Stránka 2 z 10

Napsal: 16 srp 2012, 08:19
od Marek77
Mně to psalo tuto závadu vlastně od začátku, co auto mám, ale nijak negativně se to neprojevovalo - jelo to, nežralo..... Jen ty blbé teplé starty, ale to je častá věc a vyřešil jsem ji relátkem.

Uvidíme...

Napsal: 16 srp 2012, 09:21
od supermuf0090
tuhle chybu mi to taky uz dost dlouho hazi , a neco na tom bude , kdyz jsem logoval prubeh turba , tak melo sttracne pomalej nabeh a nekde na 2500 ot teprve dosahlo plneho tlaku a dle grafu v podstate nedoslo k regulacio turba , jelikoz max plnici tlak byl sotva dosazenej, nicmene auto v realu jede ok , ale kdyz tomu poradne slapnu , tak od 2500 ot zacne dost sicet (ne piskat) , takze je mozny ze tlaci treba 1,3b ale jednotka si mysli ze tlaci sotva 0,9 skoda ze si nevyfotil tu jednotku rozebranou
Marek77 píše:picus16: Mně to celé roky psalo chybu 65535 - ŘJ motoru vadná /Sporadicky. Ale do nouze to nepadlo nikdy.

Ladas: Ale ono to jelo jak má celý čas - žádný problém s výkonem nikdy nebyl. To je na tom celém to divné právě. Anebo to teď pojede lépe (čili konečně jak má - jak píšeš) a celý ten čas to jelo blbě. Ovšem v tom případě si neumím představit, jak to teď asi pojede, když celou dobu to lítá jako vítr.

Uvítal bych, kdyby to mělo nějaký vliv na spotřebu. Sice to žere víceméně tak, jak má, ale každá slzenka dobrá, ne? ;-)

Napsal: 16 srp 2012, 09:40
od sniper--
proc by ji fotil? Vytahnes jednotku,povolis 4 sroubky,stahnes ten plastovej nebo hlinikovej obal a uz je hadicka videt. Ty jednotky jsou nejmene 14 az 18 let stary,tak neni cemu se divit ze ty hadicky jsou na sracky ;)

Napsal: 16 srp 2012, 09:54
od FandaTDI
Já to pořád nechápu - to je to čidlo (ne)kalibrovaný (na jinej než atm. tlak) nebo jak to jako funguje, že ukazuje špatně při reálnější hodnotě atm.tlaku?!? (přece kdybych jí ufikl, tak by tam měl bejt přesnější atm.tlak než z nějakýho vedení v jakýkoliv části sání, ne???) Taky s tim už x let jezdim a až na vyloženě ojedinělý případy "ochrany turba" (požad. tlak turba 1540 místo 1948mbar) to imho nemá žádnej vliv ani při náhr.hodnotě atm.tlaku (přesný číslo si nepamatuju, mam pocit, že něco kolem 600mbar) ...

Napsal: 16 srp 2012, 10:08
od Marek77
V jednotce jsou dvě tlaková čidla. Jedno je čidlo atmosférického tlaku, to prostě jen reaguje na tlak okolního vzduchu. Někdy se mu neodborně říká čidlo nadmořské výšky - prakticky podle okolního tlaku vzduchu koriguje vstřikované množství, aby například u moře neměl motor malý výkon, či naopak aby na horách motor nehulil jako prokopnutá kamna. S plnicím tlakem za turbem nemá vůbec nic společného.

Druhé je čidlo tlaku za turbem - to je spojeno hadičkou se sacím potrubím.

Pokud ta hadička uvnitř jednotky praskne, fouká tudy plnicí tlak, který vyvine turbo pro motor, a ten únik tlaku dovnitř jednotky ovlivňuje mimo jiné i čidlo atmosférického tlaku. Jednotka je totiž vodotěsně a prachotěsně uzavřená, proto tlak z turba, který do ní prasklinou v hadičce vnikne, nemůže ven a zlobí tam.

Napsal: 16 srp 2012, 10:10
od Jarda S.
taky mi to psalo řídící jednotka vadná, měl sem jí rozebranou a hadička byla zdravá (wallbash)

Napsal: 16 srp 2012, 10:19
od Marek77
Já nečekám, že by mi to tu závadu přestalo psát. Pokud jo, bude to příjemný bonus navíc. Mně tou opravou šlo spíš o to, aby motor chodil jak má a dostával relevantní údaje od snímačů.

Napsal: 16 srp 2012, 10:55
od sniper--
Marek77 píše:V jednotce jsou dvě tlaková čidla. Jedno je čidlo atmosférického tlaku, to prostě jen reaguje na tlak okolního vzduchu. Někdy se mu neodborně říká čidlo nadmořské výšky - prakticky podle okolního tlaku vzduchu koriguje vstřikované množství, aby například u moře neměl motor malý výkon, či naopak aby na horách motor nehulil jako prokopnutá kamna. S plnicím tlakem za turbem nemá vůbec nic společného.

Druhé je čidlo tlaku za turbem - to je spojeno hadičkou se sacím potrubím.

Pokud ta hadička uvnitř jednotky praskne, fouká tudy plnicí tlak, který vyvine turbo pro motor, a ten únik tlaku dovnitř jednotky ovlivňuje mimo jiné i čidlo atmosférického tlaku. Jednotka je totiž vodotěsně a prachotěsně uzavřená, proto tlak z turba, který do ní prasklinou v hadičce vnikne, nemůže ven a zlobí tam.
Lip uz to snad napsat nejde,tohle by musela pochopit i baba na hajzlikach (noteeth)

Napsal: 16 srp 2012, 11:08
od Marek77
Tak to je asi ta moje kantorská deformace :-).

Baba na hajzlikách asi jo - ale aby to taky pochopil Fanda TDI....... ;-)

Napsal: 16 srp 2012, 11:17
od sniper--
:D nechame se prekvapit. Nektery uplne snad prvni TDI meli ten ten A.T. snimac dokonce externi. Nedavno jsem se s tim setkal pri vymene jednotky s internim snimacem,dokonce tam jsou prohozeny piny na kontrolku zhaveni a tusim spinani predehrevu. Ale to uz jsem drobet jinde.

Napsal: 16 srp 2012, 11:26
od Marek77
Na víkend jedu do Písku, čili T-Z cca 400 km. Tak potom podám info, jestli je to na jízdě nějak znát.


BTW mám jednotku 028......HB.

Napsal: 16 srp 2012, 13:49
od FandaTDI
ok, jsem guma ;) , já měl za to, že je přímo v řj jen čidlo atm.tlaku a k němu právě ta hadička (např. kvůli kompenzaci změn tlaku díky proudícímu vzduchu při jízdě) a že jednotka je jinak utěsněná (měl jsem to možná taky nejdřív pořádně okouknout než psát), ale tim pádem by první mělo začít "kecat" to druhý čidlo, ne? (resp. by na něm měl bejt větší úbytek než je "rozptýlenej" přebytek u toho atmosférickýho, ne??) A v tom případě ani nechci vědět, kolik by turbo reálně foukalo při "vzorovym průběhu" na grafu ... Já to snad budu muset taky kuchnout už jen pro ujasnění ...
btw já mam 028906021GL

Napsal: 16 srp 2012, 14:16
od Marek77
Fakt je, že při běžné jízdě jsem žádný úbytek výkonu nepozoroval, nebo aspoň mi to tak připadalo. Ale když jsem třeba jel naložený po dálnici a musel jsem někde v kopci přibrzdit před nějakým lenochodem, bylo potom dost těžké zrychlování. Řeknu to jinak - při rychlosti 80 km/h mám rovných 1900 rpm na pětku - když jsem z nějakých 130 brzdil na 80-90 (otáčky kolem 2000), trvalo potom dlouho, než se to rozjelo a takový ten slušný pojezd se dostavil až při 2500 rpm. Možná, že to je to, co tu popisoval supermuf - do 2500 rpm to nejede úplně správně.

Uvidím zítra - jak to pojede po jihu Čech ;-).

Napsal: 16 srp 2012, 18:36
od Milosss
Dnes som to pozrel a naozaj, hadička do RJ od sania začína len kúsok od snímaču na teplotu sacieho vzduchu. Ale už začiatok ten opletaný bol dosť spuchrelý. Vidím to na výmenu všetkých podtlakových hadičiek.
Vie niekto, aké rozmery presne potrebujem? Jedná sa o B5 Passat AHU.
Viem že na ovládanie N75ky mi stačí meter 3,2mm hrubých. No na tento snímač a na ventil pre EGR priemer neviem. Poradíte? Vďaka.

Napsal: 16 srp 2012, 19:00
od toefuk
asi som dementny, ale vysvetli mi niekto aky je rozdiel v atmosferickom tlaku v RJ a v sacom potrubi pri vypnutom motore?
Preco by mala byt ta prasknuta hadicka dovodom na vypisanie chyby vadnej RJ?