Stránka 2 z 2

Napsal: 04 říj 2013, 10:04
od subz3ro_tdi
acryll píše:akurát by som čakal, že výkon by šiel ešte trošku do vyšších otáčok, ale na to asi bol nejaký dôvod :D
Na toto som reagoval... diskutovat nemusime, to bola z mojho pohladu viacmenej zdvorilostna poznamka. Ja mam v tychto veciach jasno a ak nie, viem koho sa opytat :)
acryll píše:ja tam žiadny "overboost" nevidím, a neviem prečo by tam mal byť
to že turbo pri 2000RPM pracuje pri účinnosti nejakych 65% a postupne sa zvyšuje vôbec nevidím ako problém
Tak toto chce vysvetlenie.... ked je tam na zaciatku 65% tak na zaklade coho a dokedy sa bude podla teba zvysovat? Z toho priebehu je podla mojho skromneho nazoru celkom jasne vidno ze sa tam s naftou / plniacim tlakom hybe v 3600 ot. - ako dosledok toho ze uz ta efektivita padala. Reesha je velmi skuseny ladic a podla mna vedel presne co robi a co si moze od danej konfiguracie komponentov (sanie / IC / vyfuk) dovolit. Ten max. vykon je cca. o 300-400 ot. nizsie ako zvycajne prave preto ze tam bol na zaciatku pouzity vyssi plniaci tlak kvoli vacsiemu krutiacemu momentu, co je odpovedou na tvoju otazku vyssie.

Napsal: 04 říj 2013, 10:52
od acryll
subz3ro_tdi píše:ked je tam na zaciatku 65% tak ako sa bude podla teba zvysovat?
jednoducho... otvor si to tú plachetnicu, a kukaj na letokruhy (noteeth)
inými slovami keď sa pozreš na kompresorovú mapu, tak uvidíš, že na začiatku keď si pri surge line, a pokračuješ smerom doprava po osi AirFlow... a je to tam efektivita narastá (do istého momentu), ale to je vždy tak, toš neviem čo sa toľko vzrušuješ

ono to tak úplne nefunguje, že plniaci tlak = krútiaci moment, a just nie u ropáka..

pozri sa na to takto dajme si modelovú situáciu...
keď začínaš pri 2000 RPM máš VE okolo 90%, IAT nech 22°C, poviem príklad máš pri dvoch baroch 1000mg/str vzduchu... posúvaš sa ďalej v čase a pri 3000 RPM nech máš VE okolo 88% a IAT 42°C tak na to aby si mal vzduchu 1000mg/str už potrebuješ 2220mBar

no a to máš hneď 220mBar rozdiel v tlaku, ktorý podľa mňa na brzde nejako extra viditeľný nebude(priam by som povedal, že vôbec)... no a sú prípady kedy je silno vhodné to takýmto spôsobom riešiť (typicky - SMIC)
čiže analógiu by som videl u tejto E60.. ja tlak beriem ako prostriedok na to, aby som dostal množstvo vzduchu, čiže ja tam vidím priestor na manipuláciu

napr také sériové tdi čo začne s tlakom 2300 a klesne na 2100
no čo mám z toho keď mám pri 2600RPM rovnaký výkon na kolese ako pri 4000 ? ...
podľa mňa je väčšia sranda začať na 2100 a skončiť na 2300 (noteeth)

//edit: aj tak si beťár, videl som needitovaný príspevok (noteeth)

Napsal: 04 říj 2013, 11:28
od subz3ro_tdi
acryll píše:podľa mňa je väčšia sranda začať na 2100 a skončiť na 2300 (noteeth)
acrull píše://edit: aj tak si beťár, videl som needitovaný príspevok (noteeth)
Ale ano, preco nie... to bol jeden z dovodov preco som "pozmenil" tu otazku ohladom efektivity (lebo som si uvedomil ze ty sa bavis vo vseobecnej rovine). Ja som bol v tom ze sa bavime o konkretne naladenom seriovo vybavenom aute. Povedzme ze mas pravdu a ked sa s tym v mapach vyhras, krasne to zlinearizujes, tak ten REA ti dokaze plniaci tlak regulovat tak rychlo a presne ze to na grafe z brzdy nepostrehnes...... ale nebol by som si vobec isty ze je to tento pripad, podla mna tomu nic nenasvedcuje - skor naopak, su tu veci proti takejto teorii (ako ta hodnota Nm, tak tie otacky kde je dosiahnuty max. vykon) :)