"Házivost" kotouče

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Registrován: 09 led 2012, 19:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavelexc »

zase co vozim jednomu panu soustržnikovi kotouče ,který jich stočil stovky, jeho teorie je ,že je třeba nechat zvlněné kotouče vyzrat časem, nejlepší je hje zahodit na 3 roky do kopřiv
jinak 0.1mm už třepe autem ideal je do 0.05 mm :D aspon tak mi to ukazala jak O2 tak O1 v praxi oboje na FS3 280
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od A6TDI »

dedkoun píše:1)Kotouč se nestáčí,nýbrž na plocho brousí
2)Pokud se teda už stáčí,tak kulatým SK plátem na litinu a řadit
3)Drážka po noži někdy vytvoří jakoby "gramodesku" a její velejemnej závit pak taháním destičky v držáku vytváří malé,soukromé techno :-D

4)A to vůbec nemluvím o upnutí

Takže ho nejspíš"někdo,kdo má taky soustruh" vzal nožem co byl nejblíž,upnul ho za vnitřek "bubnu",tou kudlou bez žlábku ho naklepal jak řízek,jako bonus vytvořil gramodesku a on se při prvním ohřátí zkroutil jak panna při orgasmu.

Takže vem pětikilo a kup si je nový.
Howgh....
:D (LOL) stará panna při orgasmu howgh (rofl)
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4897
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

jen se připojím.mám kámoše nástrojaře,co mi kotouče stáčí.udělal jich taky mraky a dělá fakt dobře...ale řešil jsem u něj kotouče tenkrát na svojí oktávku...dokonce (jak tu někdo píše hodit na tři roky do kopřiv) tak tenhle proces nahradil žíháním v peci.pak je sesoustružil a tak cca prvních 500km super.pak po pár ostrých bržděních klepání do volantu. do pedálu ale né...tak jsem koupil nové a byl klid.jenže po čase se mi začly objevovat vibrace celého auta (taky jsem to tu řešil a byly to silentbloky ramen).vyměněno a je klid.ale než jsem ty silenty vyměnil,nechal jsem si u něj změřit házivost a měl jsem jí na jednom kole 0,05 a na druhým 0,06 (nevím jestli +nebo -) a to on tvrdil,že je v pohodě.každopádně nic nekope,tak asi jo. a je fakt,že zadek se projevuje velice podobně jako předek,což jsem se přesvědčil u jedný O2. Myslím,že v tomhle případě by pomohla výměna kotoučů za nové
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33634
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

nové kotouče mohou dopadnout naprosto stejně ;)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33634
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="pavelexc"],že je třeba nechat zvlněné kotouče vyzrat časem, nejlepší je hje zahodit na 3 roky do kopřiv


přesně tak koupit kotouče zahrabat do hnoje
tam vyzrajou o rok dřív a pak je namontovat ;)


před pár lety jsem vyhrál na plese fůru hnoje tak mi to pomohlo zákazníci mají za dva roky brzdy na sto let (crazy)


len ta trůba chyba len ta trůba
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mně se jednou stalo totéž - i po stočení kotoučů to kopalo pořád stejně. Bylo to tím, že horké kotouče někdo prudce ochladil, možná projetím vodou, načež v určité části se změnila struktura materiálu, a to nejen na povrchu, ale hlouběji. Ani stočení nepomohlo, museli jsme milé kotouče vyhodit. Prostě na jinak měkkém materiálu je jinak velká třecí síla desek a pak se to chová, jako když to kope.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
besoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 652
Registrován: 30 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od besoun »

Je pravda , že taky nemusí být opravdu dobře upnuté a stahnuté. To jsem taky zažil , nechal jsem vyhlašenému soustružníkovi stáhnout kotouče a po namontování to bylo rodeo, ještě horší než před stáhnutím. Když jsem mu to nesl zpátky tak nevěřil vlastním očím . Ale mlel něco o upnutí soustruhu atd ale pak už ok
VW Passat 2.0Tdi, OI 1.9 Tdi, OII 4x4 1.9 Tdi
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Měřit házivist jen na jedné straně kotouče je naprd. Udělat značku na místě největší a nejmenší odchylky na každé straně kotouče na krajích i uprostřed. Můžou se sejít a je vymalováno. V krajních případech se dají docentrovat papírem mezi náboj a kotouč (pokud je náboj plochý a nemá tam vybrání proti zarezavění) . Jak už ale někdo poznamenal, tak lepší novej levnej kotouč, než origo stočenej.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4897
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

kluci jaký máte názor na kotouče značky ABS??? myslím třeba na levnější auta,jako je fábie.v kombinaqci i s destičkama od stejné firmy,má cenu to montovat,nebo to pak brzdí na ko...kot? třeba proti starline,je to horší,nebo lepší? lidi chtějí montovat na levnější auta levné kotouče
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

OťasTDi píše:kluci jaký máte názor na kotouče značky ABS??? myslím třeba na levnější auta,jako je fábie.v kombinaqci i s destičkama od stejné firmy,má cenu to montovat,nebo to pak brzdí na ko...kot? třeba proti starline,je to horší,nebo lepší? lidi chtějí montovat na levnější auta levné kotouče
ABS nebrat! Mnohem lepší jsou NK i desky- občas jsou to přebalené SBS a to potom brzdí fajn.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Vzhledem k tomu, že opravdu kvalitní značkové kotouče se dneska dají koupit za hubičku, asi nemá cenu pokoušet osud. Brzdy jsou brzdy, není to žárovka do přístrojovky - tam jde o život.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4897
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

a sakra...nasadil jsem od té značky na saxo desky,kotouče i brzdový válec...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33634
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

OťasTDi píše:a sakra...nasadil jsem od té značky na saxo desky,kotouče i brzdový válec...
saxík není auto to je kus plechu na kolech poháněné motorkem

tam na brzdění stačí ručka ;)
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4897
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

náhodou :D za minimum peněz mladá jezdí denně do práce a zpět cca 66km denní nájezd a až na ty brzdy a poloosu a gufírka na ventilech jsem spokojen sorry za plevelení vlákna
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ne nadarmo firma PRAGA za 1. republiky nechávala 2-3 roky ležet nové bloky motorů venku na dešti , než je použila do nových vozů. Miloš má v tomhle pravdu. Samozřejmě že velcí závodníci, kteří visí na brzdách do zastavení zničí každý kotouč, a nový za pár šupů za 1. zabrzdění...A mimochodem stočení kotoučů není žádná sranda, můj kamarád se do toho dal, pokecal s profíky , ale rostly mi vlasy na hlavě, když jsem jej sledoval..Zasraný soustruh, kámoš spocenou hlavu , já otrávený a kotouč kopal, nebo byl jak gramofonová deska..A to všechny základní věci byli v pořádku/jedno upnutí, podložky na upevnění pro ten který kotouč apod. Chce to prostě praxi, kdo umí, ten umí, kdo neumí tak čumí... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“