To maj i ty původní, ne, jen to není pod karbonem vidět, že? Jde nejen o to, jak masivní ten nosič je ... Na 1.8/2.0 je to běžně, jde o tzv.
piston ring carrier, převzato z dieslů
The pistons are specially shaped FSI casting pistons with a cast-in ring carrier for the upper piston ring. The ring carrier technology is typical of high-stress passenger-car diesel engines. This technology was used for the first time in a petrol engine in the 2.0 litre TFSI. Thanks to the lightweight design concept, the ring carrier and a coated skirt, the pistons are highly durable and operate very smoothly with minimal friction losses.
No jestli to původní na 1.4 nemaj, tak se není čemu divit, ale ono si asi nevyberete viz vývoj u 1.8/2.0 ... 2.0TSI 174kW CNCB EA888 Gen3 po 80tkm, nosič vrchního kruhu v pístu nepomohl ...
https://youtu.be/0f--RSGJdvY?t=10102
furt se to točí dokola, chudá směs, vysoká teplota hoření, vysoký tlaky umocněný přeplňováním, takže je jedno, jestli je to diesel nebo benzín, oboje má stejný problémy a všude to nyní dusí kvůli NOx a ceně jiných protiopatření než je EGR technika ...