mondeo tddi 85 KW vaří a začínám být zoufalej
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ale co myslíš že odhalíš? Je to jen hliníkový odlitek , který asi prasklý nebude,, když to nic nedělá.Může být něco ucpáno, ale můžeš dělat zbytečnou práci. Vyndal bych všechny hadice a vše, co souvisí s vodou a prohlédl to.Může být i přehozená hadice, sice nevím která, ale může se to prát. Pamatuji případy kdy část horké vody z hlavy nešla do chladiče, ale vracela se zpátky do hlavy a motor vařil..Kouknul bych na jiné auto zda je opravdu vše, jak má být..Možná bych zkusil i jiný chladič, i když je teplý všude. Vrtule chladiče nejde otočit, že?
nepropadat panice...
Ahoj,
Hadice jsou dobře.
Pumpa je jiná, vyzkoušená v jiném motoru. Původní měla vyfrézovanou drážku ve vrtulce od rozpadlého malého termostatu. Po její demontáži žádná špína z bloku nevytekla.
Odvzdušněný je to taky dobře.
Sahary se točí obě.
Hadice jsem vyndal všechny, žádná se nekříží ani není ucpaná.
Termostaty oba v pořádku.
Chladič byl po vypuštění vody čistý, bez bordelu či oleje, umyl jsem ho pro jistotu i z venku.
Sundání hlavy je samozřejmě poslední varianta, ale nic jiného mne nenapadá.
Mám dvě stejná auta. Oproti druhému se tohle velmi rychle ohřeje za 2 km je tam 90°C. U druhého 15 km a pomalu to jede nahoru. Auto jede normálně na jedničku až čtyřku, ale jak dáš 5 a přijde kopec je konec. Přemýšlel jsem, jestli když jede motor na plný výkon, nemůže trochu spalin profoknout přes těsnění nebo hlavu. Má to najeto 320 000 km.
Hadice jsou dobře.
Pumpa je jiná, vyzkoušená v jiném motoru. Původní měla vyfrézovanou drážku ve vrtulce od rozpadlého malého termostatu. Po její demontáži žádná špína z bloku nevytekla.
Odvzdušněný je to taky dobře.
Sahary se točí obě.
Hadice jsem vyndal všechny, žádná se nekříží ani není ucpaná.
Termostaty oba v pořádku.
Chladič byl po vypuštění vody čistý, bez bordelu či oleje, umyl jsem ho pro jistotu i z venku.
Sundání hlavy je samozřejmě poslední varianta, ale nic jiného mne nenapadá.
Mám dvě stejná auta. Oproti druhému se tohle velmi rychle ohřeje za 2 km je tam 90°C. U druhého 15 km a pomalu to jede nahoru. Auto jede normálně na jedničku až čtyřku, ale jak dáš 5 a přijde kopec je konec. Přemýšlel jsem, jestli když jede motor na plný výkon, nemůže trochu spalin profoknout přes těsnění nebo hlavu. Má to najeto 320 000 km.
Kdyby to fouklo do soustavy, což je snadno možné, měl bys natlakované hadice a taky to přestává topit. Když bys zastavil, tak budou hadice tvrdé, že nejdou zmáčknout, a za chvilku voda vylítne ven..Zkusil bych po pozastavení na místě, zda v pořádku sepnou vrtule a zda motor pořád fest topí..Jakmile topení povadne, je tam vzduchový pytel a je to jasné..
nepropadat panice...
Topí to fest, jako čert, ať se děje co se děje. Sahary jedou jako divé.
Zkusím to ješte prohnat, jestli budou tvrdý hadice, bezprostředně po přehřátí. Po dojezdu a návratu k 90°C jsou normálně měkké. Auto takhle najelo 10 000 km cca. Problém je, že když se to přehřeje trvá jen cca 20 vteřin než se to vrátí na 90°C.
Zkusím to ješte prohnat, jestli budou tvrdý hadice, bezprostředně po přehřátí. Po dojezdu a návratu k 90°C jsou normálně měkké. Auto takhle najelo 10 000 km cca. Problém je, že když se to přehřeje trvá jen cca 20 vteřin než se to vrátí na 90°C.
V kolika stupních sepnou sahary? Nespínají pozdě?
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Děkuji za nápad s tou svíčkou, zase jsem se poučil. Zítra to vyzkouším na teplém motoru.
Když jsem to týral na místě a pozoroval, jestli nejdou bubliny z expansky, běželo to řekněme 3 minuty na omezovač otáček (4500 ot\min). Držela se teplota na 90°C. Voda nevylítla, ani se v expanzní nádržce neobjevila žádná bublina. Sahara sepne. Při jízdě na pětku do kopce nebo ostřeji (150 km/h) to vyletí kousek před červené. Pak vyřadím a nechám to ochladit za 20 vteřin je tam 90°C. Na čidlo teploty jsem myslel, ale že by to dělalo vždycky výhradně na pětku do kopce. Když se jede po dálnice na pětku lážo plážo teplota se drží tak na 90°C.
Když jsem to týral na místě a pozoroval, jestli nejdou bubliny z expansky, běželo to řekněme 3 minuty na omezovač otáček (4500 ot\min). Držela se teplota na 90°C. Voda nevylítla, ani se v expanzní nádržce neobjevila žádná bublina. Sahara sepne. Při jízdě na pětku do kopce nebo ostřeji (150 km/h) to vyletí kousek před červené. Pak vyřadím a nechám to ochladit za 20 vteřin je tam 90°C. Na čidlo teploty jsem myslel, ale že by to dělalo vždycky výhradně na pětku do kopce. Když se jede po dálnice na pětku lážo plážo teplota se drží tak na 90°C.
Tak to nestíhá chladič..V kopci na velký převod motor nejvíc" topí-vytváří teplo" a je zatížen, takže chladič to musí zvládnout. Jakmile se přehoupneš přes kopec, ubereš, motoru ulevíš a teplota jde dolů. Tohle je normální projev při vadném termostatu,ale ty jsi zkoušel už 3. Takže chladič je buď malý, nebo má již malou učinnost..Nejsou vepředu ucpané voštiny a může skrz něho vzduch? /popřípadě nemáš tam karton na zimu?/ 

nepropadat panice...
Nebo auto slepený po bouračce a daný chladič z benzinového? Může být rozměrově stejný, jen užší.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
ja tomu sice prd rozumiem ale urcite sa to prehrieva? alebo len keca budik? raz som to videl na inom aute jak sa tomu nakladalo teplota letela hore a po vyskusani a vymeneni vsetkeho pod zatazou blbol budik teploty
s 120gls T603 favorit opel astra g
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431
Ahoj,
chladič je původní, správný, celý teplý stejně jako hadice. Měl jsem ho venku, vyčistil zvenku wapkou zevnitř kyselinou. Voštinky jsou pěkné občas nějaká ohnutá, ale celkově vypadá ok. Zkusím ho ještě prohodit za jiný z druhého shodného auta. Potom origoshův nápad z tlakováním hlavy a už na to snad musím přijít.
Dneska jsem s tím jezdil celý den, bohužel jednou mi to vyjelo až do červeného asi na 30 vteřin. Hadice měkké v expansce ani bublina ani olej.
chladič je původní, správný, celý teplý stejně jako hadice. Měl jsem ho venku, vyčistil zvenku wapkou zevnitř kyselinou. Voštinky jsou pěkné občas nějaká ohnutá, ale celkově vypadá ok. Zkusím ho ještě prohodit za jiný z druhého shodného auta. Potom origoshův nápad z tlakováním hlavy a už na to snad musím přijít.
Dneska jsem s tím jezdil celý den, bohužel jednou mi to vyjelo až do červeného asi na 30 vteřin. Hadice měkké v expansce ani bublina ani olej.