Audi AFN kovaříci v motoru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
martinkratas
Přispěvovatel
Příspěvky: 499
Registrován: 08 led 2009, 18:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od martinkratas »

:? :? :? :?
Uživatelský avatar
mistrkutil
Přispěvovatel
Příspěvky: 448
Registrován: 11 čer 2008, 22:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od mistrkutil »

martinkratas píše:Tak jsem zhodil palici a na pístech není známky nárazu ventilů. Vyhodil jsem ty dva sací ventily kde byli prasklý hydra a změřil je na hodinkách a jsou OK. Tak to je fakt záhada :? Jsem si vědom toho, že jsem rozvody zkur....il, ale když jsem to nastavil tak jsem neotočil jen dvě otáčky vždy to udělám nejmíň 3x (LOL) a žádný odpor nebyl. (LOL) Chci se zeptat jestli se tady brousí hlava, protože ventily jsou trochu vystrčený nad plochu hlavy nebo mám všechny vyhodit?? Stejně budu dělat gufera a zalapuju ventily. Písty jsou vystrčený nad hranu bloku cca 1mm tak jaký těsnění??? Proč ty hydra praskly to teď nechápu (wallbash)
Hlava se brousí jen když je zkroucená protože se zbytečně snižuje až by nestačila síla těsnění, jinak ventily normálně vyčnívají z hlavy, proto je odpovídající vybrání v pístu, teď přesně si nevzpomenu na vzorec podle kterého se určuje síla těsnění pod hlavu ale stačí si zjistit tloušťku těsnění výrobců a změřit přesah pístu a ventilů a přičíst nějakou vůli na karbon, jinak pokud ty ventily nejsou ohnutý ani nejeví známky jednostraného opotřebení tak to neznamená že nemohli klepat a to otlačení na pístu se zaneslo potom co ty hydra odzačátku odešly, je fakt že nějaký náznak by tam být měl, ale hydra ti může dokurvit i samotná vačka, před tím než se rozhodneš generálkovat hlavu zkoukni jestli hydra v tý hlavě nemají moc velkou vůli nebo tam nejsou škrábance od těch rozbitých potom je hlava na odpis .
jinak při tom tarokování ty hydra dostávají taky na prdel, každopádně bych se kouknul i na ostatní hydra jestli nejeví známky deformací, nepravidelného opotřebení, prasklin, a nebo jdou moc lehce zmáčknout ;)
Naposledy upravil(a) mistrkutil dne 26 zář 2010, 20:12, celkem upraveno 1 x.
T4+B5,5
martinkratas
Přispěvovatel
Příspěvky: 499
Registrován: 08 led 2009, 18:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od martinkratas »

Ventily jsou v pohodě a jedno rozmlácený hydro udělalo v hlavě nahoře trochu drážku, ale ne tam kde je tlak oleje a ta drážka. Nechám to zbrousit jen o max. 0,2 mm. To by nemělo vadit. :?
martinkratas
Přispěvovatel
Příspěvky: 499
Registrován: 08 led 2009, 18:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od martinkratas »

:? :? :? :?
martinkratas
Přispěvovatel
Příspěvky: 499
Registrován: 08 led 2009, 18:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od martinkratas »

Teď mě borec brousí hlavu tak to začnu skládat.
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

martinkratas píše:Teď mě borec brousí hlavu tak to začnu skládat.
Si děláš srandu ne, tlouštka těsnení je dana poctem děr ve starým těsnení, větsinou sou 2 díry. Pokud se rovná hlava tak je nutný zapustit ventily , jinak si zas klepnou ventily o píst. Po srovnání hlavy je tlouštka těsnení stejná. Ty ventily z hlavy vykukujou normálně, proto je v pístu vybrání.
Mistrkutil - u VW je nutno zapustit ventily , po srovnání hlavy, o ten kus co ji vemes se ventil zapustí, čili kompresní prostor se nezmení. Nejni to jak u Š 120 kde sou ventily utopený a snížením hlavy zvetšíš stupen komprese.
coudysokol
Přispěvovatel
Příspěvky: 153
Registrován: 03 čer 2010, 07:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od coudysokol »

nemal si to davat ani prebrusovat neni kriva naco dat nove tesnenia a hotovo a ja by som tu hlavu ani dole nedaval to bolo uplne zbytocne stacilo odmerat kompresiu alebo ked bola vacka dole tak tam fuknut vzduch a tie hydrosteli treba vytlacit od oleja lebo raz sa mi stalo ze mi rozmrdalo hydrostel kvoli tomu ze som ich nevytlacil a kvoli tomu sa mi to stretlo lebo bol moc otvoreny
martinkratas
Přispěvovatel
Příspěvky: 499
Registrován: 08 led 2009, 18:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od martinkratas »

Tak jsem to složil, přesně jak jste mě tady poradily. Vačka na origo pravítko, čerpadlo kolík origo a na setrváku jsem nastavil nulu na ten nálitek. Nasadil rozvoďák, napnul origo přípravkem na značky aby byly srovnaný. Pak jsem to zkusil natočit a ani hov.....o (wallbash) . Jen bílej kouř z výfuku a ani neškytne. VAG ukazuje číslo chyby 00505- řízení počátku vstřiku :? Když to bylo nastavený ne na nulu ale na tu rysku tak na brnk tak už fakt nevím (R) . Co teď???? Kontroloval jsem asi desetkrát nastavení rozvodů a vše OK. Je pravda, že při prvním startu jsem nechal kolík v čerpadle ařemen skočil o dva zuby. Tak jsem to znova nastavil a nic. Myslel jsem, že to bylo tím startem z kolíkem, ale logicky se čerpadlo nemohlo hnout ten kolík to podržel. Tak co teď :? :?
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

martinkratas píše:Tak jsem to složil, přesně jak jste mě tady poradily. Vačka na origo pravítko, čerpadlo kolík origo a na setrváku jsem nastavil nulu na ten nálitek. Nasadil rozvoďák, napnul origo přípravkem na značky aby byly srovnaný. Pak jsem to zkusil natočit a ani hov.....o (wallbash) . Jen bílej kouř z výfuku a ani neškytne. VAG ukazuje číslo chyby 00505- řízení počátku vstřiku :? Když to bylo nastavený ne na nulu ale na tu rysku tak na brnk tak už fakt nevím (R) . Co teď???? Kontroloval jsem asi desetkrát nastavení rozvodů a vše OK. Je pravda, že při prvním startu jsem nechal kolík v čerpadle ařemen skočil o dva zuby. Tak jsem to znova nastavil a nic. Myslel jsem, že to bylo tím startem z kolíkem, ale logicky se čerpadlo nemohlo hnout ten kolík to podržel. Tak co teď :? :?
Tak jedině že je vymackaný kolecko na klice, tim padem se to posune a při spravným nastavení je to nekde v pr...i
martinkratas
Přispěvovatel
Příspěvky: 499
Registrován: 08 led 2009, 18:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od martinkratas »

Jak by mohlo být vymačkaný když po tom běhá gumovej řemen :? . Co mám zkusit a nebo to mám nastavit jak to bylo ale proč praskly ty hydra :? nemohl někdo přede mnou nastavit čerpadlo jinak na tu značku :?
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

martinkratas píše:Jak by mohlo být vymačkaný když po tom běhá gumovej řemen :? . Co mám zkusit a nebo to mám nastavit jak to bylo ale proč praskly ty hydra :? nemohl někdo přede mnou nastavit čerpadlo jinak na tu značku :?
Co tam mas na tom cerpadle za řemenici, bud je delena nebo v celku. U delený se to da rozhodit celkem dost, u nedelený to nejde, tam je klínek.
martinkratas
Přispěvovatel
Příspěvky: 499
Registrován: 08 led 2009, 18:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od martinkratas »

Je tam řemenice na čtyři imbusy osmičky. Kolečko je v celku.
martinkratas
Přispěvovatel
Příspěvky: 499
Registrován: 08 led 2009, 18:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od martinkratas »

Sorry na čerpadle je nedělená. Já jsem myslel tu na klice (LOL) . Hlavně mě prosím něco poraďte nebo se zblázním (wallbash)
Uživatelský avatar
mistrkutil
Přispěvovatel
Příspěvky: 448
Registrován: 11 čer 2008, 22:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od mistrkutil »

martinkratas píše:Sorry na čerpadle je nedělená. Já jsem myslel tu na klice (LOL) . Hlavně mě prosím něco poraďte nebo se zblázním (wallbash)
Na rozvodovém kolečku kliky je na ty imbusy chycená řemenice na samotné rozvodové kolo, které je chyceno na středovým 19kou šroubem ale 12tihran, tento šroub bývá často povolen a v tomto důsledku dochází buď k házení řemenice ale většinou se zhobluje vnitřní aretační plocha toho kola, v lepším případě koupit kolo a šroub nový v horším se musí nechat upravit i dosedací plocha kliky to už je přes 5000,- kolo seženeš 1000-1200,- šroub stojí 50,- ten vakl ti rozhodí rozvod ze začátku o zub pak o 2 a pak se to protočí ;)
T4+B5,5
martinkratas
Přispěvovatel
Příspěvky: 499
Registrován: 08 led 2009, 18:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od martinkratas »

Ale mě nejde do hlavy, že než jsem vyměnil rozvody tak to chodilo OK, pak po výměně hyder chytalo OK, pak praskly dvě hydra, to jste mě řekly na nulu teď na nule a už ani neblafne???? Tak mám zítra schodit to kolo na klice????
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“