Stránka 9 z 18
Napsal: 22 říj 2009, 20:32
od Zbyšek
No mě jde spíše o to, aby se třeba ve škodovce nespletli (celkem běžná věc) a nedali mi něco jiného. Bohužel se asi nikde nedozvím, jestli ten olej G060726A2 je GL4, nebo je to GL5, která do mé převodovky nepatří.
Tak snad si nepřidělám problémy, když ho tam dám.
Napsal: 22 říj 2009, 21:11
od Huml
prodali ti ho správně, patří tam, tzn., že bude splňovat tebou výše uvedený a vypsaný specifikace

Napsal: 22 říj 2009, 21:12
od Zbyšek
Perfektní, díky
Napsal: 23 říj 2009, 09:03
od Zbyšek
Tak jsem zkontroloval hladinu oleje dolitím asi 1dcl nového oleje (komplet náplň se bude měnit začátkem příštího roku při výměně spojky) a převodovce tedy nic nechybí.
Na jednu stranu je to dobře, na druhou špatně, protože jsem si myslel, že mi v převodovce netěsní nějaké gufero u spojky, protože se mi mezi spojem přírub převodovky a motoru objevuje olej (tedy bylo to tam od něj zasrané, tak jsem to očistil a po 200km se tam objevila zase kapka - možná nějaký nedočištěný zbytek co se někde vyštrachal po cestách). Každopádně jsem si právě myslel, že to teče z převodovky, protože olej nesmrdí jako běžný motorák, ale spíše to mělo nádech k převoďáku. Vzhledem k tomu, že ale v převodovce skoro nic nechybělo, to ale určitě bude pouze motorový olej (navíc je zřetelně černý, což by z převodovky být neměl). Mám auto relativně krátce a původní majitel tam ještě vyměnil olej v motoru. Při přebírání auta byl olej zhruba na horní rysce, jenže to jsem se koukal asi po půl hodince od projetí auta při jeho prohlídce, tedy nemuselo to zcela sedět. Když jsem to pak za nějaký týden kontroloval doma, tak byly 3mm nad max. ryskou po dlouhém stání, tedy klidová hladina. Tohle množství jsem odsál vrchem a nechal to přesně na maximu. Bylo by tedy možné, že ten olej na spodku by byl právě příčinou toho, že někde vyhrkl ven, když ho tam bylo trošku víc? Teď totiž olej neubývá a já budu spíše asi sledovat, aby taky nepřibýval a aby se ta zvýšená hladina netýkala spíše přibývání, než přelití olejem (voda se neztrácí, ale do motoru nevidím, aby tam někde nešla nafta. Olej naftou nesmrdí).
Napsal: 28 říj 2009, 07:31
od kubiss
jen doplnim passat 6kv. imbus č.10
Napsal: 28 říj 2009, 12:28
od midnight_man
jo jo tiez sa chystam na vymenu v OI 5q nejaky ten castrol co splna VW normu, nie je to az take drahe a myslim, ze autu to len pomoze.
Napsal: 28 říj 2009, 18:40
od Biimbo
po přečtení je mi jasný, že dám jedinně origo pro šestikvalt. Ale teď ještě čím to povolím? Je tam nějakej vnitřní na zátce,vnější se tomu říká na přípravku, vícehran s pojistkou, nebo jak se to nazývá,ale nikde to sehnat nemůžu. Na pětikvaltu byl imbus 17 a nemělo to chybu.. Tady bohužel.. Čím to povolujete na 6q vy?
Napsal: 28 říj 2009, 19:47
od Misík
No je nato original kluc ale ak by si chcel si to vymenit sam staci ti taketo naradie a povolis to bez problemov a aj dotiahnes a myslim si ze urcite niekoho poznas co ma blicky.

Napsal: 28 říj 2009, 20:05
od Biimbo
to mě taky napadlo,ale myslel jsem, že bude nějaká míň násilná metoda. Akorát budu muset koupit nový, mám je už tak nějak bez zoubků

Napsal: 29 říj 2009, 18:54
od Biimbo
Napsal: 30 říj 2009, 21:51
od nogis
Zbyšek píše:
Na jednu stranu je to dobře, na druhou špatně, protože jsem si myslel, že mi v převodovce netěsní nějaké gufero u spojky, protože se mi mezi spojem přírub převodovky a motoru objevuje olej (tedy bylo to tam od něj zasrané, tak jsem to očistil a po 200km se tam objevila zase kapka - možná nějaký nedočištěný zbytek co se někde vyštrachal po cestách). Každopádně jsem si právě myslel, že to teče z převodovky, protože olej nesmrdí jako běžný motorák, ale spíše to mělo nádech k převoďáku. Vzhledem k tomu, že ale v převodovce skoro nic nechybělo, to ale určitě bude pouze motorový olej (navíc je zřetelně černý, což by z převodovky být neměl)...
Až budeš dělat spojku, mrkni na gufero na klice pod setrvákem. Dělalo mi to samý, druhovýroba se slevou mě stála 1200Kč.

Napsal: 30 říj 2009, 22:42
od Kornout
Huml píše:do 6° převodovky jen originál G 052 171 A2, akorát ti neřádi neví co by za něj chtěli, v etosu mám už 850,-za litr bez daně

19,5 eur/l
Napsal: 30 říj 2009, 23:16
od notobi
Zbyšek píše:Tak jsem zkontroloval hladinu oleje dolitím asi 1dcl nového oleje (komplet náplň se bude měnit začátkem příštího roku při výměně spojky) a převodovce tedy nic nechybí.
Na jednu stranu je to dobře, na druhou špatně, protože jsem si myslel, že mi v převodovce netěsní nějaké gufero u spojky, protože se mi mezi spojem přírub převodovky a motoru objevuje olej (tedy bylo to tam od něj zasrané, tak jsem to očistil a po 200km se tam objevila zase kapka - možná nějaký nedočištěný zbytek co se někde vyštrachal po cestách). Každopádně jsem si právě myslel, že to teče z převodovky, protože olej nesmrdí jako běžný motorák, ale spíše to mělo nádech k převoďáku. Vzhledem k tomu, že ale v převodovce skoro nic nechybělo, to ale určitě bude pouze motorový olej (navíc je zřetelně černý, což by z převodovky být neměl). Mám auto relativně krátce a původní majitel tam ještě vyměnil olej v motoru. Při přebírání auta byl olej zhruba na horní rysce, jenže to jsem se koukal asi po půl hodince od projetí auta při jeho prohlídce, tedy nemuselo to zcela sedět. Když jsem to pak za nějaký týden kontroloval doma, tak byly 3mm nad max. ryskou po dlouhém stání, tedy klidová hladina. Tohle množství jsem odsál vrchem a nechal to přesně na maximu. Bylo by tedy možné, že ten olej na spodku by byl právě příčinou toho, že někde vyhrkl ven, když ho tam bylo trošku víc? Teď totiž olej neubývá a já budu spíše asi sledovat, aby taky nepřibýval a aby se ta zvýšená hladina netýkala spíše přibývání, než přelití olejem (voda se neztrácí, ale do motoru nevidím, aby tam někde nešla nafta. Olej naftou nesmrdí).
Hladinu motorovýho oleje kontroluješ při provozní teplotě a po 2 minutách od vypnutí rozhodně ne když to stojí celou noc vždycky je ho tam ráno víc u každýho motoru díky tomuhle stavu se o nových AUDI A4 a A5 kde nejsou klasický měrky ale ukazuje to MMI upravoval soft aby to ráno na majitele neřvalo, že má oleje víc než by měl a přitom je ho tam akorát.
Napsal: 31 říj 2009, 07:59
od kuris
uppps tak toto je pre mna uplne nova informacia. doteraz som si stale myslel ze motorovy olej sa ma kontrolovat na studenom motore, napr. aj rano po celej noci. doteraz som to stale robil tak.
Napsal: 31 říj 2009, 12:02
od Zbyšek
Tedy to je pro mě také naprostá novinka. Když to zkontroluji chvíli po jízdě, samozřejmě ještě je kupa oleje kdo ví kde v oběhu a nesteče dolů, takže naprosto nepřesné měření. Vím že se přesně tímto způsobem má měřit u některých nových aut (většinou dost nových modelů), ale u octavie je snad správný normální starý způsob, tedy klidně změřit ráno po dlouhém stání.
Ovšem to nic nemění na tom, že pokud mi po kontrole při dlouhém stání bude olej přibývat po ujetí pár set kilometrů, je něco špatně.
Dnes na to zrovna mrknu. Jinak jakým způsobem by se mohla do oleje dostávat nafta? Ukapáváním trysky, že by neuavírala jak má?
EDIT: tak jsem olej zkontroloval po 320km dneska po stání auta od včerejška a hladina je v pohodě, tedy nestoupla. Budu to raději i tak sledovat dále, ale snad ta zvýšená hladina byla fakt jen následkem přelití.
Každopádně mě stále zajímá otázka přibývání nafty v oleji, protože voda se mi neztrácí a i kdyby k tomu někdy došlo, vím kde hledat problém a jak ho řešit. U nafty si tím ale moc jistý nejsem, tak abych byl případně v obraze.