Stránka 2 z 5

Napsal: 02 úno 2006, 21:48
od julio tabi
prepáčte učím sa! ten orginá ovzd .OVENTROP toc uno by som už kúpil. stojí to zato pretože konfort jazdenia bez skackania a zodchýňania a zaolejovaných rúk za tých 1400 sk stojí. jazdíme s tým na 2 náklaďákoch a MB 300 TD.

Napsal: 03 úno 2006, 23:34
od Ropák
Můžeš tu prosímtě dát nějakou adresu, kde se ten automatický ventil dá obědnat za 1400 SK. Díky

odpoveď

Napsal: 05 úno 2006, 20:21
od julio tabi
[v piatok mi má prísť nový model. tieto sme dražili na nemeckom e-bay.skús oventrop .cz

Napsal: 13 dub 2006, 16:38
od Hertzberger
K čemu je vlastně takový ventil dobrý? Možná je to blbý dotaz, ale fakt to nějak nechápu, o čem je tady teď řeč...... Díky za info.

Napsal: 13 dub 2006, 16:46
od julio tabi
oventrop odvzdušňuje naftu v prepade z vstrek. čerpadla a zabraňuje miešaniu oleja s naftou.Neodobera palivo potom teplo a ne tlačí ho späť do nádrže.julio

Napsal: 13 dub 2006, 16:52
od Hertzberger
Dík. Takže když mi nebude vadit, že po přepnutí na olej půjde trocha nafty do nádrže a naopak když přepnu na naftu, tak mi půjde zase ta samá část oleje do nádržky s naftou, nemusím to řešit??? Asi by mi bodlo schéma jak to má ve skutečnosti vypadat. Nevím k čemu jsou vývody na čerpadle, přepad a tak dále. No ale to tu asi nikdo nějak přehledně nenakreslí.

Napsal: 13 dub 2006, 17:04
od julio tabi
oventrop má 3 otvory :od spodu vstup z nádrže na pravo pri pohlade z hora výstup do čerpadla a na ľavo prepad z čerpadla.Spiatočka do nádrže sa nepoužíva ,ale v zime sa oplatí čo to prepustiť do nádrže. julio

Napsal: 13 dub 2006, 17:15
od Hertzberger
Takže když ho mám, tak vůbec nepoužívám žádné zpětky do nádrže (do naftové ani do olejové) a tak nemíchám olej s naftou a naftu s olejem, jestli to dobře chápu?! On tedy funguje tak, že když má čerpadlo přebytek a tlačí do jakoby zpětky, tak vypne přísun od nádrže a dodává tam z toho přepadu??? Jestli jo, tak on to dělá nějak mechanicky, nebo elektricky?

Napsal: 13 dub 2006, 17:19
od julio tabi
dva plaváky nad sebou.pozor!!!!Výrobca pre použitie v autách nerešpektuje záruku a odporúča sa na prevádzkovú teplotu max 60stupňov. julio

Napsal: 13 dub 2006, 17:27
od Hertzberger
Tak teď už jsem z toho úplně zmatený. Četl jsm si to teď na těch jejich stránkách a všiml jsem si taky té teploty a to bude asi problém. Ten olej má tak o 20 i 30 víc když jde z čerpadla (odhadem). Ty dva plováky jsi myslel, že musím mít ty ventily dva a ještě nějaký zvláštní odvzdušňovák??? V čem je tedy výhoda takového ventilu a proč sis ho namontoval do auta? Taky tím přece musíš pouštět palivo teplejší jak 60 stupňů, ne?!

Napsal: 13 dub 2006, 17:38
od julio tabi
Oventrop funguje zatiaľ perfektne ale teplotu vyššiu ako 53 stupňov sme ešte nedosiahli.Trojcestný ventil odizolovaný,predfilter s predohrevom (chladič oleja zo 110 k)VW zaizolovaný,doskový 12 lamelový výmenník OLAER odizolovaný, filter paliva zaizolovaný.Teplotu meriame dig.teplomerom pred vstupom do čerpadla a meráme teplotu mazacieho oleja pred vstupom do Trabold filtra a tá je tiež obdobná. julio

Napsal: 13 dub 2006, 17:46
od Hertzberger
Takže olej neohříváš na těch 70 jak se tady píše, ale jen 53. Je to asi bez problémů, že?! A to je celá soustava? Tak to je v pohodě. Tím, že vlastně nepoužíváš zpětky do nádrží, tak stačí i jeden 3cestný ventil a navíc nemícháš ani ty paliva (jak naftu, tak olej). V zimě je ale lepší udělat olejovou zpětku jak si psal, pokud jsi to tak myslel. To tam pak přidáváš ještě jeden trojcestný ventil, nebo jak to řešíš? nemáš ICQ, ať tady nezahlcuju pro někoho možná blbýma dotazama?

Napsal: 13 dub 2006, 18:01
od julio tabi
štyry roky som jazdil na olej s doma vyrobeným výmenníkom. Až keď mi kľakol motor a rozobrali sme ho začal som sa venovať takým prkotinám ako sú teploty,izolácie,doskové výmenníky......Celú zimu sme jazdily s prepadom,pretože použitý bioolej je hustý alebo teda hustejší ako nový ale aj lacnejší.Na 100 l 20l dieselu.A6 teraz keď sa oteplilo sme začali laborovať ďalej.my by sme ten olej ohriali aj na viac ale ani motorový olej nevieme dostať cez 60.Teraz skúšame el.ohrevy.O skúsenosť sa rád podelím. julio

Napsal: 13 dub 2006, 18:07
od Hertzberger
Použitý bioolej = jezdíš na nějaký z restaurací? Čím ovládáš ten 3cestný ventil? Ručně, nebo automaticky? Ten motor ti odešel kvůli tomu po domácku udělanému výměníku myslíš, nebo víš o jiném důvodu?

Napsal: 13 dub 2006, 18:15
od julio tabi
jazdíme výlučne použitý prefitrovaný a odvodnený olej a bravčovú masť.Príčinu vidím práve v nedostatočnom ohriatí paliva.A troj cestné ventily používame guľové3/4"s páčkou žiadna elektrika.Vtedy boli sirai na slovensku nedostupné a teraz zas sú už v tomto prípade nepotrebné.julio