Jak rychle se vám ohřívá rotačka v těchhle teplotách?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Prečo by som si ju nepriznal. V zime na ňu hodne vplývajú aj tie žhaviace sviečky vo vodnom okruhu, mám pocit, že mi fungujú, vlažný vzduch ide pri mínusových teplotách už za cca kilometer jazdy, teplý behom 3 až 4, a spotreba pri -14 cestou po meste a do ďalšieho mesta mi vyšla na 5,7. Cca 10km do mesta, 10km po meste a 20km do druhého mesta a tam tiež cca 5km po meste.
V lete to neni problém spraviť za 4,3. Všetko cez palubák.
Cestou naspäť som zase spravil 4,8 s tým, že motor bol po 2 hodinách státia vonku stále relatívne zohriaty a tiež podobne cez mesto, medzimesto, cez mesto a znova medzimesto. Skoro liter dole, skrz zohriaty motor.
V lete to neni problém spraviť za 4,3. Všetko cez palubák.
Cestou naspäť som zase spravil 4,8 s tým, že motor bol po 2 hodinách státia vonku stále relatívne zohriaty a tiež podobne cez mesto, medzimesto, cez mesto a znova medzimesto. Skoro liter dole, skrz zohriaty motor.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0
Ja to beriem, že čím viac tepla, tým viac nafty musím spáliť, teplo sa mi nevyrobí nijak.
Spotreba je palubáková, to je pravda, mal som vyjazdené 2 nádrže kde kecala o 0,1l, no viac som to neriešil, na určenie spotreby po 20 či 50km sa to nedá vôbec pozerať ako hodnoverný údaj, len som chcel poukázať na to, že behom zimy to proste hore ide bezproblémov aj vďaka kúreniu a tým žhaviacim sviečkam. A len podľa palubáku to šlo kľudne o viac ako liter hore pri kratšej trase. Preto kto chce jazdiť s teplom, musí aj viac spotrebovať.
Druhá vec je tá, že mám motor 12tis po menšej GO a pred 100km nový olej 5W40.
Spotreba je palubáková, to je pravda, mal som vyjazdené 2 nádrže kde kecala o 0,1l, no viac som to neriešil, na určenie spotreby po 20 či 50km sa to nedá vôbec pozerať ako hodnoverný údaj, len som chcel poukázať na to, že behom zimy to proste hore ide bezproblémov aj vďaka kúreniu a tým žhaviacim sviečkam. A len podľa palubáku to šlo kľudne o viac ako liter hore pri kratšej trase. Preto kto chce jazdiť s teplom, musí aj viac spotrebovať.
Druhá vec je tá, že mám motor 12tis po menšej GO a pred 100km nový olej 5W40.
Tak jsem dneska udělal tuto zkušenost. Měl jsem cestu cca 250 km, do poloviny cesty jsem mrznul vypínal topení a při každým kopečku dolů mi padala ručička klidně i na 65 st. Když už jsem topení zapnul, tak stejně žádný velký horko. Po obědě se najednou ručička držela na 90 i z dlouhejch kopců a v autě bylo horko jako v sauně. Je možný, že by takový rozdíl byl jenom díky tomu, odpoledne bylo venku přeci jen tepleji? Nebo mám hledat zradu třeba na vodní pumpě?
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0
Problem by som hľadal v okruhu termostatu . Podľa príznakov to vyzerá tak , ako keby si mal niečo zaseknuté v termostate a neskôr sa to uvoľnilo. Je chladiaca kvapalina spoľahlivo čistá ? Ak áno , potom termostat von , premerať režim otvárania a zatvárania a prípadne dať nový a tento reklamovať .noki píše:Tak jsem dneska udělal tuto zkušenost. Měl jsem cestu cca 250 km, do poloviny cesty jsem mrznul vypínal topení a při každým kopečku dolů mi padala ručička klidně i na 65 st. Když už jsem topení zapnul, tak stejně žádný velký horko. Po obědě se najednou ručička držela na 90 i z dlouhejch kopců a v autě bylo horko jako v sauně. Je možný, že by takový rozdíl byl jenom díky tomu, odpoledne bylo venku přeci jen tepleji? Nebo mám hledat zradu třeba na vodní pumpě?
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
VW Golf 4. 1.9 TDI AGR r.v.98 315 000 km.
Zdravim. Pridam zde taky par info o mych problemech s teplotou motoru. Mel jsem stejny problem jako spousta lidi zde s ohrivanim motoru a s jeji stabilitou v mrazech. Nakonec jsem provedl dva kroky ktere vyresili muj problem. Vymenil jsem prihrivaci svicky za nove cca 660 kc a dal novy termostat BEHLER cca 300 kc. Svicky byly stare cca 8 let a termostat,ktery mi kdysi namontoval muj byvaly mechanik byl des a hruza. Od teto doby mam po problemech a vyhrivani auta mi zacina cca po 1 km a teplota pri dosazeni 90 stupnu jiz nepada.
Zdravim. Pridam zde taky par info o mych problemech s teplotou motoru. Mel jsem stejny problem jako spousta lidi zde s ohrivanim motoru a s jeji stabilitou v mrazech. Nakonec jsem provedl dva kroky ktere vyresili muj problem. Vymenil jsem prihrivaci svicky za nove cca 660 kc a dal novy termostat BEHLER cca 300 kc. Svicky byly stare cca 8 let a termostat,ktery mi kdysi namontoval muj byvaly mechanik byl des a hruza. Od teto doby mam po problemech a vyhrivani auta mi zacina cca po 1 km a teplota pri dosazeni 90 stupnu jiz nepada.
Je tu další zima, tak to trochu oživím.
Nevím jestli je to jen pocit nebo realita. Mám po výměně termostatu (origo), domontování svíček do chladícího okruhu (dvě svíčky přes vypínač, 1 origo přes řj). Ohřev 2 svíček mi sepne až po dožhavování, aby nebyl velkej odběr z altíku. Takže po dožhavení ohřívaj dvě svíčky. Jenže i tak se při teplotě kolem nuly auto ohřeje za cca 15km, s topením na jedničku, ohříváním dvou svíček. Taky jsem si všiml zvýšené spotřeby na palubce, cca 7l/100, dříve v zimě max 6l. Může to být tím ohřevem? Jedna svíčka umí sebrat i 30A, ale pak se ustálý mezi 10-15A. Jinak termostat je funkční. Hadice okolo studená a chladič taky. Mezi chladič vody a klimy jsem narval kousek lina jako clonu.
Nevím jestli je to jen pocit nebo realita. Mám po výměně termostatu (origo), domontování svíček do chladícího okruhu (dvě svíčky přes vypínač, 1 origo přes řj). Ohřev 2 svíček mi sepne až po dožhavování, aby nebyl velkej odběr z altíku. Takže po dožhavení ohřívaj dvě svíčky. Jenže i tak se při teplotě kolem nuly auto ohřeje za cca 15km, s topením na jedničku, ohříváním dvou svíček. Taky jsem si všiml zvýšené spotřeby na palubce, cca 7l/100, dříve v zimě max 6l. Může to být tím ohřevem? Jedna svíčka umí sebrat i 30A, ale pak se ustálý mezi 10-15A. Jinak termostat je funkční. Hadice okolo studená a chladič taky. Mezi chladič vody a klimy jsem narval kousek lina jako clonu.
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
Když bylo teplo, kolem 10-15st. Tak i bez ohřevu bylo 90st za 6-8km. Zajímalo by mne, jak se někomu jinému ohřívá AFN v podobném autě (passat, a4, A6) bez jakýchkoli vymožeností na ohřev jako bufik a svíčky.ciko píše:nieco musis mat zle. neexistuje aby sa to ohrievalo za 15km...
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5026
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0
Ty svíčky jsou montovány i na lince. Třeba oktávky to často mívaj. Bylo to prý rozděleno podle toho, pro jaký trh auto bylo. Pokud na jih, tak nejsou, pokud jinam, tak většinou bývaj. Ale asi to taky není pravidlo. Já mám francouze a nebyly tam, tak jsem je tam frknul. Na AFN to jde bez úprav, prostě se jen vymění ta příruba.pavelexc píše:TO tu pročitam ty přihřivací svičky to v serii neni asi dodavano že?Jsou v hlavě nějaké zaslepky nebo kde se to tam namontuje?Jak se měnil turbo ,dělal na rozvodech tak sem nic takového na hlavě neviděl.
Jinak k tomu ohřívání/neohřívání. Dnes jsem namontoval dekl pod motor, tak to třeba trochu pomůže. Zkusím jezdit občas bez výhřevu a občas s. A porovnám. Za tepla se to s výhřevem ohřálo tak o 30%dřív. Teď kolem nuly to asi víc žere než to topí

Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB