Stránka 2 z 4

Napsal: 12 čer 2007, 07:54
od Tomas.cz
A to znám lidi co do Transitů kde je doporučenej 5w30 se specifikací Ford lejou 10w40.

Napsal: 12 čer 2007, 08:22
od sm.martin
jj to je mozny. ja mam r.v. 2004 je to este TDDi je mozny ze u tech TDci je to jiny to nevi. ale kdyz jsem tam mel tech 25000km 10 w 40 tak byl motor pri rozjezdu znacne hlucnejsi.

Napsal: 12 čer 2007, 10:32
od maros261177
sm.martin píše:ja mam soukromně ete Ford Transit 2,0 Tdi a doporucuji 5 W 30 jednou jsem tam nalil 5 w 40 cca pri 75000km a pri 100000 km mi delali rozvodový řetěz a kladky a na zaruku nic neuznali. bylo to na rozboru a zjistili ze to bylo zapriceneny prave olejem 5 W 40 moje chyba. aproto do VW PD jedine 5 W 30. vím ze to neni FORD :-) ale na oleji nikdy neusetris. jezdim s golfem rocne cca 70.000 km a zatim ok.
Martin G IV 1.9 Tdi 160 PS
Ahoj, a co ten olej 5w 40s tym motorom urobil?

Napsal: 12 čer 2007, 12:30
od Tomas.cz
sm.martin píše:jj to je mozny. ja mam r.v. 2004 je to este TDDi je mozny ze u tech TDci je to jiny to nevi. ale kdyz jsem tam mel tech 25000km 10 w 40 tak byl motor pri rozjezdu znacne hlucnejsi.
Kolik je tam vůbec interval na výměnu oleje?
My to měním po 15 000km.

Napsal: 12 čer 2007, 21:35
od RC51
Co su to za dristy. Olej s viskoznou triedou 5W40 je schopny zabezpecit mazanie v sirsom rozsahu teplot ako olej 5W30. Ta 40 znamena ze tento olej je schopny vytvorit olejovy film v motore pri vyssich teplotach ako 30.
Tak by som povedal ze je to pekny nezmysel s tym poskodenim motora s olejom 5W40.

Napsal: 12 čer 2007, 22:09
od zdenace
Každý výrobce motoru, udává normu oleje a ta by se měla dodržovat. Taky použít kvalitního výrobce oleje a nezaměňovat.

Napsal: 13 čer 2007, 07:15
od sm.martin
na dodavce misto 5 w 30 byl 5 w 40 a 1.5 zubu vytahl rozvodový řetěz. na rozboru zjistili ze to bylo olejem. a u řemenu to asi nic neudela. jak uz tady bylo zminovano..kdyz se doporucuje 5 w 30 tak lit 5 w 30

Napsal: 13 čer 2007, 12:33
od kares
aký olej by ste doporučili do môjho motora. popis dole

Napsal: 13 čer 2007, 13:05
od David-pv
kares píše:aký olej by ste doporučili do môjho motora. popis dole
Valvoline, Mobil1 pokud tam máš 5W-40 tak zůstat u 5W. Pokud je tam už polosyntetika tak zachovat 10W-40.

Napsal: 13 čer 2007, 14:34
od sm.martin
ja bych do nafty nedal nic jineho ne 5 W určite nic nepokazis a takovy cenový rozdil to neni pokud nekoupis třeba Castrol za 950 kč litr :-)

Napsal: 13 čer 2007, 15:51
od kares
David-pv píše:
kares píše:aký olej by ste doporučili do môjho motora. popis dole
Valvoline, Mobil1 pokud tam máš 5W-40 tak zůstat u 5W. Pokud je tam už polosyntetika tak zachovat 10W-40.
No doteraz tam dávali Shell Rimula 15W-40, ale teraz neviem či polosyn. alebo syntetiku. Môžem pri tom zostať alebo radšej zmeniť olej.

Napsal: 13 čer 2007, 16:18
od sm.martin
zustat muzes urcite,ale radeji bych zmenil na 5 W. kdybych mel taky motor Tdi 81 tak o nej pekne pecuju a davam tam 5 w 30 Shell nebo Castrol. troufam si rict ze to jsou jedny z nejlepsich TDiček.
Mej se Martin G IV TDI PD 160 PS

Napsal: 13 čer 2007, 16:28
od David-pv
15W? Uf.... No nedával bych to tam, změnil bych alespoň na polosyntetiku 10W-40.

Napsal: 13 čer 2007, 17:02
od cupra
zaleži aj na kilometroch,ked sa meni z 15W na nizsie W ... (crazy) ked to ma nad 100 tisic tak by som o tom velmi premyslal...najprv by som tam dal nejaky preplach a potom 10W a az po dalsej vymene 5 W...ked motor jazdi na mineral co je 15W tak sa v nom usadza vela karbonu,s nizsim W ho rozpustas a tym padom hrozi zadretie motora(upchaju sa kanaliky na rozvod oleja v motore :roll: )kamos tak zadrel žigulika a daval tam obyč M6AD a potom dal akože na zvyšenie vykonu GTX 3... :( inač ja použivam do fataka 10W 40 od shellu,(polosyntetika)5W uz nedoporučuju...

Napsal: 13 čer 2007, 18:09
od Tomas.cz
Kdo dá do TDíčka 15w40 tak ať se připravý na pěkné zvuky od hydroštelů...