
Motor BXE KO! Zlomená ojnice!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tohle je klasika, špatné mazání..Za prvé pořád jsou individua, která věří nesmyslům koncernu o intervalech oleje a právě je zde i ta nezodpovězená otázka, v čem jsou šály původní s proběhem 200000 km jiné než ty novodobé náhražkové ..Možná by stálo zato, vytáhnout si do kabiny tlakoměr oleje na přímo , aby řidič mohl sledovat mazání motoru v různých režimech a případný pokles jej může včas varovat a ne se nechat ojebávat tovární politikou a ulhanou kontrolkou mazání přes řídící jednotku..Už také začínám věřit názoru odborníků, že prašnost v naší republice je tak veliká, na rozdíl od jiných států, že olej je přes vzduchový filtr /který málokdo mění každou výměnu oleje/tak zanášen prachem, že postupně je z něho brusná pasta, která snižuje jeho mazivost tak, že jsou z něj poté olejové splašky plné brusu..A i výměna po 15000km je až moc..A když se k tomu připočtou motory s velkým proběhem a tím s většími vůlemi, jsou díry v bloku tohoto jen výsledkem..Babo raď, v čem je zakopaný pes.. 

nepropadat panice...
Nevím, jestli je velká, ale přišli na to experti, ne blbec jako já..Prach nejen vydírá válce, ale obohacuje i olej , který pak ztrácí postupně svou funkci/specifikaci/. A pokud se motor dostane do zátěže na hraně, kterou dobrý olej běžně zvládá, nastává problém. A samozřejmě přidá se i zvětšená vůle v kluzných ložiscích,/normální projev při km proběhu / která "podporuje" zadření..Při změnách tahu motoru, např. brzděním motorem , popřípadě akcelerací se při vůli dotkne např. u ojnice šála v čepem kliky a místo olejového filmu vznikne mžikové tření, kdy se šála přilepí k čepu a protočí se v ojnici a je vymalováno..Někdy také právě jen lehce popojede, ucpe mazací díru čepu kliky a už není cesta zpět. A když se to stane s olejem s omezenou schopností, stane se tohle prostě dřív..Berte to jako názor, řekl bych, že takhle nějak k zadření dochází.. Samozřejmě zde asi i hraje roli odolnost směsi ojniční šály, proto asi ty jejich INOVACE ..... 

nepropadat panice...
Tak díra v bloku není.Ale je podratý válec.je v něm tak 1mm rýha.Nevím co se událo,to co je na fotce se vysypalo z vany.Pístní čep utržený z pístu,ojnice má oko sešlápnuté jak pod lisem a je na 4 kousky.Zadřené to není.Šály KS na ostatních ojnicích jak nové.Ojniční čep na klice je poškozený jen lehce asi jak dostal ránu od něčeho.On s tím pan majitel asi ještě kousek jel.
Buď povolil šroub,nebo se rozlítla ojnice nebo uletěl píst,ale to asi ne to by asi zůstala ojnice v celku.
To jedno víko z ojnice je tam jaksi navíc.Je ze sousedního válce jak jsem se koukal na šálky.

Buď povolil šroub,nebo se rozlítla ojnice nebo uletěl píst,ale to asi ne to by asi zůstala ojnice v celku.
To jedno víko z ojnice je tam jaksi navíc.Je ze sousedního válce jak jsem se koukal na šálky.

OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Kulance navýměnu šálů
Myslíte si, že je nějaká pravděpodobnost, že by mi VW zaplatil preventivní výměnu šálů se šrouby u mého BXE z 04/2008? doložitelný pravidelný servis v autorizáku. Najeto 183tkm, čili nejvyšší čas minimálně na jejich kontrolu
.
No ta bene, pokud by vypadaly, jako různé zveřejněné fotky s horníma šálama vydřenýma na měď.
Na koho se mám případně s tímto požadavkem obrátit? Prostě bych doložil opotřebované šály, fakturu ze servisu (asi je jedno, zda autorizák či neutorizák).
Nebo je to jen vysněné scifi?

No ta bene, pokud by vypadaly, jako různé zveřejněné fotky s horníma šálama vydřenýma na měď.
Na koho se mám případně s tímto požadavkem obrátit? Prostě bych doložil opotřebované šály, fakturu ze servisu (asi je jedno, zda autorizák či neutorizák).
Nebo je to jen vysněné scifi?

VW TOURAN 1.9TDI 77kW BXE 2008
No i tak je to zbytečný výdaj půlka částky (odhadem plácnu 40.000,-) za nový motor/polomotor, když se tomu dá předejít pouhou výměnou šál+šroubů za ca 4000,-Kč. No a já mám navíc VW Touran T2, nikoliv Škodu.Tomas6 píše:To nevím.Škodovka ale poskytuje prej kulanci na motory rozbité. Snad až 50 procent nového motoru.
VW TOURAN 1.9TDI 77kW BXE 2008
Dá se tomu předejít výměnou.Možná....Viz octa co mám teď na zvedáku. Tam jsou šály jako nové. A stejně je ojnice na x kusů.Osobně si myslím že ty motory jsou řádně odrbané na materiálu a toto je jen důsledek.
Já chtěl jen poukázat na to že se k tomu nějak staví.Ikdyž výhra to není.Škodovka dá 40 až 50 tis ale dalších 40 až 50 dá zákazník plus dalších 20 až 30 za práci a ostatní díly.
Já chtěl jen poukázat na to že se k tomu nějak staví.Ikdyž výhra to není.Škodovka dá 40 až 50 tis ale dalších 40 až 50 dá zákazník plus dalších 20 až 30 za práci a ostatní díly.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Dá se tomu předejít výměnou.Možná....Viz octa co mám teď na zvedáku. Tam jsou šály jako nové. A stejně je ojnice na x kusů.Osobně si myslím že ty motory jsou řádně odrbané na materiálu a toto je jen důsledek.
Já chtěl jen poukázat na to že se k tomu nějak staví.Ikdyž výhra to není.Škodovka dá 40 až 50 tis ale dalších 40 až 50 dá zákazník plus dalších 20 až 30 za práci a ostatní díly.
Já chtěl jen poukázat na to že se k tomu nějak staví.Ikdyž výhra to není.Škodovka dá 40 až 50 tis ale dalších 40 až 50 dá zákazník plus dalších 20 až 30 za práci a ostatní díly.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km




Ojnice na druhém válci z důvou prasknutí ojničního šroubu si udělala výlet na čerstvý vzduch bez varování a za jízdy zastaven motor!


Na klice je vidět že motor mazal jak má nikde nebyl náznak loupajícího se kompozitu ložisek ojnic

Minimální poškození kliky ale na záchranu nebude půlka ojnice byla nabrána vyvažovákem a zasekla se do bloku takovým způsobem že nešla ven ani po povolení hlavních ložisek výsledek totální destrukce spodku...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!