Stránka 2 z 3
Napsal: 22 pro 2013, 21:43
od vendysp
ja myslim ze tech 5 vterin je v pohode ...ja v papirech od myho AJM mam jasne napsano ze je normalni par vterin po startu slysitelne klepani ktere se zklidni po par vterinach....holt nez se ty hydra naplnej olejem tak to chvilku trva

Napsal: 23 pro 2013, 17:01
od TDiKubo
ja mám tieš AJM a tie štarty su horzné motor sa klepe a hádže jak kapor vo vani je pravda že streky su už dosť načnute a jeden je KO toby som pripisoval tomu hádzaniu ale tie zvuky čo idu z hlavy po štarte cca 5 sekund sa to až srdce trhá potom sa to zmekči a za 10 je to v norme a po chvili motor má normálny zvuk ... romýšlam nad druhou hlavou a vstrey su jasne
Napsal: 23 pro 2013, 18:07
od jizzle
Mně přestaly hydra cvakat po nalití 5w-50. V létě i v zimě bez cvakání.
Napsal: 01 led 2014, 18:39
od besoun
Před zimou na OI 66 kw jsem vyměnil olej. Zachován olej 5w30 a při každém studeném startu se ozýval zvýšený hluk.To před výměnou nedělalo. Filtr byl použitý MEYLE , furt jsem přemyšlel čím co a jak se stalo.Vždy jsem dával origoš filtr. Tak jsem dal originál filtr a je klid. Když jsem vytahoval ten filtr už mi připadalo , že se v tom celém hrdle nedrží olej a filtr jsem položil na podložku a s něj vyteklo tak čtvrt decy oleje, možná ani to ne. Nejspíš vše vždy steklo a pak to muselo čerpadlo vše natlačit, protože to bylo suché a tím pádem to bylo hlučné.
Re: Hydrozdihatka klepot po starte
Napsal: 01 led 2014, 20:23
od vilozx6
Tu sme niečo riešili, možno ti to pomôže. Síce na PD, ale pointa je tá istá. Nám to nedotláčalo nové hydra.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
Napsal: 25 led 2014, 14:41
od aughostino
daju sa pouzit zdvihatka z PD (038109309C) do rotacky ASV? mali by byt z kvalitnejsieho matesialu. Ak ano, budem riesit original INA, ale narazil som aj na vyrobcu Velka Britania. Neviete niekto aky je to vyrobca?
Napsal: 25 led 2014, 17:31
od maiello
taky sem to tu někde řešil, Miloši odteče i 15w 50 tudy cesta nevede zkoušel jsem osobně. Při teplotě 90 na oleji teče i 15w50 jak voda
Zvyknout si nebo vyměnit držák
Napsal: 26 led 2014, 19:58
od OKI
Riešim niečo podobné, doteraz som jazdil na Castrol magnatec 5W-40 po naštartovaní úplne studeného motora klepot 3 až 5 sekund to som bral ako OK , teraz som prešiel na SHELL Helix Ultra Diesel 5W-40 a klepot trvá 2 min. tak asi zase prejdem na Castrol . Aké máte skúsenosti s olejmi pri tomto prejave ? auto v popise 200 tis. km
Napsal: 26 led 2014, 21:50
od Hanny
Fulltank píše:To vypada, ze ti stece olej do vany a pak chvilku trva nez se zase všechno natlaci olejem.
Tehle ventilek co drzi olej v hlave najdes v drzaku olej. filtru.
Víte někdo číšlo z etky?Díky moc
Napsal: 28 led 2014, 16:06
od gigidpietro
Fulltank píše:To vypada, ze ti stece olej do vany a pak chvilku trva nez se zase všechno natlaci olejem.
Tehle ventilek co drzi olej v hlave najdes v drzaku olej. filtru.
Mám stejný problém, po stud. startu tikání, nebo cvakání 5 s v zimě 10s.
Ten ventilek se dá sehnat samostatně, nebo je součástí toho držáku.? Motor AFN
Napsal: 28 led 2014, 16:27
od Marek77
Nechápu, co pořád všichni řešíte??? Tohle je naprosto normální a zcela běžný jev, že po nastartování studeného motoru zdvihátka klepou.
Asi nevíte, na jakém principu hydraulická zdvihátka fungují, protože jinak byste nemohli takové debility řešit.
Po zastavení motoru vždy zůstanou dva (u čtyřventilové technologie samozřejmě čtyři) ventily otevřené. Musí - technicky to jinak nejde. Prostě ať se motor zastaví v jakékoli pozici, minimálně na jednom válci zůstane otevřen sací ventil a na jiném válci výfukový ventil. Síla ventilových pružin působí proti síle vačky - to je fyzika a tu neoblbne nikdo a nic - a tím dochází k vymáčknutí oleje z prostorů tlakové komory zdvihátka. Zdvihátko se vyprázdní. Mezi vačkou a ventilem (vahadlem) tím vlastně vznikne vůle (i několik milimetrů!!!), která se projeví po otočení motorem, kdy se ventily uzavřou. Po nastartování motoru chvíli trvá, než se vymačkaná zdvihátka opět naplní olejem a vymezí vůli mezi stopkou ventilu a vačkou - proto klepou

. Nevím, co je na tom k nepochopení.....
Nějakou dobu trvá, než to přestane klepat. Za normálních okolností to klidně může být i 30-60 sekund (podle teploty a viskozity oleje, jeho stáří a opotřebení). Pokud je netěsný zpětný ventil olejového hlavního kanálu (ve filtru), olej může stéci do vany, čímž pochopitelně trvá o trochu déle, než se dostane ke zdvihátkům a naplní je. Ale pořád si myslím, že řešíte píčoviny.
A abych reagoval na poslední příspěvek: Pokud motor klepe 5-10 sekund, nic neřeš a jezdi, pokud sis přečetl to, co jsem tu napsal. Zpětný ventil u motoru AFN je guma ve filtru

.
Napsal: 28 led 2014, 16:33
od gigidpietro
Ano to je sice hezký, ale proč se to zhoršuje. Před 4 lety v -10 do 5s, každý rok v podstatě o vteřinu. Letos je to 10s v -10 na AFN.
Známý co má 1Z, který jsem mu prodal před 4 lety do 5 sekund, jako tenkrát u mne, ale u něj se to nezhoršuje.
Oleje používáme stejné.
Napsal: 28 led 2014, 16:35
od Marek77
A používáte i stejné filtry

?
Napsal: 28 led 2014, 17:07
od OKI
Marek77 píše:A používáte i stejné filtry

?
aký ma nato vplyv filter ?
Napsal: 28 led 2014, 17:30
od gigidpietro
To asi ne. Já dávám pořád ten samý i na předchozím motoru 1Z, který jsem měl 2 roky a pořád stejný - 5s. Na AFN se interval postupně prodlužuje.
Ten filtr má velký vliv?