Stránka 2 z 2

Napsal: 16 lis 2014, 17:23
od favo
maiello píše:
nafta se bězně dostane do oleje přes kruhy atd.
Mě to zase tak běžný nepříjde, nafta se do válců dostává jen tehdy pokud má shořet a pokud neshoří všechna a dostane se do leje, je něco špatně.
Pokud by to bylo tak běžný jak píšeš, tak by se při výměně oleje mělo z motoru vylít víc oleje (s naftou) než ho tam neleješ.

Napsal: 16 lis 2014, 18:01
od Marek77
Nafta se do oleje skutečně dostává, ovšem mnohem méně než třeba benzin. Dochází k tomu na studeném motoru, kde kroužky a písty nemají předepsanou toleranci a nafta se do prostoru pod píst skutečně dostane. Není to ovšem kdovíjaký objem, řádově ppm litrového objemu, nicméně olej to ničí. U benzinových motorů to dělá víc, taky proto olej v benzinových motorech rychleji chemicky stárne.
Palivem ředěný olej = chemická degradace oleje. Proto pokud někdo často poskakuje po městě na krátké vzdálenosti se studeným motorem, zničí olej mnohem dřív, než člověk lítající dálky. Zejména to platí u benzinových motorů.

Rozhodně to ovšem neznamená, že by se díky tomu zvyšovala hladina oleje v motoru. Toho paliva, co se tam dostane, je rozhodně mnohem méně, než je přirozená spotřeba oleje - čili i přesto hladina oleje v motoru vždy klesá.
Pokud je však díra v pístu, hladina oleje klidně může stoupat ;-).

Napsal: 17 lis 2014, 18:57
od maiello
roman1648 píše:to jo no, u fanouša budiš, to bych si lajzl, ale u auta za 3kila asi ne... (noteeth)
zas u auta za 3 kila se nepředpokládá takových prasáren a zanedbání údržby
no i když :D

Napsal: 17 lis 2014, 19:11
od roman1648
maiello píše:
roman1648 píše:to jo no, u fanouša budiš, to bych si lajzl, ale u auta za 3kila asi ne... (noteeth)
zas u auta za 3 kila se nepředpokládá takových prasáren a zanedbání údržby
no i když :D
z moji zkušenosti čím dražši auto a prachatějši majitel tim vic se na to sere....
když slyším "a je to nutný to měnit ten palivovej filtr když stojí 800?" tak bych po něm nejradši hodil kladivo...

Napsal: 17 lis 2014, 22:42
od foryst
Rozhodně bych nedělal výplach motoru může jen uškodit

Napsal: 18 lis 2014, 08:24
od šulda
Rozhodně bych nedělal na autě vůbec nic, vše totiž může autu uškodit (LOL) Ty voe to sou názory bez jakýkoliv argumentace :roll:

Napsal: 18 lis 2014, 09:38
od favo
foryst píše:Rozhodně bych nedělal výplach motoru může jen uškodit
Zkus se trochu rozepsat co konkrétně může proplachovací olej, který je určený k tomu aby jsi dostal z motoru zbytky starého vyjetého oleje (nikdy nevypustíš všechen) a mohl s klidným svědomím nalít nový a věděl že se nebude hned míchat se starým vyjetým který jen urychluje jeho degradaci, na motoru poškodit.
Rozhodně proti naftě smíchané s olejem nemůže nijak ublížit.

Napsal: 18 lis 2014, 09:48
od jericho-3
roman1648 píše:
maiello píše:
roman1648 píše:to jo no, u fanouša budiš, to bych si lajzl, ale u auta za 3kila asi ne... (noteeth)
zas u auta za 3 kila se nepředpokládá takových prasáren a zanedbání údržby
no i když :D
z moji zkušenosti čím dražši auto a prachatějši majitel tim vic se na to sere....
když slyším "a je to nutný to měnit ten palivovej filtr když stojí 800?" tak bych po něm nejradši hodil kladivo...
Jo, je to až překvapivé , jak solventní/možná rádoby/ majitelé škudlí na dílech. Mnoho těchto, většinou zbohatlíků, /kteří jsou nejhorší, protože mají pořád v sobě tu svoji minulou holou prdel/ . jsou až trapní a je lepší je poslat jinam..

Napsal: 18 lis 2014, 23:34
od senioring1
Ak niekto robí generálku , predpokladám že najskôr umyje motor zvonka a po rozobratí dôkladne očistí aj vnútro . Za tohto predpokladu použitie preplachového oleja je zbytočné ,

Napsal: 19 lis 2014, 09:06
od favo
Tak pokud někdo dělá GO motoru , tak je snad samozřejmý že díly řádně vyčistí a neskládá je zpět špinavé.
Proplachovací olej je, co vím, určený jen k propláchnutí motoru (odstranění zbytků starého oleje) před výměnou /nalitím nového oleje.

Napsal: 19 lis 2014, 12:09
od senioring1
Preplachovanie motora je historicky prežitok . Používal sa pri výmene neaditivovaných olejov , alebo pri prechode z neaditivovaného na aditivovaný olej . Dnes sa používa len vynímočne , napr. pri prechode z oleja podľa amerických noriem.
Súčasné normy olejov zaručujú , že pri zmene viskozneho indexu a dodržaní špecifikácie výrobcu motorov nevzniknú kaly a ani aditíva nezačnú rozpúšťať usadeniny po predchodzom oleji .