TDi - přečasovaná vačka

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10321
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jen kolo zpátky. Nebyl důvod s tím cokoli dělat, vypadalo to jako nové.

Nové gufero, nový šroub a momentem.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Mirek12
Přispěvovatel
Příspěvky: 260
Registrován: 18 lis 2007, 17:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Mirek12 »

odkud blokujete motor při natahování momentu na kolečku klikovky??
Toledo II 00 1.9 TDi AHF
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14427
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Chytit kolečko pákou za šrouby vícedrážkové řemenice a páku opřít.
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Někdo strká šroubovák do okna pro rysku na setrváku a zapře to o zub. Prasárna ale jde to. Někde jsem tu dával rozměry a výkres origo páky a vyrobit ji nezabere tolik času.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10321
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já měl sundanou vanu, takže nebyl problém - špalek mezi kliku a blok. Řekl bych nejšetrnější způsob.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
hiero
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Registrován: 30 bře 2009, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Štúrovo

Příspěvek od hiero »

jj ja to urobim tak isto kluka o spalek vana aj tak bude dolu takze ked je plocha ok tak bezz frezy..... :-D
Tdi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10321
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já jsem to vlastně sundaval preventivně. Mnoho lidí zde i jinde mě strašilo, že se ten šroub unaví a kolo povolí, následně se poškodí klika a problémy. Mám na motoru 360.000 km, pravděpodobně to nikdo nikdy neřešil. Mírně slintalo gufero na klice, tak jsem to všechno vyřešil. Těsnění pod prsa, gufero, nový šroub a dorvat na moment.

Pod vanu už jsem nedával těsnění, jen tmel. Motory od MR2000 už to tak měly z výroby, navíc tmel je dle mého názoru spolehlivější než těsnění.


Jediné, co se mi přihodilo (není to s tímto tématem přímo spojené) - popraskala mi ta plastová blbina, co je nasazená na sacím koši olejové pumpy. Nějaká přepážka, nebo co to je.....? Tak jsem to tam nedal. Doufám, že to ničemu nevadí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9167
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

jestli myslíme totéž je to tam proto aby neodtékal olej při náklonu tak rychle od koše
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10321
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

055115221B - olejová clona.

Taková ta plastová blbost, co vypadá jako přepážka. Je to přímo na koši pumpy. Prý je to tam jako bariéra proto, aby se při kličkování nebo naklánění vozu olej nepřeléval po vaně. Po demontáži vany se mi to prakticky rozsypalo do rukou, bylo to po letech doslova strávené olejem a popraskalo to na mraky fragmentů.

Vzhledem k tomu, že oleje mám v motoru vždy dost, po dvou kolech zatáčky nejezdím a opičí dráhu s tím taky nepřekonávám, asi to tam ani být nemusí, ne?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

nevím jak u AFN, ale bývá v tom další sací kanál pro jízdu do extremního stoupání když by koš nebyl potopen. Asi to taky zabraňuje přelévání sem a tam, ale při normální jízdě to tam je asi zbytečný.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1293
Registrován: 29 úno 2008, 16:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od uiqjirka »

Po tobe bych si chtěl koupit auto.. pro srandu kraliku to tam není.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10321
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Naopak - na autech je mnoho věcí doslova na hovno, pane.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1293
Registrován: 29 úno 2008, 16:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od uiqjirka »

Říká "odbornik" z leknuti.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10321
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Nejsem žádný odborník. Ale tohle je stará známá věc.

Tohle mi nepřipadá jako právě životně důležitá součást auta. Navíc je to moje auto a kdybych mu uřízl střechu, Tobě to bude úplně jedno, že?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1293
Registrován: 29 úno 2008, 16:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od uiqjirka »

Tobe to tak nepripada (protože houby vis a nerozumíš tomu), ale je to dulezita věc.Ze to není dulezita věc muze napsat a ještě obajovat jen odbornik z leknuti..Jeste, ze kupuji auta od noveho, koupit si nedejboze prasarnu od tebe..des.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“