Stránka 2 z 3
Napsal: 29 pro 2014, 08:42
od rami
fenyx6 píše:Problém je vyřešen, příčinou byla baterie Starline z Autokelly, která již po pár měsících od koupě má řádově menší kapacitu a startovací proud než 6 let stará a 2 měsíce nenabitá baterie Exide Hagen stejných katalogových parametrů.
Momentálně jezdím s tou starou Exide a po svátcích investuju do nové baterie Exide, která je ještě levnější než srovnatelná baterie Starline.
Tohle je za 2 měsíce už 3 problém s výrobky od Autokelly a je jedno jestli to byl Starline nebo skrze ně distribuované FEBI, které má jenom obal FEBI, ale již žádný další vyražený název či znak na samotném dílu. Obrázek o tom si tedy již udělejte sami a příště se rozmyslete, až tam něco zase zakoupíte jako já.
Děkuji všem za pomoc a případné rady, hezké svátky a šťastnou ruku při nákupu náhradních dílů.
Tak ji zkus raklmovat.
Zkus ji tam dat zpatky a zda se problem vrati .
Napsal: 30 pro 2014, 09:56
od milansilvia
hiero píše:ako pise Vici moze byt v prdel..kabel tie lisovane spoje ocko kabel nie su na veky...na mojom starom dieslovom citroene som pomenil vsetky svorky ocistil ocka a aj tak mi horeli tenke minusove vodice az ked som tvrdou spajkou prespajkoval spoje ocko kabel tak nastal klud....
Riesim to iste ked je auto teple startuje normalne, no s klesajucou teplotou toci starterpomalsie. Baterka nova starter po repase,vymeneny plus kabel. Tie ostatne kably som si vsimol ze jeden ma narusenu izolaciu akokeby ohorenu od tepla. Neviete poradit ci sa daju kupit tiekable na tuciernusvorkovnicu baterky?
Napsal: 30 pro 2014, 19:33
od Lenorák
Řeším ten samí problém. Ted začalo mrznout, mínus 15 a motor toci jakoby byla baterie kaput. když je baterie čerstvě nabitá motor se po delším startování jako by se rozbíhal , teda pomalu zvyšuje otáčky ale stejně je to tak pomalé že ani neslíbí . baterie Baner 73 Ah půl roku stará , repasovaný starter. netuším čím to je proč nestartuje. Motor jsem ještě ukostřil slabým drátkem přímo na baterku v domění že když bude motor spatně ukostřen tak dratek přehoří ale nic . kostra je dobrá . ostatní spoje jsem rozebral očistil a prostříkal . Stále stejné . Poradte prosim
Napsal: 31 pro 2014, 08:05
od Pája 19
Lenorák píše: Motor jsem ještě ukostřil slabým drátkem přímo na baterku v domění že když bude motor spatně ukostřen tak dratek přehoří ale nic . Poradte prosim
Zajímavej způsob.

Voltmetr máš?
Napsal: 31 pro 2014, 13:44
od fenyx6
rami píše:Tak ji zkus raklmovat.
Zkus ji tam dat zpatky a zda se problem vrati .
Baterka už je na reklamaci, už jen čekám na vyjádření.
Napsal: 31 pro 2014, 13:48
od fenyx6
milansilvia píše:hiero píše:ako pise Vici moze byt v prdel..kabel tie lisovane spoje ocko kabel nie su na veky...na mojom starom dieslovom citroene som pomenil vsetky svorky ocistil ocka a aj tak mi horeli tenke minusove vodice az ked som tvrdou spajkou prespajkoval spoje ocko kabel tak nastal klud....
Riesim to iste ked je auto teple startuje normalne, no s klesajucou teplotou toci starterpomalsie. Baterka nova starter po repase,vymeneny plus kabel. Tie ostatne kably som si vsimol ze jeden ma narusenu izolaciu akokeby ohorenu od tepla. Neviete poradit ci sa daju kupit tiekable na tuciernusvorkovnicu baterky?
Pokud je chyba v tom kabelu, tj. jestli vypadá že je nějakej ožehlej, a při startování se výrazně zahřívá výzazněj než třeba ten nový plusový tak je pravděpodobně špatný.
Pokud v určitím místě kde prochází proud vzniká teplo, tak je v tom místě asi nějaký blbej spoj, nebo oxidace.
Napsal: 31 pro 2014, 13:55
od fenyx6
Lenorák píše:Řeším ten samí problém. Ted začalo mrznout, mínus 15 a motor toci jakoby byla baterie kaput. když je baterie čerstvě nabitá motor se po delším startování jako by se rozbíhal , teda pomalu zvyšuje otáčky ale stejně je to tak pomalé že ani neslíbí . baterie Baner 73 Ah půl roku stará , repasovaný starter. netuším čím to je proč nestartuje. Motor jsem ještě ukostřil slabým drátkem přímo na baterku v domění že když bude motor spatně ukostřen tak dratek přehoří ale nic . kostra je dobrá . ostatní spoje jsem rozebral očistil a prostříkal . Stále stejné . Poradte prosim
Ať ti někdo za studena startuje a ty měř napětí na baterii. Pokud ti při startu klesne napětí na baterce pod 10V tak máš buď slabou baterku a nebo má startér tak obrovskej odběr.
Baterka může být KO i když je půl roku stará, viz. můj případ. A startér pokud má auto najeto třeba přes 200kkm tak má taky nárok na repas.
Napsal: 01 led 2015, 12:53
od Lenorák
Pája 19 píše:Lenorák píše: Motor jsem ještě ukostřil slabým drátkem přímo na baterku v domění že když bude motor spatně ukostřen tak dratek přehoří ale nic . Poradte prosim
Zajímavej způsob.

Voltmetr máš?

voltmetr mám . ale i bez něj jsem zjistil co potřebuju

přechodové stráty tam nejsou

Napsal: 01 led 2015, 13:02
od honzas1
taky mam starline baterku už asi třetí zimu a startuje furt.. to je tak jediná věc, která je od starline použitelná...
Napsal: 01 led 2015, 13:04
od Lenorák
fenyx6 píše:Lenorák píše:Řeším ten samí problém. Ted začalo mrznout, mínus 15 a motor toci jakoby byla baterie kaput. když je baterie čerstvě nabitá motor se po delším startování jako by se rozbíhal , teda pomalu zvyšuje otáčky ale stejně je to tak pomalé že ani neslíbí . baterie Baner 73 Ah půl roku stará , repasovaný starter. netuším čím to je proč nestartuje. Motor jsem ještě ukostřil slabým drátkem přímo na baterku v domění že když bude motor spatně ukostřen tak dratek přehoří ale nic . kostra je dobrá . ostatní spoje jsem rozebral očistil a prostříkal . Stále stejné . Poradte prosim
Ať ti někdo za studena startuje a ty měř napětí na baterii. Pokud ti při startu klesne napětí na baterce pod 10V tak máš buď slabou baterku a nebo má startér tak obrovskej odběr.
Baterka může být KO i když je půl roku stará, viz. můj případ. A startér pokud má auto najeto třeba přes 200kkm tak má taky nárok na repas.
Starter mám po repasu cca. taky pul roku tak spolehám na to že bude ok . Zkusím změřit to napetí při startováni. Díky za radu
Napsal: 01 led 2015, 18:43
od Pája 19
Lenorák píše:Pája 19 píše:Lenorák píše: Motor jsem ještě ukostřil slabým drátkem přímo na baterku v domění že když bude motor spatně ukostřen tak dratek přehoří ale nic . Poradte prosim
Zajímavej způsob.

Voltmetr máš?

voltmetr mám . ale i bez něj jsem zjistil co potřebuju

přechodové stráty tam nejsou

Takže úbytek v hodnotě několika desetin ti přepálí drát? No nezkoušel sem to, ale pochybuju. Zjišťuju to voltmetrem, ten se nepřepálí při každém kladném pokusu a ukáže i hodnotu ztrát.

Doporučuju.
Napsal: 01 led 2015, 23:08
od jericho-3
Několik desetin ne, ale ukáže ti to, zda máš dobrou kostru. Je to stará moudrá finta. Je to obdoba, jako když ti málo točila např. š 100, tak stačilo si sáhnout na táhlo/strunu/ sytiče, popřípadě plynu a když bylo horké, bylo ti jasné, že je prdlý pásek přemostění silentbloku/kolikrát se struna vyhřála tak, že se ohnula/..Ne všude máš budíky, já mám třeba na zjištění úniku proudu raději žárovku/zkoušečku/, kterou dám mezi baterii-minus a ukostření a podle intenzity jasu to lze bezva určit..A hlavně je to velmi názorné, než nějaká rafika..Ale každý má svůj způsob, hlavní je když člověk dojde k cíli.

Napsal: 02 led 2015, 10:49
od Tomas.cz
dreizig5 píše:tos měl říct hned že tam máš baterku starline(LOL) by sme ušetřily čas,auto kelly a celá jejich distribuce podle mě stojí za piču?ja bych si tam nekoupil ani žarovku.a říkam to pořád do kola.
Tak v případě té baterie, věřím, že se jednalo a vadný model-zmetek, to se prostě stane.
Ale s použitýma dílama v krabičkách co někdo vrátil na pobočku a jinou šmelinou to mě nepřekvapuje...
Hlavně čeho jsem si všimnul, že aby se Kelly lidem zalíbilo, tak dávají velké slevy, málokdo si ovšem všimne toho, že u spousty dílů, které vede i konkurence mají vyšší maloobchodní ceny.
Kupříkladu, potřebuji teď vnitřní kloub poloosy SKF, Kelly maloobchod 2 665kč a ostatní konkurence maloobchod 2 197kč...
Napsal: 02 led 2015, 23:57
od fenyx6
S těma divnýma krabičkama v Autokelly souhlasím, většina dílů co jsem teď bral jsou v nějakých poničených krabičkách, s přetrhlýma plombama od výrobce.
Například díly FEBI (nebo možná jen v krabičce od FEBI) byly v krabičce s přetrhnou plombou a na dílu chybělo jakékoliv značení výrobce. Totožný díl FEBI vytažený z auta nápis FEBI měl, takže je to divný. Bylo to sice daný v zažehlovací folii, ale to dnes zažehlí každý druhý.
U jiných dílů je zase evidentní, že už to měl někdo doma a z nějakého důvodu to vrátil, ale na pobočce se hádaj, že to nikdo neměl a nakonec přiznaj že už je to jednou vrácený. No nevím jestli je to u všech poboček stejný, ale zkoumat to nehodlám.
Napsal: 03 led 2015, 15:36
od Lenorák
Pája 19 píše:Lenorák píše:Pája 19 píše:
Zajímavej způsob.

Voltmetr máš?

voltmetr mám . ale i bez něj jsem zjistil co potřebuju

přechodové stráty tam nejsou

Takže úbytek v hodnotě několika desetin ti přepálí drát? No nezkoušel sem to, ale pochybuju. Zjišťuju to voltmetrem, ten se nepřepálí při každém kladném pokusu a ukáže i hodnotu ztrát.

Doporučuju.

Vím že je to neodborný postup ale jak jsem psal funkční je . V tomto případě mi nejde o desetinky ty podle mne nehrajou velkou roly jde o větší stráty které by to odhalilo

Nejsem elektrikář

. Děkuju za každou připomínku .