Projekt Tatra 613 Diesel
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Korektně znamená co? V čem je hlavní problém? Je tady borec, který Hdi předělává na mechaniku..Proč by nešlo čerpadlo z předkomůrky upravit např. pro vstřikovače z Octy 1 ? Pístek jde vyměnit a vršek čerpadla u TDI je jen "nadstavba" na mechaniku. Nejsem čerpadlář ani tuningář, řeším sériové věci, ale ten základní fundus musí jít. Zapomente na nějaké seriáky, berte to jako teoretické úvahy..A zapomente na požadavky na dnešni TDI./kouřivost, spotřebu, atd./
nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2767
- Registrován: 24 led 2006, 11:32
- Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno
Predkomurka jde upravit tak aby to jelo uplne stejne nebo spis lip nez TDI. Z predkomurky dostanes daleko vetsi vykon nez z TDI a hlavne za podstatne mensich investic, bohuzel to nevydrzi hlava, lokalne se prehriva, navic je problem i uchladit motor jako takovej, takze tak hracka na mesic. A u te Cromy TDI je jsou jeste minimane tri veci o neco jiny nez u TD. A vrsek u TDI neni jen nastavba spodek cerpadla tedy jen obal je uvnitr odlisnej oproti mechanickymu, na predelavku se obal z tdi pouzit neda. Jinak ten tatrovackej motor potrebuje jedno cerpadlo pro osmivalec a ne dve pro kazdou radu valcu jedno. Nejakou peknou radovku.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Mám na čerpadle z 1.8TD hlavu z 1.9TDi a je to bez problémů, naopak bych řekl, že to jede o něco lépe.
Dělal mi to člověk, který dělá čerpadla celý život a říkal, že čerpadlo z TD a vstřikovací hlava z TDi je dobrá kombinace a že to není problém naladit na větší výkon, než TDi, ale je o pár deci vyšší spotřeba a o něco horší emise. A taky říkal, že se upravuje ještě pár věcí v čerpadle.
Dělal mi to člověk, který dělá čerpadla celý život a říkal, že čerpadlo z TD a vstřikovací hlava z TDi je dobrá kombinace a že to není problém naladit na větší výkon, než TDi, ale je o pár deci vyšší spotřeba a o něco horší emise. A taky říkal, že se upravuje ještě pár věcí v čerpadle.
Naposledy upravil(a) pepe276 dne 22 dub 2015, 08:12, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Jasně , dobře žes to sem dal. Samozřejmě jsem o tom četl , nebyl o to ale zájem.
Tady jde totiž o to, že většina firem šla v začátcích cestou, která je nanic. Předělali benzin na diesel, např. Fiat Ritmo 1,7D, Opel 1,7 D , VW Golf 1500 D, atd. atd. A ve velké většině tyhle motory "stály za ho.no" mimo VW, ten se povedl a vylepšoval ještě donedávna. Protože při takové upravě je hodně kompromisů z důvodu snížení nákladů, takže se používají komponenty z benzinů, které jsou na hranici únosnosti. Základem diesela musí být vždy jeho tuhost..což znamená dimensovat pořádně agregát a nešetřit na váze.. Vývoj samozřejmě postoupil dále, jak v materiálech , tak ve způsobech vstřikování, ale platí to stále. Dodnes mi je podezřelý diesel, který nemá litinový blok..Ale jsem asi zpátečník..

Proto mě myšlenka diesela z motoru T 613/pokud by to fungovalo/ zajímala proto, že by nám ukázala kvalitu výrobku..firmy Tatra..
A nazývat blbem každého nadšence, je trochu mimo, v dnešní době můžeme užívat vymožeností, které právě nadšenci a tvrdohlavci uvedli v život..A proč tvrdit již předem, že vše je bouda? Nikdo z nás neví, jak ten člověk který to nabízí, k tomu přišel a kolik za to chce...
nepropadat panice...