ponořený v oleji, tak se nepřepálí a pěkně to hřeje. Pokud by bylo to vlákno na suchu tak se rozžhaví a přepálí. No pokud bude spirála uvnitř tá patrony tak by bylo dobrý jís schovat do takový bužírky něco jako husí krk, ale je to taková šroubovice. Já to kupoval v prodejně na přívěsný vozíky jako bužírka na víc kabelů a která se dá nasadit bez odpojování kabelů. Jako na ten svazek drátů našroubovat. No a pak když je to tedy odizolovaný tak ještě přivést proud. Už jsem to popisoval v přestavbách na BMW je to ve fotky přestaveb. Skrz hadičku kde poteče palivo protáhnout drát ve kterém půjde proud, napájet ho na konec tý vytvořený topný spirály a druhej konec připojit na kovovej hadičník ( mosaznou spojku mezi hadicema) No a na tu mosaznou spojku pak přivést proud a zaizolovat. Spojka se dá na hadici s palivem která se před filtrem rozpojí a spojí tou mosaznou spojkou. No a to samý udělat na výstupu z filtru, tam přivést kostru popř druhý konec spirály přidělat na tělo filtru a ukostřit celý filtr. Nebo použít silnou přívodní hadici a nějak promyslet větší průměr vstupu do filtru a tou jednou cestou protáhnout plus i minus vodič a dát ty mosazný spojky dvě. Snad je to k pochopení.Já to dotáhl jen na vyhřívanou hadici, kam jsem dal tu spirálu a na každém konci hadice jsem spirálu napojil na ty měděné hadicové spojky a na ty spojky připojil proud.Pokud byla hadice plná oleje nebo paliva tak v poho spirála jen hřála. Měl jsem to v BMW pokud by olej v zimně v hadici zatuhl. Zapínal jsem to jen krátce ale zkoušel jsem to a šlo by to mít zapnuté po dobu provozu a průtoku paliva. Jinak hadici na přívod paliva z nádrže k fitru jsem měl 12 vnitřní průměr oproti norm. 8mm
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Já nevím ale to mi přijde taky celkem složité. Nevím, ale jak jsem psal, zkusím vzít starý palivák, vykuchat z něj filtr, za 60 korun koupit levné žhavičky. navrtat do paliváku díru, našroubovat do nich dvě žhavky, utěsnit, žhavky připojit na baterku s vypínačem a před startem nechat chvíli zaplé a hola... myslím, že jednodušší, ale tak uvidíme jak půjde montáž.
VW Bora 1.9TDi AHF - FB Sprint 764, jednohmota s HDS(2x3,5mm), chip by TDIFun - 154PS, 390nm