Napsal: 16 dub 2013, 08:20
Ahoj Všem,
přináším výsledky jízdy, které pro mne byly velice překvapující.
Popis trasy: start z Prahy Barrandova směr po dálnici na Plzeň, pak Rozvadov, Nurnberg, Frankfurt a Kolín nad Rýnem. Celá trasa tempomat tachometrových 130km/h, GPS 125km/h, bez klimatizace.
Ráno v 7h jsem ještě dotankoval půl nádrže celkem, abych dojel na benzínku OMV přímo v Rozvadově a vyhl se tak nesmyslně drahým cenám na dálnici. Od Rozvadova byl plán natankovat plnou, abych dojel do Německa a zpět do Rozvadova s opětovným natankováním.
Po natankování v Praze přijeli známí z Poděbrad: celkem tedy 4 osoby na palubě, 2 x 90kg já a kamarád, 1x110kg další kamarád a 1x60kg pro jeho přítelkyni. Kufr byl zatížen zhruba 30kg a naplněn z poloviny. Pneu již zmiňované Continental Ecocontact 5 195/65 R15 91V nahuštěné na 2.4 vpředu a 3.0 vzadu.
V půl osmé ráno vyjíždíme a čekájí nás nepříjemné meteorologické podmínky: velmi silný protivítr a silný déšt. Při cestě na plzeňské dálnici z kopce do kopce jsem pociťoval silné nárazy větru a pro objektivnější posouzení jsem se podíval na palubní počítač až u Rozvadova: průměr pří 130km/h 6.7L teda žádná sláva na 1.6TDI. Sjel jsem z dálnice na Rozvadov k OMV a když jsem otevíral dveře tak div se mě nevylomily silným větrem.
Po dotankování pokračujeme dále. Po překročení hranic a blížením k Nurnbergu sleduji palubní počítač a dojezd se magicky prodlužuje a spotřeba snižuje. Meteorologické podmínky o dost lepší, přestalo pršet, polojasno, vítr sice ubral na intenzitě, ale ne úplně. V přibližování k Frankfurtu kontroluji palubní počítač a spotřeba se ustálila na 6.1L - sloušný výsledek. Mezitím se počasí stále zlepšovalo až na polojasno, suchá vozovka a středně silný vítr. Při dojezdu do Kolína nad Rýnem ale už šlapu na plyn z důvodu zpoždění a jezdím v průměru 150 - 160km/h. Při dojezdu do Kolína nad Rýnem se spotřeba ustálí na 6.3L.
Cestou zpět panují jiné meteorologické podmínky. Mírný vítr a polojasno. S půl nadrží a o něco lehčí celkovou váhou auta opět vyrážíme. Tempomat je nastavený opět na tachometrových 130km/h. Po 150km kontroluji palubní počítač a ukazuje 5.3L spotřeby - fantastický výsledek pro mne. Pokračujeme dále a blížíme se k Frankfurtu. Za Frankfurtem zastavuji na odpočívadle a po 350km celkem kontroluji spotřebu, která pořád ukazuje 5.3L. Předávám řízení kolegovy a šlapeme víc na plyn, 150 - 160km/h až do Rozvadova. V Rozvadově tankujeme a přebírám řízení opět já. Nastavuji tempomat na 130km/h až do Prahy a výsledná spotřeba za 700km je 5.6L - super výsledek. Kdybych pořád jel 130km/h, tak věřím, že spotřeba by byla oněch 5.3 možná 5.4L, což se shoduje s předešlou 1.9TDI PD 77kw, kterou jsem řídil za podobných podmínek.
Udivující přitom je, že takovou spotřebu jsem před tím nedosáhl. Myslím, že to mohl být DPF filtr, který byl zanešený, protože jsem hodně jezdil ve městě. Možná, že auto stálo delší dobu v saloně a když jsem ho koupil, potřebovalo pořádně projet. Podepsalo se na tom samozřejmě i počasí, nicméně toto jsou výsledky, kterých jsem dosáhl.
přináším výsledky jízdy, které pro mne byly velice překvapující.
Popis trasy: start z Prahy Barrandova směr po dálnici na Plzeň, pak Rozvadov, Nurnberg, Frankfurt a Kolín nad Rýnem. Celá trasa tempomat tachometrových 130km/h, GPS 125km/h, bez klimatizace.
Ráno v 7h jsem ještě dotankoval půl nádrže celkem, abych dojel na benzínku OMV přímo v Rozvadově a vyhl se tak nesmyslně drahým cenám na dálnici. Od Rozvadova byl plán natankovat plnou, abych dojel do Německa a zpět do Rozvadova s opětovným natankováním.
Po natankování v Praze přijeli známí z Poděbrad: celkem tedy 4 osoby na palubě, 2 x 90kg já a kamarád, 1x110kg další kamarád a 1x60kg pro jeho přítelkyni. Kufr byl zatížen zhruba 30kg a naplněn z poloviny. Pneu již zmiňované Continental Ecocontact 5 195/65 R15 91V nahuštěné na 2.4 vpředu a 3.0 vzadu.
V půl osmé ráno vyjíždíme a čekájí nás nepříjemné meteorologické podmínky: velmi silný protivítr a silný déšt. Při cestě na plzeňské dálnici z kopce do kopce jsem pociťoval silné nárazy větru a pro objektivnější posouzení jsem se podíval na palubní počítač až u Rozvadova: průměr pří 130km/h 6.7L teda žádná sláva na 1.6TDI. Sjel jsem z dálnice na Rozvadov k OMV a když jsem otevíral dveře tak div se mě nevylomily silným větrem.
Po dotankování pokračujeme dále. Po překročení hranic a blížením k Nurnbergu sleduji palubní počítač a dojezd se magicky prodlužuje a spotřeba snižuje. Meteorologické podmínky o dost lepší, přestalo pršet, polojasno, vítr sice ubral na intenzitě, ale ne úplně. V přibližování k Frankfurtu kontroluji palubní počítač a spotřeba se ustálila na 6.1L - sloušný výsledek. Mezitím se počasí stále zlepšovalo až na polojasno, suchá vozovka a středně silný vítr. Při dojezdu do Kolína nad Rýnem ale už šlapu na plyn z důvodu zpoždění a jezdím v průměru 150 - 160km/h. Při dojezdu do Kolína nad Rýnem se spotřeba ustálí na 6.3L.
Cestou zpět panují jiné meteorologické podmínky. Mírný vítr a polojasno. S půl nadrží a o něco lehčí celkovou váhou auta opět vyrážíme. Tempomat je nastavený opět na tachometrových 130km/h. Po 150km kontroluji palubní počítač a ukazuje 5.3L spotřeby - fantastický výsledek pro mne. Pokračujeme dále a blížíme se k Frankfurtu. Za Frankfurtem zastavuji na odpočívadle a po 350km celkem kontroluji spotřebu, která pořád ukazuje 5.3L. Předávám řízení kolegovy a šlapeme víc na plyn, 150 - 160km/h až do Rozvadova. V Rozvadově tankujeme a přebírám řízení opět já. Nastavuji tempomat na 130km/h až do Prahy a výsledná spotřeba za 700km je 5.6L - super výsledek. Kdybych pořád jel 130km/h, tak věřím, že spotřeba by byla oněch 5.3 možná 5.4L, což se shoduje s předešlou 1.9TDI PD 77kw, kterou jsem řídil za podobných podmínek.
Udivující přitom je, že takovou spotřebu jsem před tím nedosáhl. Myslím, že to mohl být DPF filtr, který byl zanešený, protože jsem hodně jezdil ve městě. Možná, že auto stálo delší dobu v saloně a když jsem ho koupil, potřebovalo pořádně projet. Podepsalo se na tom samozřejmě i počasí, nicméně toto jsou výsledky, kterých jsem dosáhl.