vydrz oleje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33638
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

burek píše:Interval vymeny rozvodu by me take zajimal.jak to je u xc 90 2.5t. Dekuji

řekni tatovi at se zeptá v hokně, ;)
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Odpovědi: 0
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

burek píše:Interval vymeny rozvodu by me take zajimal.jak to je u xc 90 2.5t. Dekuji
Měnit rozvody netřeba... felicia je toho důkazem (rofl)
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
burek
Přispěvovatel
Příspěvky: 934
Odpovědi: 0
Registrován: 27 říj 2008, 18:46
Bydliště: Brno

Příspěvek od burek »

Pisu ze by.me to zajimalo be ze jw bude delat...
Seat Altea XL BLS , turbo BMM+jednohmota HDS 57 by huml
Uživatelský avatar
Golfisko
Aktivista
Příspěvky: 1109
Odpovědi: 0
Registrován: 01 bře 2006, 18:36
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvek od Golfisko »

Interval výměny rozvodů bude podobný jako u oleje, buď najeté km nebo staří, záleží co nastane dříve ;)

Data pro tvůj motor neznám, ale když teďka plácnu do větru 90t km/ 4 roky možná nebudu daleko od pravdy...
G3 Variant 1,9 TDiObrázek ... only S764
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33638
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

interval rozvodového řemene u xc 2,5T je 16O tisíc nebo deset let,

výměna oleje je 2OOOO km nebo 12 měsíců, API SH SJ,


další otázky jestli to vydrží dva roky nebo půl, nebo v práci říkal šulin který o tom nemá páru naprosto zbytečné ;)
Uživatelský avatar
Golfisko
Aktivista
Příspěvky: 1109
Odpovědi: 0
Registrován: 01 bře 2006, 18:36
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvek od Golfisko »

Tak to celkem cumin - interval az na 10 let. Automobilky vetsinou planuji vse ,, dozivotne" na 4-5let :)
G3 Variant 1,9 TDiObrázek ... only S764
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33638
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Golfisko píše:Tak to celkem cumin - interval az na 10 let. Automobilky vetsinou planuji vse ,, dozivotne" na 4-5let :)
hm by ses divil 1.6 tdci GBDB přijel borec že má 9O,OOO že chce měnit rozvody, vozil ke měn 4 auta, rožla se mu kontrolka ale na filtr ve výfuku,

řekl jsem mu že má času dost servisní interval rozvodů je 24O.OOO km a 1O let

:o

jel do hodonína a tam mu mechanik řekl pokud si chce odrovnat všechny auta tak at ke mně jezdí dál, žádný řemen víc jak 15O.OOO km prej nevydrží, už ke mně nejezdí,
leží mi to v žaludku jak jedna kladka u alh ;)
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

já mám isuzu 1.7D r.v. 96 a mám interval 120000km nebo 8 let. Ale mám tam řemen přímo od isuzu.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33638
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

burton.b22 píše:já mám isuzu 1.7D r.v. 96 a mám interval 120000km nebo 8 let. Ale mám tam řemen přímo od isuzu.
no a když na korzu nedáš řemen přímo od isuzu tak co :? už tomu nevěříš nebo interval poloviční :?
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

To pravě nevím jestli to platí pro všechny výrobce. Jenom mně překvapilo že je ten řemen od isuzu ten už asi nikde nekoupím. Ale já už na tom stějně rozvody dělat nebudu. Spíš jen ze zvědavosti.
Transporter
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Odpovědi: 0
Registrován: 13 čer 2009, 15:02
Bydliště: Adelaide

Příspěvek od Transporter »

Marek77 píše:
Václav Žižka píše:U benzínu s nájezdem, co uvádíš, ty dva roky v pohodě.
U dieselu nee.
Milý zlatý bratře Žižko - je to přesně naopak. Olej v motoru stárne především chemicky. A protože benzin je ve srovnání s naftou mnohem a mnohem agresívnější a navíc vysušuje (zatímco nafta maže), olej v benzinových motorech stárne nesrovnatelně rychleji, než v motorech naftových. To je vcelku známá věc, proto nechápu, kde jsi k tomu přišel.
A proto se v dieslech vzdycky menil olej co 5,000km kdyz v benzinovych motorech byl interval uz 10,000km. (hm)

Tak nevim kdo to ma naopak? :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Miloši, málokdo šetří zákazníka, ale spíš myslí na kšeft. Stalo se mi to také, ale šlo o ramena, snažím se lidem ušetřit, ale je pravda, že to kolikrát nemá cenu. Koumes jim nakecá, že jim upadne kolo nebo se potká motor..Na druhé straně je problém, když já třeba u Ford 1,6 HDi 80kw tvrdím majiteli, že je pro jeho dobro měnit olej v 15000 km a ne podle blbé továrny v 25000 km a on jede jinam , kde jsou hoši s pomalovanými overaly a ti mu řeknou, že chci udělat kšeft... :)
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

burek píše:Interval vymeny rozvodu by me take zajimal.jak to je u xc 90 2.5t. Dekuji
Dnešní intervaly výměny rozvodů jsou poměrně vysoké a konkrétně Volvo má opravdu značně dlouhé výměny. Brácha má V40 s motorem 1,8i a taky má velmi dlouhé výměnné intervaly.

Pokud tatík nenajede ani po deseti letech kilometry, které by měly rozvody vydržet, je na něm, jak to vyřeší. Já to vidím takhle: Pokud je na motoru 2,5T u Volva výměna po 160.000 km nebo po 10 letech a tatík po těch letech najede dejme tomu půlku nebo méně než půlku kilometrů (tedy méně než 80.000 km), pak může třeba výměnu rozvodů vyřešit tak, že vymění pouze řemen. Kladky většinou nestárnou. Pokud by ovšem za 10 let provozu najel třeba 120.000 km, už by měl vyměnit všechno, protože dalších 10 let (tedy dalších 120 tisíc km) už kladky vydržet nemusejí.

Ale to je čistě hypotetický postup - praxe může být zcela jiná. Znám auta, u kterých při výměně rozvodů vyndám kladky a ty chrastí jako po smrti. Naopak znám mnoho motorů, kde když vyndám kladky, jsou jako nové. Na mém motoru (AFN) jsem měl napínací kladku rozvodů 270.000 km (tři řemeny) a i poté byla jako nová (a bylo mi doslova líto ji vyhodit). Je to kus od kusu a těžko paušalizovat.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33638
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

marku ale když o tom píšeš bereš v patrnost že u některých motorů máš třeba 24O öoo a někde máš 9O.OOO a za kařdých 3O.OOO km kontrola, napnutí nebo výměna tak měnit rozvody po 3O.OOO km je naprosto normální

že je jako vytáhneš totál vyšlšhané v intervalu a oni měly být už dávno vyměněny miloš
burek
Přispěvovatel
Příspěvky: 934
Odpovědi: 0
Registrován: 27 říj 2008, 18:46
Bydliště: Brno

Příspěvek od burek »

Marku dekuji ti za osvetleni..jsem o neco chytrejsi...otec ma najeto 130 tis.km a je to rok 05 takze ma cas.... jeste by me zajimala spolehlivost a celkove nejaka recenze techto motoru.nema nekdo zkusenosti.nikde jsem toho moc nepocetl.zatim si auto seveli..... dekuji vsem za odpovedi
Seat Altea XL BLS , turbo BMM+jednohmota HDS 57 by huml
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“