Kat Off

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

[quote="zorg"]

Ono je dobre vnimat i dusledky aplikace DPF, nejen vlastni rezim regenerace. Realny rozdil ve spotrebe stejneho auta s a bez DPF dela az 1,5l/100km a proc ? Protoze aby to auto s DPF jelo, honi ho vsichni do otacek, dole je mrtvy diky DPF a ridici jednotce, ktera limituje davkovani nafty v zavislosti na diferenci tlaku pred a za filtrem, tj primoumerne tomu jak je ucpany filtr.

Filtr se ucpava sazemi, ktere u spravne fungujiciho motoru vznikaji zejmena pri prechodovych rezimech. Napriklad pri pozadavku na akceleraci, nebot ta turbina se musi nejak roztocit, ze ? Z toho vyplyva, ze nejvetsi cocku dostava filtr kde ? Samozrejme ve meste. Kde se tudiz nejvic projevi diference ve spotrebe ? Taky ve meste a to cim vic je filtr ucpanej, nebot noha a mozek ridicuv ma zafixovane maximum toc. momentu a dokud to nezatahne stejne jak jest zafixovano, podvedome pridavame plyn a roste spotreba, protoze to co vnimame pocitove je prave toc. moment, jehoz maximum koreluje s nastupem TD, respektive s maximem plniciho tlaku.

Z toho vyplyva, ze DPF, respektive motormanagement obohaceny o cidla diferencialniho tlaku pracuje proti smyslu funkce motoru a nikdy to nebude uplne koser. Vzdy jen mensi nebo vetsi kompromis. Ekologie je v tomto pripade jen laciny prostredek k propagaci.
kozelpub
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 17 led 2010, 13:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od kozelpub »

zorg píše:Já tedy nevím, kolik jsi viděl projíždět zaoceánských parníků kolem svého baráku, ale mě jezdí pod okny řádově tisíce aut denně. Většina řve a smrdí jako prase. A o to jde, auto ovlivňuje tvoje zdraví přímějš než nějaká loď nebo rafinerie někde 1000km daleko. Čímž neospravedlňuju to, aby ty lodě takhle prasily a nebo továrna znečišťovala, tak si to nevykládej, to bys to svinstvo pak třeba zase poobědval v lososu z Tesca...
Jinak 100 nebo 200mg není až tak dobrej příklad, ono třeba u katu a CO/HCO je to o řád (20-30x víc sem tu zahlíd) a to si ještě pronásob podobné číslo několika tisícovkami (aut denně) a dostaneš se k celkem zajímavým numerům....
tak to aby si sel poprepichovat kola vsem sousedum co jazdi na stare 120 a podobne... jedno auto ani 10 ani 100 neni problem, tatktu neres katy, nikdo te nenuti si ho dat pric... ale nenut ani ty nikoho aby si ho nechaval...
VW golf IV, 1.9 TDI, 74 kw zatial vsetko povodne :(
zorg
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 23 led 2010, 10:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od zorg »

fabiátor píše: Z toho vyplyva, ze DPF, respektive motormanagement obohaceny o cidla diferencialniho tlaku pracuje proti smyslu funkce motoru a nikdy to nebude uplne koser. Vzdy jen mensi nebo vetsi kompromis. Ekologie je v tomto pripade jen laciny prostredek k propagaci.
Ten poslední odstavec nějak nechápu cos tím chtěl říct. Mě je samozřejmě jasné, že pro motor a nervy řidiče je to hnus. Sám jezdím služebně ve Focusu a ten je nalazen přesně takhle kreténsky, že ve finále se to vlastně ani nedá s citem ovládat a člověk pak jede digitálně stylem ON/OFF.

Ale stejně si to spočítej i s tím nárůstem spotřeby. Auto bez DPF sežere 6, s DPF říkáš 7.5, ale DPF+KAT vypustí o půlku míň PM a 25x míň HCO/CO. Takže když si pak propočteš absolutní čísla emisí (g) i s tím nárůstem spotřeby, pořád na tom bude auto s těma systémama líp - něco jako o 2/5 míň a 20x míň.

Zajímavé je, že všichni jen katy vyndavají, peníze na ostatní úpravy mají, ale nějakej racingovej/sportovní průchozí kat nedá nikdo. Ptal jsem se tu už dávno, jaký použít kat s větším průchodem. Já bych za to těch pár tisíc navíc dal než abych byl za čuně. Co se teda na diesela takového (~400cpi) dá sehnat?

kozelpub píše: tak to aby si sel poprepichovat kola vsem sousedum co jazdi na stare 120 a podobne... jedno auto ani 10 ani 100 neni problem, tatktu neres katy, nikdo te nenuti si ho dat pric... ale nenut ani ty nikoho aby si ho nechaval...
Jsi celkem mimo v několika věcech:
Já nikoho nenutím, já tady říkám, svůj názor, že auto bez katu je svinstvo. Na druhou stranu ale ty mě nutíš to pak dýchat. Zamysli se nad tím - ty sám vypustíš karcinogenního svinstva jako 20-30 jinejch aut. To ti přijde OK? 10 lidí z fóra a už je to 200-300 aut. Opakuju ještě jednou - do prostředí kde žijeme, já ty, on, ona, my všichni. A starejma 120 se tady neoháněj, to rovnou můžeme zpátky do jeskyní. Bejt po mym, tak bych takovýhle starý vraky vůbec na silnice nepouštěl. Do švajcu taky nesmíš s dvoutaktem.
Naposledy upravil(a) zorg dne 17 zář 2010, 16:26, celkem upraveno 1 x.
borelli
Přispěvovatel
Příspěvky: 583
Registrován: 01 říj 2007, 09:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od borelli »

Se těším, až budeme mít všichni elektromobily, to pak toto vlákno muže admin konečně locknout :-)
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
zorg
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 23 led 2010, 10:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od zorg »

Obrázek
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

zorg píše:Na druhou stranu ale ty mě nutíš to pak dýchat.
Velkomesta maji sva pozitiva i negativa a je na kazdem, aby si zvazil co je pro nej lepsi. Jestli se ti nelibi hluk, prach a splodiny, apeluj predevsim na sve zastupitele, aby prosazovali dostavbu obchvatu, rozumnou cenu za MHD, ktera bude motivovat lidi tyto prostredky vice pouzivat atp. Nebo se odstehuj za mesto na samotu do lesa.
zorg
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 23 led 2010, 10:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od zorg »

To ale neznamená, že si to prostředí budeme ještě zhoršovat. I na samotu u lesa může dojet potuněná octa bez katu (LOL)
Spíš poraď nějakej ten kat, co by nezhoršil propustnost a nebyla to levná jebka, co se za chvíli vysype.
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

zorg píše:To ale neznamená, že si to prostředí budeme ještě zhoršovat. I na samotu u lesa může dojet potuněná octa bez katu (LOL)
Spíš poraď nějakej ten kat, co by nezhoršil propustnost a nebyla to levná jebka, co se za chvíli vysype.
Pripomina mi to diskusi nekuraka a kuraka. Nekurak kurakovi rika: "nekur umres" a kurak na to: "alespon budu vedet na co". Kdo z nich ma vic pravdu ? Urcite si nikdo nechceme zhorsovat sve nejblizsi prostredi vic nez je nutne, ale tu mez vnimani mame asi kazdy nekde jinde.

Mimochodem, tebe taky urcite nikdo z nas nenutil se nastehovat na rusnou hlavni tridu, coz ja osobne vnimam jako daleko vetsi problem nez to, ze by v hypotetickem modelovem pripade na samote u lesa za tebou prijela JEDNA octa bez katu.

Ohledne katu zkus pohledat chvili na netu, urcite najdes. Zvlast kdyz se neomezis jen na svou materstinu.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14446
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

To mi připomíná, jak jsme tuhle debatovali se sousedem v hospodě, jestli trubky v baráku měděný nebo plastový.

On říkal, že jedině měď neb plast a nedejbože ocel pouští svinstva.

No sice budu mít doma 20m zdravé mědi, ale z vodárny mi to jde v oceli a nebo v plastu, u debaty jsme vypili 10piv a vykouřili 20cigaret (rofl)
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

mna chlapci presvedčili

KAT ON :D
Mercdes C cdi
zorg
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 23 led 2010, 10:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od zorg »

Já to zase beru tak, že pokud někdo má x 10tek tisíc na úpravy auta, může dát i racingovej kat. Já teda zkusim hutně pohledat a pak poreferuju, ale zatím jsem našel jen věci jako JOM apod.
Jinak jsme teď s kámošem (opravuje LKW) taky takhle debatovali a prej močovinovej systém redukce NOx se neskutečně sere a opravy jsou pak brutálně drahý. A nevypili ani nevykouřili jsme u toho nic, tak jsme ekologičtí, jen jsme mrzli ve stoje na chodbě :lol2:
Votas83
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 12 dub 2009, 18:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Votas83 »

Hezky jste to tady rozjeli :) kazdopadne si stale stojim za svem i tak chci ho prič,pomuze mi nekdo? (hm)
p.s (kolega jezdi už jen na olej primo z fritezi,vic nez on smrdet nebudu.. :) )
Dani34el
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 23 srp 2008, 23:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dani34el »

Votas83 píše:Hezky jste to tady rozjeli :) kazdopadne si stale stojim za svem i tak chci ho prič,pomuze mi nekdo? (hm)
p.s (kolega jezdi už jen na olej primo z fritezi,vic nez on smrdet nebudu.. :) )
Pak jsi ale nejen trouba ale tohle hraničí se zločinem. EURO 5 snižuje emise o 97 % (tzn. 30 x) než EURO 1 ! Když vyjmeš kat drasticky taky zvýšíš emise SO2 - pak to za autem neskutečně smrdí jako AVIE a SO2 dráždí sliznice = JED !
Neobhajovat filtr pevných částic může jen magor. Např. EURO 5 s DPF vypouští jen 2,5 mg sazí na 1 km, když filtr vyjmeš tak to máš 20 x tolik -to znamená zamoření o 10.000 m3 vzduchu navíc při najetí 20.000 km !!! To se nedá obhájit ani nikoliv perfektní technologií filtru pevných částic. To už neni o tuningu nebo zvyšování výkonu, to už je o hazardu zdraví náš všech !
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
Ondras83
Přispěvovatel
Příspěvky: 642
Registrován: 12 říj 2008, 17:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u HK

Příspěvek od Ondras83 »

Dani34el: ty seš mi ňákej aktivista
felda 1,3 72 koní ;-)..ex
OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS
zorg
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 23 led 2010, 10:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od zorg »

Dani34el píše:Votas83: Pak jsi ale nejen trouba ale tohle hraničí se zločinem. EURO 5 snižuje emise o 97 % (tzn. 30 x) než EURO 1 ! Když vyjmeš kat drasticky taky zvýšíš emise SO2 - pak to za autem neskutečně smrdí jako AVIE a SO2 dráždí sliznice = JED !
Neobhajovat filtr pevných částic může jen magor. Např. EURO 5 s DPF vypouští jen 2,5 mg sazí na 1 km, když filtr vyjmeš tak to máš 20 x tolik -to znamená zamoření o 10.000 m3 vzduchu navíc při najetí 20.000 km !!! To se nedá obhájit ani nikoliv perfektní technologií filtru pevných částic. To už neni o tuningu nebo zvyšování výkonu, to už je o hazardu zdraví náš všech !
Tak co bi si taki od ňeho čekal...
Já furt nechápu, co tam má za úpravy, že zrovna kat ho tolik limituje. Chápu když má někdo totálně překopanej motor, auto na sprinty nebo okruh a normálně s tím nejezdí, ale na běžnej provoz je to fakt prasečina. Škoda, že tu taky PaCH nemá přenosný měření emisí jako třeba v Německu...

Můžeš popsat, jak a na co se rozkládá SO2 na katu? Nějak nemůžu najít žádnou nehumusoidní kombinaci :) Myslel jsem, že množství síry se snižuje už na úrovni výroby paliva.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“