jak na zlepseni TD

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
lacik
Přispěvovatel
Příspěvky: 145
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2008, 10:21
Bydliště: Košice

Příspěvek od lacik »

Nechapem otazke?
Tom89
Přispěvovatel
Příspěvky: 438
Odpovědi: 0
Registrován: 23 dub 2009, 10:38

Příspěvek od Tom89 »

lacik píše:Nechapem otazke?
Byli 2 druhy motoru.Starší měli štělování ventilu jak u 120 a novější měli hydrošteli.Jestli ty máš ten starší motor tak tam nedáš hlavu jak z 1.6 z hydroštelama tak i z 1.9 :)
lacik
Přispěvovatel
Příspěvky: 145
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2008, 10:21
Bydliště: Košice

Příspěvek od lacik »

Nemali nahodou zdvihatka z menitelnymi podložkami a hydrošteli.
Tom89
Přispěvovatel
Příspěvky: 438
Odpovědi: 0
Registrován: 23 dub 2009, 10:38

Příspěvek od Tom89 »

lacik píše:Nemali nahodou zdvihatka z menitelnymi podložkami a hydrošteli.
To nevím nikdy sem ten motor neviděl,ale kámoš to chtěl měnit a říkal mě že to tak nejde
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Skoda 120 to ma uplne jinak. Jednak je to rozvod OHV a serizovani ventilove vule se dela serizovacima sroubama. U vw 1,6D a TD starsi typ se vule serizuje podlozkama u novejsich zhruba od r.v. 85 se vule serizuje automaticky tlakem oleje pomoci hydraulickych zdvihatek.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
sanka
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 30 zář 2010, 00:21

Příspěvek od sanka »

Hoj kluci jen jedna otazecka, mam G II 1,6 GTD (ani snim nejezdim jen byl urceny na pokusy s TD motorem)

Dal jsem otevrene sani, 65mm rouru od svodu az dozadu, pridal na cerpadle naftu (bohuzel bez otackomeru- metoda pokus omyl) zaslepil jsem tu hadicku na ovladani bypassu turba cas od casu to vyvezu na opustena mista a zkousim jestli se mi teda povedlo to trochu naladit a nepodarilo asi.. pac jede to sice lip ale nastup turba je strasne pozde nemam otackomer ale odhadoval bych to tak ve 3500ot pak to tahne jak splaseny ale uz musim radit dalsi kvalt... otazka tedy je jak dostat kroutak niz????? nerikejte at kupuju jiny turbo nebo vstriky bo at mi to nekdo naladi a pod. to neni auto na investice ale jen na nauceni principu jak na to ;)
Tom89
Přispěvovatel
Příspěvky: 438
Odpovědi: 0
Registrován: 23 dub 2009, 10:38

Příspěvek od Tom89 »

sanka píše:Hoj kluci jen jedna otazecka, mam G II 1,6 GTD (ani snim nejezdim jen byl urceny na pokusy s TD motorem)

Dal jsem otevrene sani, 65mm rouru od svodu az dozadu, pridal na cerpadle naftu (bohuzel bez otackomeru- metoda pokus omyl) zaslepil jsem tu hadicku na ovladani bypassu turba cas od casu to vyvezu na opustena mista a zkousim jestli se mi teda povedlo to trochu naladit a nepodarilo asi.. pac jede to sice lip ale nastup turba je strasne pozde nemam otackomer ale odhadoval bych to tak ve 3500ot pak to tahne jak splaseny ale uz musim radit dalsi kvalt... otazka tedy je jak dostat kroutak niz????? nerikejte at kupuju jiny turbo nebo vstriky bo at mi to nekdo naladi a pod. to neni auto na investice ale jen na nauceni principu jak na to ;)
Hod na to intercooler a dolad to na přidavači
Uživatelský avatar
rici.houba
Přispěvovatel
Příspěvky: 937
Odpovědi: 0
Registrován: 01 črc 2007, 19:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rici.houba »

Ahoj pánové,
mám dotázek. Ulevil jsem sání a z víka udělal hadici k zemi,ale z hadice to dost kouří. Když píšu dost,myslim fakt dost,na křižovatkách na mě lidi mávaj,že mi tam něco hoří :D

Chci se zeptat,zda je to normální,případně kde je příčina. Olej z hadice nekape,jde z ní jen pára a to ve velkým množství. Kamarád to má udělaný obdobně a naopak pára žádná,ale kapky na zemi...

Tak nevím...

Díky za info !!!
Uživatelský avatar
Jayson
Aktivista
Příspěvky: 1693
Odpovědi: 0
Registrován: 14 zář 2008, 16:01

Příspěvek od Jayson »

Možná je voda v oleji a tudy se vypařuje ven.
Uživatelský avatar
rici.houba
Přispěvovatel
Příspěvky: 937
Odpovědi: 0
Registrován: 01 črc 2007, 19:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rici.houba »

Voda nemizí,emulze na víčku neni...
OndraGTD
Přispěvovatel
Příspěvky: 151
Odpovědi: 0
Registrován: 26 úno 2010, 12:42

Příspěvek od OndraGTD »

Ahoj, poctivě sem přečetl všech 95 stran :D a to několikrát. Mám Golfa II, 1.6 TD, JR, tlačím 1.8 baru - turbo KKK, dodělávaný IC. Přidáno na naftě. Auto jede o dost víc, ale mám pár otázek (hlavně pro SMOKA:D) protože ten co tu předvedl, před ním smekám ( tim se nechci dotknout nikoho dalšího)
Takže otázka 1) Mám origo sání včetně origo filtru - je lepší ho nějak zaměnit nebo vyhovuje?
2) Co trysky? Mám tam origo trysky 51 kW, nicméně mám v dílně motor Sb 59 kW a chtěl bych přehodit trysky, má to cenu nebo né ? Tady na foru je to dost rozporuplné jestli pomůžou nebo ne
3) výfuk.... nevíc o mám za slepenec, ale od svodu cista trubka, pak jakoby predtlumic takovy valec na sponach, nicmene je skrz nej videt kdyz sem ho mel sundanej. na aute je delanej nerezovej koncovej tlumic na zakazku, auto nerve, jen tak od 3 tisic zacne mit docela dobrej zvuk, ale ptam se jestli bych ten vejfuk mohl nejak vylepsit. Nejde mi o zvuk ale o vykon.
4) auto ma docela tvrdej chod a ja nevim jestli to mam pripisovat stavu motoru nebo predvstriku, jak muzu regulovat predvstrik?
Tom89
Přispěvovatel
Příspěvky: 438
Odpovědi: 0
Registrován: 23 dub 2009, 10:38

Příspěvek od Tom89 »

Vstřiky ti pomužou,ale dočet sem se nějaké lepší vstřiky na 1.6 TD a 1.9 TD,ale stojí 120 doláčů
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Bydliště: Jihlava

nastavení

Příspěvek od Milo75 »

Zdravím



Takže jsem namontoval upravené vstřikovací čerpadlo z původního motoru (2,4)

A tak nějak si nejsem jistý nastavením, pro porovnání:



2,0TD-0,97-0,99-9mm pístek

2,4TD-0,78-0,80-10mm pístek

2,5TD-080-0,85-10mm pístek

2,5TD (EDC)-0,6-?



2,8td (10mm pístek) jsem nastavil na poprvé s neupraveným čerpadlem na cca 1,17 viz foto





Ted s čerpadlem z 2,4ky jsme nastavil na cca 0,95, což bych řekl, že je ještě málo, protože při studeným startu motor bíle zakouří, ale taky je to možná tím, že nemám nastavený pořádně sytič



Věcná: odkloněním čerpadla od bloku motor černě kouřil skoro na volnoběh

Přikloněním k bloku motor bíle kouřil a chcípal



Měl jsem zafixováno, že je to naopak



Jedná se o motor od firmy VM motori





Dále:



Mám namontované VGT turbo z A6, když sem ho měl nastavené, aby bralo od spodu, tak fungovalo jak motorová brda v nízkých otáčkách, ale zase max tlak byl 1,6 bar a spotřeba nešla pod 7,5 i když je člověk 90 nebo 120, ted, když sem seřídil doraz té páčky co ovládá lopatky, tak- že by nemělo turbo dělat špunt ve výfuku, se ale nemohu dostat s tlakem přes 1,1 bar. (na naftě je přidáno a přidavač zbroušen docela dosti)



Jak to nastavit??



Navrtat díru do svodů před turbo a změřit přetlak - někdo mi to už popisoval, ale už si nemohu vzpomenout

Když je tam velký přetlak, tak turbo funguje v nízkých otáčkách jako špunt, ale jak poznám že tam je přetlak akorát?? Kolik by měl být??

díky za odpověd

milo


Obrázek
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
Majkl.fiat
Přispěvovatel
Příspěvky: 197
Odpovědi: 0
Registrován: 17 bře 2009, 12:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: nastavení

Příspěvek od Majkl.fiat »

Milo75 píše:Zdravím



Takže jsem namontoval upravené vstřikovací čerpadlo z původního motoru (2,4)

A tak nějak si nejsem jistý nastavením, pro porovnání:



2,0TD-0,97-0,99-9mm pístek

2,4TD-0,78-0,80-10mm pístek

2,5TD-080-0,85-10mm pístek

2,5TD (EDC)-0,6-?



2,8td (10mm pístek) jsem nastavil na poprvé s neupraveným čerpadlem na cca 1,17 viz foto





Ted s čerpadlem z 2,4ky jsme nastavil na cca 0,95, což bych řekl, že je ještě málo, protože při studeným startu motor bíle zakouří, ale taky je to možná tím, že nemám nastavený pořádně sytič



Věcná: odkloněním čerpadla od bloku motor černě kouřil skoro na volnoběh

Přikloněním k bloku motor bíle kouřil a chcípal



Měl jsem zafixováno, že je to naopak



Jedná se o motor od firmy VM motori





Dále:



Mám namontované VGT turbo z A6, když sem ho měl nastavené, aby bralo od spodu, tak fungovalo jak motorová brda v nízkých otáčkách, ale zase max tlak byl 1,6 bar a spotřeba nešla pod 7,5 i když je člověk 90 nebo 120, ted, když sem seřídil doraz té páčky co ovládá lopatky, tak- že by nemělo turbo dělat špunt ve výfuku, se ale nemohu dostat s tlakem přes 1,1 bar. (na naftě je přidáno a přidavač zbroušen docela dosti)



Jak to nastavit??



Navrtat díru do svodů před turbo a změřit přetlak - někdo mi to už popisoval, ale už si nemohu vzpomenout

Když je tam velký přetlak, tak turbo funguje v nízkých otáčkách jako špunt, ale jak poznám že tam je přetlak akorát?? Kolik by měl být??

díky za odpověd

milo


Obrázek
Čao, ač se to nezdá, TDčko má dost spalin, a při objemu 2,8 je dost možné (řekl bych 100%) že je GT20 na ten motor malé a prostě ho nenastavíš. Stejný problém jsme měl s GT17 na 1,9TD. Zkusil bych 2256, 2260 apod. něco většího. Bude se ti to i líp ladit. To že se chová jako špunt je pak o vyladění, stačí jak jsi psal, navrtat do svodů díru, navést barometr (tak do 5 barů optimál) a sledovat, při volnoběhu by přetlak měl být 0, při prudkém sešlápnutí plynu vyletí, klidně i ke 3 barům, ale hned jak turbo začne něco tlačit a regulovat lopatky by měl padnout. Mě na 1,9TDid s GT20 padá až skoro k nule (0,2 - 0,3b, v sání to samé) a pak nabíhá +/- stejně s plnícím tlakem, EMP by může být při plném zatížení a max. tlaku o cca 0,2 - 0,5 baru vyšší než plnící tlak. Max. plnící tlak je pak už jen o předpětí pružinky v baňce. Čím tvrdší, tím podrží lopatky déle zavřené a tím jde plnící tlak víc nahoru. Osobně ještě vyzkoušeno - naštelovat horní doraz baňky tak, aby vyjížděla na max zároveň s plně otevřenýma lopatkama, pak to reguluje dá se říct nejlíp.

Ohledně předvstřiku, rozvod na čerpadlo je oz. kolem, takže je možné že čerpadlo se točí opačně proti motoru, proto se děje to co jsi psal. Základní předvstřik bych u TD nastavil okolo 1,00, tím nic nezkazíš a od toho se odvíjel dál. Pokud jde tvrdě ubrat, pokud po startu za studena blafá do bíla až bílomodra, přidat. Zase optimální přidávat na hodinkách, ať vidíš rozdíl o kolik posuneš a co se zlepšilo. Startovací předvstřik je tam automaticky nebo na lanko? Pokud na lanko tak tam snad ani nejde nic zkazit pokud zachováš chod páky. A startovací předvstřik se odvíjí od statického předvstřiku. Ťakže když je statický malý, je malý i startovací.
Fiat Uno TDi.d., 1929 ccm, GT2052V, Race520, čerpadlo mTDI 12 mm, exhoust 60 mm, FMIC, open air filtr :-)

VW Transporter T4 1,9mTDI - blok+hlava 1Z, pajšl ASZ, čerpadlo 11mm, PP764, turbo ještě nevím, co se podaří, zatím serie TD :)
Majkl.fiat
Přispěvovatel
Příspěvky: 197
Odpovědi: 0
Registrován: 17 bře 2009, 12:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: nastavení

Příspěvek od Majkl.fiat »

xxx
Naposledy upravil(a) Majkl.fiat dne 06 kvě 2011, 11:56, celkem upraveno 1 x.
Fiat Uno TDi.d., 1929 ccm, GT2052V, Race520, čerpadlo mTDI 12 mm, exhoust 60 mm, FMIC, open air filtr :-)

VW Transporter T4 1,9mTDI - blok+hlava 1Z, pajšl ASZ, čerpadlo 11mm, PP764, turbo ještě nevím, co se podaří, zatím serie TD :)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“