BMW 325 TD TDS
Moderátoři: šulda, Moderátoři
No a ještě pokud bych mohl dát drobounkou radu. Neutrácejte za čidla tlaku, nechte tam originál, jenom to přes rezistor a zenerovu diodu saturujte na 3,7V (cena asi 10Kč), ŘJ nepůjde do nouzáku a tlak může jít do nebes, přičemž si bude myslet, že má 1,5bar.
E36 TDS el.pumpa 10mm, K26+výfuk trubka+IC Avia+vložka K&N do origo airboxu+olejový chladič E39 TDS. Zatím 0-100 za 8s @ 1,8 bar.
Asi nejlevnějši řešení spojky je setrvačnik z 525tds e39. 240mm lamela hds a přítlačák z 3,0d. Jen ten setrvák to stejně dlouho nevydrží ale nebude to aspoň klouzat. Pak už jedině udelat jednohmotu k přítlačáku z 3.0d
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
dobrý řešení s tou zenerkou. Jak se ti nafukuje tak k26 s 10mm hlavou? To je turbo z benzinový audi né?Napuram píše:No a ještě pokud bych mohl dát drobounkou radu. Neutrácejte za čidla tlaku, nechte tam originál, jenom to přes rezistor a zenerovu diodu saturujte na 3,7V (cena asi 10Kč), ŘJ nepůjde do nouzáku a tlak může jít do nebes, přičemž si bude myslet, že má 1,5bar.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
No já jsem ji měl z Lancie HF turbo (budiž ji vrakáč lehký), ale tipuju, že před tím bylo v nějakém benzinovém Fiatu. Je to obdélníkový 4-šroub. No a pokud zapojím všechny mé současné možnosti, jak z toho čerpadla vymáčknout max, tak to začne tlačit přibližně 0,5bar okolo 2000ot/min, 1,5bar okolo 3000ot/min a pak to teprv chytne švuňk. Výhoda je, že to jede až do 5500ot/min.
E36 TDS el.pumpa 10mm, K26+výfuk trubka+IC Avia+vložka K&N do origo airboxu+olejový chladič E39 TDS. Zatím 0-100 za 8s @ 1,8 bar.
Ono na tyhle větší turba je 10mm hlava už málo, proto to má na 3000ot jen 1,5b. Až tam dáš 12mm tak ti to minimálně o půl baru v celým rozsahu stoupne 

PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Spíš přemýšlím co od toho vlastně čekám. Půl roku to skládám z bouračky, cpu do toho všechen čas i peníze. No a když to zprovozním najedu 150km, projedu 30l nafty, spálím gumy, zničím spojku a naseru sousedy, nehledě na zanedbávání mladé..Je to pěkně nakažlivý koníček.
E36 TDS el.pumpa 10mm, K26+výfuk trubka+IC Avia+vložka K&N do origo airboxu+olejový chladič E39 TDS. Zatím 0-100 za 8s @ 1,8 bar.
No ale 12mm hlava mu asi na el čerpadle fungovat nebude, může zkusit tu 11mm na které jezdím já, na 12mm už by to chtělo mechaniku... jinak prosimtě jak zapojit ten rezistor a diodu na to čidlo, a na který kontakt na čidle to připojit?
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
cože? 30l nafty na 150km? ja se nedostal ani na zavodech s 12mm hlavou přez 11l/100km jinak co se tyče te mlade radim věnuj se raději jí než autu, ja po 2 letech ladění tds o holku přišel právě proto, že na prvním místě bylo auto a ji sem zanedbával... nestojí to za toNapuram píše:Spíš přemýšlím co od toho vlastně čekám. Půl roku to skládám z bouračky, cpu do toho všechen čas i peníze. No a když to zprovozním najedu 150km, projedu 30l nafty, spálím gumy, zničím spojku a naseru sousedy, nehledě na zanedbávání mladé..Je to pěkně nakažlivý koníček.

BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
co se te spojky týče mluvyl jsem ze Savkou a udajně ten samostavitelnej přítlačák je tenčí, vyhřeje se a zkroutí a začne brát jen krajema tak nevím, zatím na něm ale taky jezdím na keramice, jinak mi radil 240mm přítlačák z e39 tds který nebyl ještě samostavitelný takže do roku 97-98 a k němu nechat udělat setrvačník s nižšším osazením aby se zvedla přítlačná síla, ale zase pak je problém, že jak se ojede lamela tak začne zas klouzat takže ji bude třeba měnit... hold spojka je nekonečný příběhBueno píše:Napuram: 30l nafty na 150km to nežralo ani když mi tekly 2 vstřiky) Jinak tu spojku doporučuju asi tu jakou mám já, jestli jí chceš vyřešit jednou a naposledy.. Jednohmota, lamela hds, přítlačák 3.0d.
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw


Tu zenerku použiješ 3V6 (tedy napětí bude omezeno na 3,6V) ta další dioda tomu přidá 0,6-0,7V (+další ten samý nárůst). Nastavit to přesně na hranu by chtělo mít více součástek s různými tolerancemi a měřit, nebo tam dát složitější stabilizátor. Ještě jsem s tatou koumal jak to totálně ochcat. V tomhle provedení by to mělo ještě 2x strmější charakteristiku na napětí na nárust tlaku.

Ale když jsem si ty hodnoty nastavoval manuálně, asi je to zbytečné.
E36 TDS el.pumpa 10mm, K26+výfuk trubka+IC Avia+vložka K&N do origo airboxu+olejový chladič E39 TDS. Zatím 0-100 za 8s @ 1,8 bar.
Uvidím hlavně v druhym autě co to bude dělat.. Mě zase naopak Savka říkal, že by tahle kombinace spojky měla být OK, když jsem u něj byl pro lamelu.. Takže teď čemu věřit.. No ukáže čas.. tohle se bohužel nepozná hnedmev1 píše:co se te spojky týče mluvyl jsem ze Savkou a udajně ten samostavitelnej přítlačák je tenčí, vyhřeje se a zkroutí a začne brát jen krajema tak nevím, zatím na něm ale taky jezdím na keramice, jinak mi radil 240mm přítlačák z e39 tds který nebyl ještě samostavitelný takže do roku 97-98 a k němu nechat udělat setrvačník s nižšším osazením aby se zvedla přítlačná síla, ale zase pak je problém, že jak se ojede lamela tak začne zas klouzat takže ji bude třeba měnit... hold spojka je nekonečný příběhBueno píše:Napuram: 30l nafty na 150km to nežralo ani když mi tekly 2 vstřiky) Jinak tu spojku doporučuju asi tu jakou mám já, jestli jí chceš vyřešit jednou a naposledy.. Jednohmota, lamela hds, přítlačák 3.0d.
diky jinak ten odpor tam mam použít teda 10k? nebo dát potenciometr a nastavit na těch 3,7V?Napuram píše:Jo ještě v tom schematu mám chybu (takhle by to krmilo ŘJ celou dobu 3,7V. Místo toho + na vstupu bude výstupní pin senzoru)
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
Abych to objasnil. Maximální napětí je určeno pouze průrazným napětím těch diod. Tedy zenerka 3V6 se do 3,6V chová jako rozpojená, po překročení této hranice jde velmi strmě téměř do zkratu. Ta druhá, jakákoliv usměrňovací dioda, toto napětí navýší na cca 4,2-4,3V (to už by byl nouzák), takže by si místo zenerky 3V6 použil zenerku 2V7, čímž by bylo maximální napětí 3,3-3,4V atd...Ten rezistor je tam pouze jako ochrana, která zamezí příliš velkému proudu, který by mohl zničit senzor, případně spálit diodu. Použij co najdeš mělo by to fungovat řádově od jednotek kOhm až po desítky. Nejsem si ale jist, jak přesně jsou ŘJ na to napětí nastavené. Příjde mi, že tak od 2,5-3,0V+ už ve výkonu není rozdíl.
E36 TDS el.pumpa 10mm, K26+výfuk trubka+IC Avia+vložka K&N do origo airboxu+olejový chladič E39 TDS. Zatím 0-100 za 8s @ 1,8 bar.