vyplach motora

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

maiello píše:
nafta se bězně dostane do oleje přes kruhy atd.
Mě to zase tak běžný nepříjde, nafta se do válců dostává jen tehdy pokud má shořet a pokud neshoří všechna a dostane se do leje, je něco špatně.
Pokud by to bylo tak běžný jak píšeš, tak by se při výměně oleje mělo z motoru vylít víc oleje (s naftou) než ho tam neleješ.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Nafta se do oleje skutečně dostává, ovšem mnohem méně než třeba benzin. Dochází k tomu na studeném motoru, kde kroužky a písty nemají předepsanou toleranci a nafta se do prostoru pod píst skutečně dostane. Není to ovšem kdovíjaký objem, řádově ppm litrového objemu, nicméně olej to ničí. U benzinových motorů to dělá víc, taky proto olej v benzinových motorech rychleji chemicky stárne.
Palivem ředěný olej = chemická degradace oleje. Proto pokud někdo často poskakuje po městě na krátké vzdálenosti se studeným motorem, zničí olej mnohem dřív, než člověk lítající dálky. Zejména to platí u benzinových motorů.

Rozhodně to ovšem neznamená, že by se díky tomu zvyšovala hladina oleje v motoru. Toho paliva, co se tam dostane, je rozhodně mnohem méně, než je přirozená spotřeba oleje - čili i přesto hladina oleje v motoru vždy klesá.
Pokud je však díra v pístu, hladina oleje klidně může stoupat ;-).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Odpovědi: 0
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Bydliště: Doksy + Praha

Příspěvek od maiello »

roman1648 píše:to jo no, u fanouša budiš, to bych si lajzl, ale u auta za 3kila asi ne... (noteeth)
zas u auta za 3 kila se nepředpokládá takových prasáren a zanedbání údržby
no i když :D
R. LAGUNA II 2,0 DCi 110 KW 530 TIS KM
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20174
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

maiello píše:
roman1648 píše:to jo no, u fanouša budiš, to bych si lajzl, ale u auta za 3kila asi ne... (noteeth)
zas u auta za 3 kila se nepředpokládá takových prasáren a zanedbání údržby
no i když :D
z moji zkušenosti čím dražši auto a prachatějši majitel tim vic se na to sere....
když slyším "a je to nutný to měnit ten palivovej filtr když stojí 800?" tak bych po něm nejradši hodil kladivo...
foryst
Nováček
Příspěvky: 14
Odpovědi: 0
Registrován: 16 lis 2014, 23:02
Bydliště: Havířov

Příspěvek od foryst »

Rozhodně bych nedělal výplach motoru může jen uškodit
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1425
Odpovědi: 0
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Rozhodně bych nedělal na autě vůbec nic, vše totiž může autu uškodit (LOL) Ty voe to sou názory bez jakýkoliv argumentace :roll:
Člověk se pořád učí.
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

foryst píše:Rozhodně bych nedělal výplach motoru může jen uškodit
Zkus se trochu rozepsat co konkrétně může proplachovací olej, který je určený k tomu aby jsi dostal z motoru zbytky starého vyjetého oleje (nikdy nevypustíš všechen) a mohl s klidným svědomím nalít nový a věděl že se nebude hned míchat se starým vyjetým který jen urychluje jeho degradaci, na motoru poškodit.
Rozhodně proti naftě smíchané s olejem nemůže nijak ublížit.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

roman1648 píše:
maiello píše:
roman1648 píše:to jo no, u fanouša budiš, to bych si lajzl, ale u auta za 3kila asi ne... (noteeth)
zas u auta za 3 kila se nepředpokládá takových prasáren a zanedbání údržby
no i když :D
z moji zkušenosti čím dražši auto a prachatějši majitel tim vic se na to sere....
když slyším "a je to nutný to měnit ten palivovej filtr když stojí 800?" tak bych po něm nejradši hodil kladivo...
Jo, je to až překvapivé , jak solventní/možná rádoby/ majitelé škudlí na dílech. Mnoho těchto, většinou zbohatlíků, /kteří jsou nejhorší, protože mají pořád v sobě tu svoji minulou holou prdel/ . jsou až trapní a je lepší je poslat jinam..
nepropadat panice...
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

Ak niekto robí generálku , predpokladám že najskôr umyje motor zvonka a po rozobratí dôkladne očistí aj vnútro . Za tohto predpokladu použitie preplachového oleja je zbytočné ,
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Tak pokud někdo dělá GO motoru , tak je snad samozřejmý že díly řádně vyčistí a neskládá je zpět špinavé.
Proplachovací olej je, co vím, určený jen k propláchnutí motoru (odstranění zbytků starého oleje) před výměnou /nalitím nového oleje.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

Preplachovanie motora je historicky prežitok . Používal sa pri výmene neaditivovaných olejov , alebo pri prechode z neaditivovaného na aditivovaný olej . Dnes sa používa len vynímočne , napr. pri prechode z oleja podľa amerických noriem.
Súčasné normy olejov zaručujú , že pri zmene viskozneho indexu a dodržaní špecifikácie výrobcu motorov nevzniknú kaly a ani aditíva nezačnú rozpúšťať usadeniny po predchodzom oleji .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“