Kat Off
Moderátoři: šulda, Moderátoři
[quote="zorg"]
Ono je dobre vnimat i dusledky aplikace DPF, nejen vlastni rezim regenerace. Realny rozdil ve spotrebe stejneho auta s a bez DPF dela az 1,5l/100km a proc ? Protoze aby to auto s DPF jelo, honi ho vsichni do otacek, dole je mrtvy diky DPF a ridici jednotce, ktera limituje davkovani nafty v zavislosti na diferenci tlaku pred a za filtrem, tj primoumerne tomu jak je ucpany filtr.
Filtr se ucpava sazemi, ktere u spravne fungujiciho motoru vznikaji zejmena pri prechodovych rezimech. Napriklad pri pozadavku na akceleraci, nebot ta turbina se musi nejak roztocit, ze ? Z toho vyplyva, ze nejvetsi cocku dostava filtr kde ? Samozrejme ve meste. Kde se tudiz nejvic projevi diference ve spotrebe ? Taky ve meste a to cim vic je filtr ucpanej, nebot noha a mozek ridicuv ma zafixovane maximum toc. momentu a dokud to nezatahne stejne jak jest zafixovano, podvedome pridavame plyn a roste spotreba, protoze to co vnimame pocitove je prave toc. moment, jehoz maximum koreluje s nastupem TD, respektive s maximem plniciho tlaku.
Z toho vyplyva, ze DPF, respektive motormanagement obohaceny o cidla diferencialniho tlaku pracuje proti smyslu funkce motoru a nikdy to nebude uplne koser. Vzdy jen mensi nebo vetsi kompromis. Ekologie je v tomto pripade jen laciny prostredek k propagaci.
Ono je dobre vnimat i dusledky aplikace DPF, nejen vlastni rezim regenerace. Realny rozdil ve spotrebe stejneho auta s a bez DPF dela az 1,5l/100km a proc ? Protoze aby to auto s DPF jelo, honi ho vsichni do otacek, dole je mrtvy diky DPF a ridici jednotce, ktera limituje davkovani nafty v zavislosti na diferenci tlaku pred a za filtrem, tj primoumerne tomu jak je ucpany filtr.
Filtr se ucpava sazemi, ktere u spravne fungujiciho motoru vznikaji zejmena pri prechodovych rezimech. Napriklad pri pozadavku na akceleraci, nebot ta turbina se musi nejak roztocit, ze ? Z toho vyplyva, ze nejvetsi cocku dostava filtr kde ? Samozrejme ve meste. Kde se tudiz nejvic projevi diference ve spotrebe ? Taky ve meste a to cim vic je filtr ucpanej, nebot noha a mozek ridicuv ma zafixovane maximum toc. momentu a dokud to nezatahne stejne jak jest zafixovano, podvedome pridavame plyn a roste spotreba, protoze to co vnimame pocitove je prave toc. moment, jehoz maximum koreluje s nastupem TD, respektive s maximem plniciho tlaku.
Z toho vyplyva, ze DPF, respektive motormanagement obohaceny o cidla diferencialniho tlaku pracuje proti smyslu funkce motoru a nikdy to nebude uplne koser. Vzdy jen mensi nebo vetsi kompromis. Ekologie je v tomto pripade jen laciny prostredek k propagaci.
tak to aby si sel poprepichovat kola vsem sousedum co jazdi na stare 120 a podobne... jedno auto ani 10 ani 100 neni problem, tatktu neres katy, nikdo te nenuti si ho dat pric... ale nenut ani ty nikoho aby si ho nechaval...zorg píše:Já tedy nevím, kolik jsi viděl projíždět zaoceánských parníků kolem svého baráku, ale mě jezdí pod okny řádově tisíce aut denně. Většina řve a smrdí jako prase. A o to jde, auto ovlivňuje tvoje zdraví přímějš než nějaká loď nebo rafinerie někde 1000km daleko. Čímž neospravedlňuju to, aby ty lodě takhle prasily a nebo továrna znečišťovala, tak si to nevykládej, to bys to svinstvo pak třeba zase poobědval v lososu z Tesca...
Jinak 100 nebo 200mg není až tak dobrej příklad, ono třeba u katu a CO/HCO je to o řád (20-30x víc sem tu zahlíd) a to si ještě pronásob podobné číslo několika tisícovkami (aut denně) a dostaneš se k celkem zajímavým numerům....
VW golf IV, 1.9 TDI, 74 kw zatial vsetko povodne 

Ten poslední odstavec nějak nechápu cos tím chtěl říct. Mě je samozřejmě jasné, že pro motor a nervy řidiče je to hnus. Sám jezdím služebně ve Focusu a ten je nalazen přesně takhle kreténsky, že ve finále se to vlastně ani nedá s citem ovládat a člověk pak jede digitálně stylem ON/OFF.fabiátor píše: Z toho vyplyva, ze DPF, respektive motormanagement obohaceny o cidla diferencialniho tlaku pracuje proti smyslu funkce motoru a nikdy to nebude uplne koser. Vzdy jen mensi nebo vetsi kompromis. Ekologie je v tomto pripade jen laciny prostredek k propagaci.
Ale stejně si to spočítej i s tím nárůstem spotřeby. Auto bez DPF sežere 6, s DPF říkáš 7.5, ale DPF+KAT vypustí o půlku míň PM a 25x míň HCO/CO. Takže když si pak propočteš absolutní čísla emisí (g) i s tím nárůstem spotřeby, pořád na tom bude auto s těma systémama líp - něco jako o 2/5 míň a 20x míň.
Zajímavé je, že všichni jen katy vyndavají, peníze na ostatní úpravy mají, ale nějakej racingovej/sportovní průchozí kat nedá nikdo. Ptal jsem se tu už dávno, jaký použít kat s větším průchodem. Já bych za to těch pár tisíc navíc dal než abych byl za čuně. Co se teda na diesela takového (~400cpi) dá sehnat?
Jsi celkem mimo v několika věcech:kozelpub píše: tak to aby si sel poprepichovat kola vsem sousedum co jazdi na stare 120 a podobne... jedno auto ani 10 ani 100 neni problem, tatktu neres katy, nikdo te nenuti si ho dat pric... ale nenut ani ty nikoho aby si ho nechaval...
Já nikoho nenutím, já tady říkám, svůj názor, že auto bez katu je svinstvo. Na druhou stranu ale ty mě nutíš to pak dýchat. Zamysli se nad tím - ty sám vypustíš karcinogenního svinstva jako 20-30 jinejch aut. To ti přijde OK? 10 lidí z fóra a už je to 200-300 aut. Opakuju ještě jednou - do prostředí kde žijeme, já ty, on, ona, my všichni. A starejma 120 se tady neoháněj, to rovnou můžeme zpátky do jeskyní. Bejt po mym, tak bych takovýhle starý vraky vůbec na silnice nepouštěl. Do švajcu taky nesmíš s dvoutaktem.
Naposledy upravil(a) zorg dne 17 zář 2010, 16:26, celkem upraveno 1 x.
Se těším, až budeme mít všichni elektromobily, to pak toto vlákno muže admin konečně locknout 

Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
Velkomesta maji sva pozitiva i negativa a je na kazdem, aby si zvazil co je pro nej lepsi. Jestli se ti nelibi hluk, prach a splodiny, apeluj predevsim na sve zastupitele, aby prosazovali dostavbu obchvatu, rozumnou cenu za MHD, ktera bude motivovat lidi tyto prostredky vice pouzivat atp. Nebo se odstehuj za mesto na samotu do lesa.zorg píše:Na druhou stranu ale ty mě nutíš to pak dýchat.
Pripomina mi to diskusi nekuraka a kuraka. Nekurak kurakovi rika: "nekur umres" a kurak na to: "alespon budu vedet na co". Kdo z nich ma vic pravdu ? Urcite si nikdo nechceme zhorsovat sve nejblizsi prostredi vic nez je nutne, ale tu mez vnimani mame asi kazdy nekde jinde.zorg píše:To ale neznamená, že si to prostředí budeme ještě zhoršovat. I na samotu u lesa může dojet potuněná octa bez katu
Spíš poraď nějakej ten kat, co by nezhoršil propustnost a nebyla to levná jebka, co se za chvíli vysype.
Mimochodem, tebe taky urcite nikdo z nas nenutil se nastehovat na rusnou hlavni tridu, coz ja osobne vnimam jako daleko vetsi problem nez to, ze by v hypotetickem modelovem pripade na samote u lesa za tebou prijela JEDNA octa bez katu.
Ohledne katu zkus pohledat chvili na netu, urcite najdes. Zvlast kdyz se neomezis jen na svou materstinu.
To mi připomíná, jak jsme tuhle debatovali se sousedem v hospodě, jestli trubky v baráku měděný nebo plastový.
On říkal, že jedině měď neb plast a nedejbože ocel pouští svinstva.
No sice budu mít doma 20m zdravé mědi, ale z vodárny mi to jde v oceli a nebo v plastu, u debaty jsme vypili 10piv a vykouřili 20cigaret
On říkal, že jedině měď neb plast a nedejbože ocel pouští svinstva.
No sice budu mít doma 20m zdravé mědi, ale z vodárny mi to jde v oceli a nebo v plastu, u debaty jsme vypili 10piv a vykouřili 20cigaret

Já to zase beru tak, že pokud někdo má x 10tek tisíc na úpravy auta, může dát i racingovej kat. Já teda zkusim hutně pohledat a pak poreferuju, ale zatím jsem našel jen věci jako JOM apod.
Jinak jsme teď s kámošem (opravuje LKW) taky takhle debatovali a prej močovinovej systém redukce NOx se neskutečně sere a opravy jsou pak brutálně drahý. A nevypili ani nevykouřili jsme u toho nic, tak jsme ekologičtí, jen jsme mrzli ve stoje na chodbě
Jinak jsme teď s kámošem (opravuje LKW) taky takhle debatovali a prej močovinovej systém redukce NOx se neskutečně sere a opravy jsou pak brutálně drahý. A nevypili ani nevykouřili jsme u toho nic, tak jsme ekologičtí, jen jsme mrzli ve stoje na chodbě

Pak jsi ale nejen trouba ale tohle hraničí se zločinem. EURO 5 snižuje emise o 97 % (tzn. 30 x) než EURO 1 ! Když vyjmeš kat drasticky taky zvýšíš emise SO2 - pak to za autem neskutečně smrdí jako AVIE a SO2 dráždí sliznice = JED !Votas83 píše:Hezky jste to tady rozjelikazdopadne si stale stojim za svem i tak chci ho prič,pomuze mi nekdo?
![]()
p.s (kolega jezdi už jen na olej primo z fritezi,vic nez on smrdet nebudu..)
Neobhajovat filtr pevných částic může jen magor. Např. EURO 5 s DPF vypouští jen 2,5 mg sazí na 1 km, když filtr vyjmeš tak to máš 20 x tolik -to znamená zamoření o 10.000 m3 vzduchu navíc při najetí 20.000 km !!! To se nedá obhájit ani nikoliv perfektní technologií filtru pevných částic. To už neni o tuningu nebo zvyšování výkonu, to už je o hazardu zdraví náš všech !
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
Tak co bi si taki od ňeho čekal...Dani34el píše:Votas83: Pak jsi ale nejen trouba ale tohle hraničí se zločinem. EURO 5 snižuje emise o 97 % (tzn. 30 x) než EURO 1 ! Když vyjmeš kat drasticky taky zvýšíš emise SO2 - pak to za autem neskutečně smrdí jako AVIE a SO2 dráždí sliznice = JED !
Neobhajovat filtr pevných částic může jen magor. Např. EURO 5 s DPF vypouští jen 2,5 mg sazí na 1 km, když filtr vyjmeš tak to máš 20 x tolik -to znamená zamoření o 10.000 m3 vzduchu navíc při najetí 20.000 km !!! To se nedá obhájit ani nikoliv perfektní technologií filtru pevných částic. To už neni o tuningu nebo zvyšování výkonu, to už je o hazardu zdraví náš všech !
Já furt nechápu, co tam má za úpravy, že zrovna kat ho tolik limituje. Chápu když má někdo totálně překopanej motor, auto na sprinty nebo okruh a normálně s tím nejezdí, ale na běžnej provoz je to fakt prasečina. Škoda, že tu taky PaCH nemá přenosný měření emisí jako třeba v Německu...
Můžeš popsat, jak a na co se rozkládá SO2 na katu? Nějak nemůžu najít žádnou nehumusoidní kombinaci
