AFN - snímač tlaku v sání

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mně to psalo tuto závadu vlastně od začátku, co auto mám, ale nijak negativně se to neprojevovalo - jelo to, nežralo..... Jen ty blbé teplé starty, ale to je častá věc a vyřešil jsem ji relátkem.

Uvidíme...
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

tuhle chybu mi to taky uz dost dlouho hazi , a neco na tom bude , kdyz jsem logoval prubeh turba , tak melo sttracne pomalej nabeh a nekde na 2500 ot teprve dosahlo plneho tlaku a dle grafu v podstate nedoslo k regulacio turba , jelikoz max plnici tlak byl sotva dosazenej, nicmene auto v realu jede ok , ale kdyz tomu poradne slapnu , tak od 2500 ot zacne dost sicet (ne piskat) , takze je mozny ze tlaci treba 1,3b ale jednotka si mysli ze tlaci sotva 0,9 skoda ze si nevyfotil tu jednotku rozebranou
Marek77 píše:picus16: Mně to celé roky psalo chybu 65535 - ŘJ motoru vadná /Sporadicky. Ale do nouze to nepadlo nikdy.

Ladas: Ale ono to jelo jak má celý čas - žádný problém s výkonem nikdy nebyl. To je na tom celém to divné právě. Anebo to teď pojede lépe (čili konečně jak má - jak píšeš) a celý ten čas to jelo blbě. Ovšem v tom případě si neumím představit, jak to teď asi pojede, když celou dobu to lítá jako vítr.

Uvítal bych, kdyby to mělo nějaký vliv na spotřebu. Sice to žere víceméně tak, jak má, ale každá slzenka dobrá, ne? ;-)
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

proc by ji fotil? Vytahnes jednotku,povolis 4 sroubky,stahnes ten plastovej nebo hlinikovej obal a uz je hadicka videt. Ty jednotky jsou nejmene 14 az 18 let stary,tak neni cemu se divit ze ty hadicky jsou na sracky ;)
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Já to pořád nechápu - to je to čidlo (ne)kalibrovaný (na jinej než atm. tlak) nebo jak to jako funguje, že ukazuje špatně při reálnější hodnotě atm.tlaku?!? (přece kdybych jí ufikl, tak by tam měl bejt přesnější atm.tlak než z nějakýho vedení v jakýkoliv části sání, ne???) Taky s tim už x let jezdim a až na vyloženě ojedinělý případy "ochrany turba" (požad. tlak turba 1540 místo 1948mbar) to imho nemá žádnej vliv ani při náhr.hodnotě atm.tlaku (přesný číslo si nepamatuju, mam pocit, že něco kolem 600mbar) ...
pašíkombi AFN B597
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

V jednotce jsou dvě tlaková čidla. Jedno je čidlo atmosférického tlaku, to prostě jen reaguje na tlak okolního vzduchu. Někdy se mu neodborně říká čidlo nadmořské výšky - prakticky podle okolního tlaku vzduchu koriguje vstřikované množství, aby například u moře neměl motor malý výkon, či naopak aby na horách motor nehulil jako prokopnutá kamna. S plnicím tlakem za turbem nemá vůbec nic společného.

Druhé je čidlo tlaku za turbem - to je spojeno hadičkou se sacím potrubím.

Pokud ta hadička uvnitř jednotky praskne, fouká tudy plnicí tlak, který vyvine turbo pro motor, a ten únik tlaku dovnitř jednotky ovlivňuje mimo jiné i čidlo atmosférického tlaku. Jednotka je totiž vodotěsně a prachotěsně uzavřená, proto tlak z turba, který do ní prasklinou v hadičce vnikne, nemůže ven a zlobí tam.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 16 srp 2012, 10:17, celkem upraveno 3 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4290
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

taky mi to psalo řídící jednotka vadná, měl sem jí rozebranou a hadička byla zdravá (wallbash)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já nečekám, že by mi to tu závadu přestalo psát. Pokud jo, bude to příjemný bonus navíc. Mně tou opravou šlo spíš o to, aby motor chodil jak má a dostával relevantní údaje od snímačů.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

Marek77 píše:V jednotce jsou dvě tlaková čidla. Jedno je čidlo atmosférického tlaku, to prostě jen reaguje na tlak okolního vzduchu. Někdy se mu neodborně říká čidlo nadmořské výšky - prakticky podle okolního tlaku vzduchu koriguje vstřikované množství, aby například u moře neměl motor malý výkon, či naopak aby na horách motor nehulil jako prokopnutá kamna. S plnicím tlakem za turbem nemá vůbec nic společného.

Druhé je čidlo tlaku za turbem - to je spojeno hadičkou se sacím potrubím.

Pokud ta hadička uvnitř jednotky praskne, fouká tudy plnicí tlak, který vyvine turbo pro motor, a ten únik tlaku dovnitř jednotky ovlivňuje mimo jiné i čidlo atmosférického tlaku. Jednotka je totiž vodotěsně a prachotěsně uzavřená, proto tlak z turba, který do ní prasklinou v hadičce vnikne, nemůže ven a zlobí tam.
Lip uz to snad napsat nejde,tohle by musela pochopit i baba na hajzlikach (noteeth)
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tak to je asi ta moje kantorská deformace :-).

Baba na hajzlikách asi jo - ale aby to taky pochopil Fanda TDI....... ;-)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

:D nechame se prekvapit. Nektery uplne snad prvni TDI meli ten ten A.T. snimac dokonce externi. Nedavno jsem se s tim setkal pri vymene jednotky s internim snimacem,dokonce tam jsou prohozeny piny na kontrolku zhaveni a tusim spinani predehrevu. Ale to uz jsem drobet jinde.
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Na víkend jedu do Písku, čili T-Z cca 400 km. Tak potom podám info, jestli je to na jízdě nějak znát.


BTW mám jednotku 028......HB.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

ok, jsem guma ;) , já měl za to, že je přímo v řj jen čidlo atm.tlaku a k němu právě ta hadička (např. kvůli kompenzaci změn tlaku díky proudícímu vzduchu při jízdě) a že jednotka je jinak utěsněná (měl jsem to možná taky nejdřív pořádně okouknout než psát), ale tim pádem by první mělo začít "kecat" to druhý čidlo, ne? (resp. by na něm měl bejt větší úbytek než je "rozptýlenej" přebytek u toho atmosférickýho, ne??) A v tom případě ani nechci vědět, kolik by turbo reálně foukalo při "vzorovym průběhu" na grafu ... Já to snad budu muset taky kuchnout už jen pro ujasnění ...
btw já mam 028906021GL
pašíkombi AFN B597
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Fakt je, že při běžné jízdě jsem žádný úbytek výkonu nepozoroval, nebo aspoň mi to tak připadalo. Ale když jsem třeba jel naložený po dálnici a musel jsem někde v kopci přibrzdit před nějakým lenochodem, bylo potom dost těžké zrychlování. Řeknu to jinak - při rychlosti 80 km/h mám rovných 1900 rpm na pětku - když jsem z nějakých 130 brzdil na 80-90 (otáčky kolem 2000), trvalo potom dlouho, než se to rozjelo a takový ten slušný pojezd se dostavil až při 2500 rpm. Možná, že to je to, co tu popisoval supermuf - do 2500 rpm to nejede úplně správně.

Uvidím zítra - jak to pojede po jihu Čech ;-).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Registrován: 22 říj 2009, 17:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Milosss »

Dnes som to pozrel a naozaj, hadička do RJ od sania začína len kúsok od snímaču na teplotu sacieho vzduchu. Ale už začiatok ten opletaný bol dosť spuchrelý. Vidím to na výmenu všetkých podtlakových hadičiek.
Vie niekto, aké rozmery presne potrebujem? Jedná sa o B5 Passat AHU.
Viem že na ovládanie N75ky mi stačí meter 3,2mm hrubých. No na tento snímač a na ventil pre EGR priemer neviem. Poradíte? Vďaka.
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

asi som dementny, ale vysvetli mi niekto aky je rozdiel v atmosferickom tlaku v RJ a v sacom potrubi pri vypnutom motore?
Preco by mala byt ta prasknuta hadicka dovodom na vypisanie chyby vadnej RJ?
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“