Stránka 2 z 2

Napsal: 27 čer 2012, 13:06
od roman1648
zkusit základní věci jak píše dhfool, popř zkusit start na start sprej, abys vyločil mechanickou stránku věci
pak dej vědět cos objevil

Napsal: 05 zář 2012, 15:04
od Fx323i
Také jsem zvědavý, jak to dopadlo. Může to být i imobilizér. Od roku 1/95 používá BMW dvoufázový imobilizér. Napřed zkontroluje data v klíči a pak povolí točení startéru. Pak se zkontroluje, jestli jednotka motoru a imobilizéru patří k sobě a následně povolí zapalování a vstřikování.

E46 už má plovoucí kód v klíči i mezi jednotkami. Někdy se stane, že se rozpadne plovoucí kód v klíči a auto potom nestartuje. Na vině bývá:
a) vybitá baterka v autě s klíčem v zapalování
b) vadný T/R modul (u E46 není, resp. je součástí jednotky imobilizéru)
c) špatná snímací cívka imobilizéru
d) vada mimo imobilizér - vypálená el. část spínačky nebo vadný startér, vedení


Pokud auto točí a nechytne, může být rozpadlý plovoucí kód mezi jednotkami. Diagnostika by to měla zjistit, záleží, co používáš. Tam bývá na vině slabá baterka, špatné hlavní relé ŘJ motoru, nebo vada na jedné z jednotek (ale to bývá ta poslední možnost).

To jen tak cvičně pro příště... :-) Věřím, že už je dávno vyřešeno.

Napsal: 05 zář 2012, 20:17
od romanespana
Fx323i píše:Také jsem zvědavý, jak to dopadlo. Může to být i imobilizér. Od roku 1/95 používá BMW dvoufázový imobilizér. Napřed zkontroluje data v klíči a pak povolí točení startéru. Pak se zkontroluje, jestli jednotka motoru a imobilizéru patří k sobě a následně povolí zapalování a vstřikování.

E46 už má plovoucí kód v klíči i mezi jednotkami. Někdy se stane, že se rozpadne plovoucí kód v klíči a auto potom nestartuje. Na vině bývá:
a) vybitá baterka v autě s klíčem v zapalování
b) vadný T/R modul (u E46 není, resp. je součástí jednotky imobilizéru)
c) špatná snímací cívka imobilizéru
d) vada mimo imobilizér - vypálená el. část spínačky nebo vadný startér, vedení


Pokud auto točí a nechytne, může být rozpadlý plovoucí kód mezi jednotkami. Diagnostika by to měla zjistit, záleží, co používáš. Tam bývá na vině slabá baterka, špatné hlavní relé ŘJ motoru, nebo vada na jedné z jednotek (ale to bývá ta poslední možnost).

To jen tak cvičně pro příště... :-) Věřím, že už je dávno vyřešeno.
vyreseno to neni, auto je ve stadiu NEZAVESUJTE PROSIM, JSTE V PORADI. ceka na misto v dilne, ale jak pises to hlavni rele, popsal bys mi kde presne je? dik

Napsal: 05 zář 2012, 21:13
od Fx323i
A co přesně to dělá? Točí a nechytne? Škoda, že jsi tak z daleka... S BMW Scannerem 1.4 (není drahý) se dá odhalit prakticky jakákoliv chyba imobilizéru, jeden typ chyby (právě ten způsobený vadou relé/slabou baterkou, spočívající v rozpadu plovoucího kódu mezi jednotkami) to umí opravit.

Hlavní relé ŘJ motoru je umístěné podle roku a měsíce výroby:
Obrázek
Obrázek
Obrázek

http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/E46_EK2003B.htm
http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/E46_EK2003A.htm

Cena relé je v autorizáku je v ČR v přepočtu pod 10 EUR bez DPH. Ale pokud už je jednou špatné, způsobí, že auto zničehonic zdechne a pak už nejde natočit - točí a nenastartuje, nebo zničehonic přestane startovat. Je rozpadlý plovoucí kód ISN mezi EWS3 a DDE.

Zkoušel jsi vyčíst chybové kódy? Co ukazujou budíky při startování? Není náhodou teplota v maximu?

Napsal: 05 zář 2012, 21:50
od romanespana
presna tak, teplota na max, nekdy kdyz skoci do normalu, auto chytne ok, ale jak je na max, tak ani tuk. do toho lezu autocomem, a prubnu i v-checker500, na bmw je celkem v kondici.

Napsal: 05 zář 2012, 21:59
od Fx323i
To vypadá na to hlavní relé nebo přímo ŘJ motoru. Špatná zpráva je, že pokud je to ŘJ motoru (předpokládám, že čidlo teploty jsi měřil), tak máš vlastně dvě možnosti:
a) novou v autorizáku
b) z vrakáče komplet jednotku motor + imobilizér + klíče a buď přepouzdřit a předělat klíče tak, aby byly vnitřnosti v klíčích se správnou planžetou, nebo prohodit i zámky. Velmi prima pro toho, kdo pak chce doobjednat klíč v autorizáku (podle vinka přijde nakódovaný a vyříznutý).

Jakou jednotku mu měnili?

Co ty chybové kódy? Hlásí něco? Blbé je, že čerpadlo bude hlásit i pokud je OK čerpadlo a KO jednotka (už jsem zažil asi třikrát).

Napsal: 05 zář 2012, 22:12
od romanespana
ja uz si ted nevzpomenu, co to hlasilo, ale ma pocit ze do budiku jsem se nedostal, a jinak nejaky hlouposti okolo abs a dveri. ale kdyz furt dokola zapinam a vypinam klicek az do doby, kdy teplota zustane v realu, tak auto chytne a jezdi treba celej den, ale jak ho zdochnes, tak pak zas stokrat zapinat a vypinat klicek.

Napsal: 05 zář 2012, 22:22
od Fx323i
Osobně bych jako první zkusil to hlavní relé, minimálně proměřit, co dělá, očistit kontakty, to samé na ŘJ motoru. Rozhodně to nedělej s klíčem v zapalování, pokud není synchronizace EWS a DDE rozhozená teď, pak už by určitě byla a jestli nemáš nástroje na tuhle operaci, asi by sis moc nepolepšil. Každopádně tu synchronizaci bych udělal taky, jestli máš jak.

Jinak pokud jde o tu diagnostiku, fakt by to na tohle chtělo spíš nějaký speciálnější nástroj. Jestli máš po ruce VAG KKL kabel, tak jde upravit, aby běhal se softwarem INPA. Ten ti může říct celkem dost informací o tom, co se tam děje. Např. právě, co dělá imobilizér, testy akčních členů a podobně. Čistě vyčítání chybových kódů v tomhle případě nemusí pomoct.

Napsal: 08 zář 2012, 08:55
od Fx323i
Ještě taková doplňující věc: Na ten budík teploty jsem se neptal náhodou. Při zapnutém ACC totiž budík teploty má defaultní hodnotu právě v maximu v případě, že nedochází ke komunikaci s jednotkou motoru DDE. Tudíž všechno ukazuje na ŘJ motoru, kontakty, nebo její napájení.

Kompletní schémata k E46 najdeš na http://wds.spaghetticoder.org

Pokud máš možnost odposlechu k-linky a CAN-busu u ŘJ motoru osciloskopem, vrhnul bych se na ni. Pakliže budou vypadat nějak takhle:

K-bus
Obrázek

CAN BUS
Obrázek

...hodil bych autorizáku, který dělal výměnu ŘJ motoru (?), tu jednotku na hlavu jako reklamaci. On bohužel i nový díl může být vadný, což si málokdo uvědomí, když ho tahá naleštěný z krabice.

PS: Nezapomeň očistit všechny pojistky, relátka a sloty pro ně. Docela častý problém u E46 je zkondenzovaná vlhkost u pojistek, protože jsou uvnitř auta v kastlíku.

Napsal: 06 říj 2012, 19:21
od Fx323i
Tak jsem dneska řešil E38 740i se stejným resp. podobným problémem. Nakonec to byla kombinace vybité baterky a prasklá pojistka ŘJ motoru.

Pojistky řídící elektroniky jsou hned vedle hlavního relé ŘJ motoru v takovém boxíku, není do něj moc vidět a blbě se do něj leze.

Na obrázku je to to větší:
Obrázek

Za půl hodinky nebylo co řešit, oprava asi za pět korun, nejdražší na tom byla cesta za pánem asi 50 km.

Napsal: 26 pro 2012, 21:53
od alesak1188
romanespana píše:ja uz si ted nevzpomenu, co to hlasilo, ale ma pocit ze do budiku jsem se nedostal, a jinak nejaky hlouposti okolo abs a dveri. ale kdyz furt dokola zapinam a vypinam klicek az do doby, kdy teplota zustane v realu, tak auto chytne a jezdi treba celej den, ale jak ho zdochnes, tak pak zas stokrat zapinat a vypinat klicek.
A není to náhodou velice známá věc, že když se BMW přehřeje, tak chcípne? Ted už jen příčinu té vysoké teploty a je to.